Witam od dłuższego czasu ucieka mi płyn chłodniczy. Znalażłem jeden przeciąty wąż i go wymieniłem, ale nie rozwiązało to problemu dalej ucieka, ale jak?. Zaobserwowałem ostatnio (mialem płynu 3 cm poniżej min. w zniorniczku) ze po rozgrzaniu silnika płyn podnosi się pod sam korek, następnie włącza się wentylator i trochę opada i tak wkoło. Gdy to obserwowałem płyn mi nie wyjechał, ale po tygogniu jazdy znowy 3 cm mniej płyny w zbiorniczku. Z samochodu raczej nigdzie plyn nie cieknie, wydaje mi sie że to korkiem ucieka, ale dlaczego mi tak podnosi wysoko ten płyn?
[80 B4 ABT] znikający płyn chłodniczy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Przyczyny mogą być co najmniej dwie: 1. Optymistyczna, padł zaworek w korku i nie trzyma ciśnienia, płyn się gotuje i wywala korkiem. 2. Pesymistyczna, zapowietrza się układ i powietrze wyrzuca płyn korkiem. Zapowietrzanie może powodować wiele czynników, m.in. puszczająca powoli uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok itp.
[quote="Danek"]Przyczyny mogą być co najmniej dwie: 1. Optymistyczna, padł zaworek w korku i nie trzyma ciśnienia, płyn się gotuje i wywala korkiem.
Czyli że puszcza za wcześnie czy za późno? Bo jakies tam syknięcie po odkręceniiu go po dłuższej jeździe słychać, a jak nawet nie odkręcam to po zgaszeniu co jakis czas słychać jak popuszcza powietrze pod korkiem
Czyli że puszcza za wcześnie czy za późno? Bo jakies tam syknięcie po odkręceniiu go po dłuższej jeździe słychać, a jak nawet nie odkręcam to po zgaszeniu co jakis czas słychać jak popuszcza powietrze pod korkiem
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Za wcześnie. Nie utrzymuje odpowiedniego niewielkiego nadciśnienia w układzie przez co płyn/woda zwiększa objętość z powodu temperatury i wyrzuca ją przez korek. Natomiast może być jeszcze tak, że zaworek podciśnienia w korku jest totalnie zacięty i silnik podczas stygnięcia zasysa powietrze jakąś drobną nieszczelnością w układzie (np. na którymś połączeniu węży) zamiast korkiem i w ten sposób również może zostać zapowietrzony. Potem po nagrzaniu silnika powietrze się rozszerza i wywala płyn.Pączek pisze:Czyli że puszcza za wcześnie czy za późno?
No to w takim razie jutro pożyczam korek od szwagra (on ma Audi B4 1.9 TD), do jego samochodu włożę mój i zobaczymy co się będzie działo, czy mi przestanie wyjeżdzać a jemu zacznie. Jakis czas temu poeksperymentowałem i zrobiłem z gumy uszczelkę i włożyłem ją pod korek (wiedziałem, że zablokuje w ten sposób odpływ powietrza, ale postanowilem na malutkim dystansie to przetestować) i po przejechaniu tak około 10 - 20 km popuszczałem go syknięcie było większe, ale nie takie duże, zresztą pod tą uszczelką też było widać, że powoluteńku to powietrze jednak wychodzi. Pojeździłem w ten sposób 2 dni no i moim zdaniem ubytek jeśli był to był minimalny. No ale to było w ramach testu i wyjąłem tą gumę.
[ Dodano: 2008-03-09, 09:59 ]
Wygląda na to że to wina korka. Pożyczyłem inny założyłem i po wczorajszym dniu nic nie ubyło. TEn korek co pożyczyłem ma jakis inny zaworek i jest czarny (od audi 1,9td) ten co ja mam jest niebieski. Ma to coś do rzeczy? Jaka jest cena takiego korka no i słyszałem ze w sklepie co 2-gi jest nie działający. Danek dzięki za porady
[ Dodano: 2008-03-09, 09:59 ]
Wygląda na to że to wina korka. Pożyczyłem inny założyłem i po wczorajszym dniu nic nie ubyło. TEn korek co pożyczyłem ma jakis inny zaworek i jest czarny (od audi 1,9td) ten co ja mam jest niebieski. Ma to coś do rzeczy? Jaka jest cena takiego korka no i słyszałem ze w sklepie co 2-gi jest nie działający. Danek dzięki za porady