Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 AAD 2.0 Quattro] Zmiana silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pansatyros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2010, 21:12

[B3 AAD 2.0 Quattro] Zmiana silnika

Post autor: pansatyros » 11 lip 2011, 21:50

Witam,

Mam Audi 80 B3 2.0 Quattro (83 kW) benzyna z gazem. Od początku gdy go kupiłem miałem problem z gazem. Otóż samochód gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, w korkach, czasem przy redukcji itp. Z tego co wiem problem ten jest dość powszechny, ale nie o to chodzi. Byłem u dwóch mechaników od gazu i obaj powiedzieli, że ten silnik nie lubi gazu i nigdy nie będzie chodził dobrze, nawet po regulacji. I rzeczywiście tak jest, nadal gaśnie.
Dodatkowo ostatnio pojawiły się problemy z benzyną, mianowicie nie chce odpalać, a gdy już odpali to strasznie śmierdzi benzyną, oprócz tego jakiś czas po odpaleniu gaśnie tak samo jak na gazie. Narazie zmieniłem filtr i świece.

Dlatego zacząłem się zastanawiać nad zmianą silnika. A dlaczego? Ponieważ autko ma super blachę, żadnych śladów korozji itp., wszystko poza silnikiem chodzi bardzo fajnie, no i do tego klimatronic! :D Więc chciałem Was prosić o radę, co robić? Czy dalej pakować kasę w ten silnik, czy zdecydować się jednak na zmianę?

Pozdrawiam

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 12 lip 2011, 07:38

Sprawdź przepływomierz powietrza, czy nie było czasem strzału gazu. Może gdzieś łapie lewe powietrze. Mam podobne objawy do twoich w moim b3 JN i problem polega na blaszcze w przepływomierzu gdyż po wystrzale gazu się wykrzywiła. Daj znać.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 12 lip 2011, 07:54

No jasne, że swap lepszy :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lip 2011, 15:54

Jeśli silnik mechaniczne jest sprawny (poza układem zasilania paliwem) nie bierze oleju i ma dobrą kompresję to możesz próbować wrzucić elektroniczny wtrysk z jakiegoś podobnej dwulitrówki nawet z B4ki ABK albo VW 2E.
W ABK masz przepływomierz klapkowy więc dobrze było by sekwencyjny gaz wrzucić nie pamiętam jak w 2E. Albo poszukać jakiegoś układu wtryskowego bez przepływomierza albo w niektórych sygnał z przepływomierza do się zastąpić sygnałem z TPS.

Następna opcja to wrzucić kolektor i do tego zmodyfikowany gaźnik z Poloneza/125p itd. Tylko przy LPG będzie wkurzające wypalanie benzyny z gaźnika aby załączyć LPG.

Jeszcze do gazu możesz się zainteresować takim urządzeniem jak blos
Choć sam będziesz się musiał doktoryzować z jego montażu i regulacji bo ciężko jest znaleźć kogoś kto się podejmie.
https://audi80.pl/coupe-23-ng-montaz ... vt6701.htm
Mabrothrax pisze:No jasne, że swap lepszy
Ale kosztowniejszy...

pansatyros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2010, 21:12

Post autor: pansatyros » 13 lip 2011, 15:33

Rzeczywiscie zmiana wtrysku to było by dobre rozwiązanie, lecz z tego co wiem jest to dość trudne i kosztowne, ale zainteresuje sie bardziej tym tematem i zobacze co z tego wyjdzie.

Co do odpowiedzi matrixsio89, też to sprawdzę i napiszę, jak tylko bede cos wiedzial.

Dzieki!

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 13 lip 2011, 21:50

Dobry gazownik wszystko ustawi. Znam ludzi co mają mechaniczny wtrysk i śmigają na gazie bez problemu.

Co do zmiany silnika to jeśli już podejmiesz takie kroki polecam jednostki 1.8 20V (a4, Passat B5) Wersja turbo bądź wolnossąca. Do tych silników nadaje się jedynie sekwencja.
1.8 20v bez turbo. Dość dynamicznie zmieniające się podciśnienie w kolektorze, za sprawą zmiennej długości kolektora powoduje, że podciśnieniowe instalacje I i II generacji nie dadzą rady.
Silniki turbo to sprawa wiadoma. Stare instalacje nie będą pracowały w nadciśnieniu, zaś podłączenie gazu przed turbo odradzam (istnieją takie instalacje)
Co do zmiany elementów zasilania to jak napisał Aldi 2.0 2E z VW nie powinien sprawić większych problemów. Układ ABK z uwagi na końcówki przyłączeniowe nie będzie wymagał ingerencji w instalacje (odłączasz stara podłączasz nową)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lip 2011, 16:17

pansatyros pisze:Rzeczywiscie zmiana wtrysku to było by dobre rozwiązanie, lecz z tego co wiem jest to dość trudne i kosztowne, ale zainteresuje sie bardziej tym tematem i zobacze co z tego wyjdzie.
Aż takie trudne nie jest ale pracochłonne i trzeba umieć kreatywnie rozwiązywać problemy pojawiające się przy składaniu tego. Co do kosztów to myślę że kosztorys wyjdzie następująco dla wrzucenia zasilania z ABK/2E
- komputer - 100zł
- przepływomierz 150 (chyba gdzieś po tyle chodzą)
- wiazka - z 50
- TPS 70
- listwa + regulator + wtryski 150
razem 550 do tego jeszcze ze 200 na nieprzewidziane wydatki. A jak załatwisz z innego źródła niż szrot to może być taniej.

Chyba najlepiej by wrzucić cały kolektor ssący z ABK bo nie wiem czy się umocuje TPS do tego z AAD (tylko nie jestem pewien czy w AAD niema już TPSa).

Tutaj opis wrzucanie elektronicznego wtrysku do ACE. https://audi80.pl/b4-ace-competition ... t24750.htm

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 16 lip 2011, 10:42

sam przepływomierz do abk to od 350 w góre

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 16 lip 2011, 12:22

kolego. odnosnie ciezkiego zapalania na benzynie i smrodu pb.
zobacz regulator cisnienia paliwa ( czarna kostka podlaczona do rozdzielacza na dwa piny jak dobrze pamietam ). prawdopodobnie sie rozszczelnil i nie dziala prawidlowo. odlacz od niego kostke i zobacz jaka bedzie reakcja samochodu ( oczywiscie na PB ).

odnosnie gazu i mechanicznego wtrysku. gazowniki glomby i tyle.
u mnie juz 50 tys na lpg i zadnego wystrzalu, wszystko dziala tak jak powinno ( istalacja I gen bez cudów ).
w tym miesiacu bede wkladal blos ( licze na lepsze osiagi ). bedzie to robil ten sam gazownik ktory zakladal to co mam teraz, stwierdzil ze nie ma zadnego problemu.

Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 16 lip 2011, 22:17

ja za swój przepływomierz dałem 50 zeta i śmiga a kupowałem z 2 miechy temu poprostu okazji musisz szukać :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl