Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 AAD 115KM] Zmiana silnika z AAD na 2E z VW, seata it

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mac0071
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 09 maja 2009, 00:04

[B3 2.0 AAD 115KM] Zmiana silnika z AAD na 2E z VW, seata it

Post autor: mac0071 » 05 sie 2013, 21:08

Cześć, czy ktoś mógłby potwierdzić, że silnik 2E z np. toledo bądź passata będzie pasował do audi?

Mam: Audi 80 B3 Quattro 2.0 AAD , wtrysk pełny mechaniczny
chcę wrzucić: 2.0 2E również z pełnym wtryskiem mechanicznym

powód: pęknięty blok silnika.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 09 sie 2013, 10:07

A nie możesz wsadzić z osprzętem 2E? Miałbyś nowocześniejszy wtrysk ;)

Nie wiem, czy pytasz, bo masz dawcę, czy sam słupek?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 sie 2013, 22:18

A jaki powód owego "pęknięcia" bloku?

W pastuchach jest problem, że być może łapki nie będą pasować. Ale na 100% nie wiem.

Najtańsza i najpewniejsza wersja to wywalić silnik.
Kupić nawet sam goły blok taki sam jak masz.

Koszta:

blok to mniej niż 500
uszczelka głowicy itp 250
pierścienie i panewki 300 plus nowe śruby (nakrętki w zależności od wersji)

Najważniejsze. Jak masz blok w "rękach" dokupujesz pierścienie i sprawdzasz luzy na zamkach. Jeżeli się mieszczą w granicach tolerancji (źródło to strona Audi Centrum dział download czyli książeczka zdrowia Audi).

Panewki pro forma nowe (nie kosztują dużo nawet Kolben schmidt chyba 70 do 100 płaciłem do 1Z).

Już masz 1200 średnio licząc.

Plusy:

Nie musisz robić rozrządu itp bo wiesz ile to ma zrobione
Wiesz, że trzeba to nieco dotrzeć i jest to fajna baza na przyszłość

Minusy:

koszta. Potrafi się z tego zrobić ponad 1500 ok. 1700 jakbyś chciał jeszcze regenerować głowicę (no bo grzech tego nie zrobić)

Wszystko zależy jak podchodzisz do tematu. Chcesz zreanimować i sprzedać czy chcesz mieć niunię na dłużej.

Druga kwestia. Czy masz zaplecze, klucze i podejście do pracy. Koszta jakie napisałem to przy własnej robocie.

Tymczasem jak szukasz dawcy to zażądaj pomiaru kompresji na cylindrach plus ciśnienie oleju na jałowym. Jeżeli ktoś marudzi i nie chce tego zrobić to nie kupuj takiego dawcy. To już wówczas śmierdzi kupowaniem trupa.

P.S. Mam słupek z 1.8 z nierozbieranym układem korbowo tłokowym tylko że to silnik JN (1.8). Będzie może kilka kucy mniej. Trzeba tylko sprawdzić czy łapki masz stalowe do sań i jak wygląda głowica do tego silnika (zabawa po numerkach).

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl