Mam następującą wątpliwość - mój ABK przy przebiegu ok. 330k zużywa ponad pół litra oleju na 1000km. Występują również ubytki płynu chłodniczego (brak wycieków). Kompresja silnika zmierzona, wynik książkowy.
Silnik zalany jest olejem 10W60 Valvoline.
Dodam, że samochód dostał nowiutką sekwencyjną instalację LPG. Jestem świadom, że zużycie oleju może przez inne paliwo dodatkowo wzrosnąć.
Czy w przypadku poprawnej kompresji i jednoczesnych ubytków powyższych płynów ma sens wymiana uszczelniaczy bez remontu głowicy?
Zastanawiam się, czy być może w warunkach - spore zużycie oleju oraz praca na LPG warto zastanowić się nad zmianą środka smarnego na inny produkt?
/Zdaję sobie sprawę, że tematów o zużyciu oleju i wymianie uszczelniaczy nie brakuje, natomiast nie udalo mi się odnaleźć informacji dotyczących używania oleju typu 10W60 w tego typu jednostce, przy dodatkowym czynniku - LPG
