Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S2 2.2 3B] aparat zapłonowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
luik22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2016, 20:10
Lokalizacja: siedlce

[S2 2.2 3B] aparat zapłonowy

Post autor: luik22 » 17 sie 2016, 21:11

Witam!
Może ktoś się orientuje czy aparat zapłonowy z innego silnika 5 cylindrowego pasuje do 2.2 turbo 3b ?
Na kompie wyrzuca mi błąd czujnika halla nawet na zapalonym silniku , obroty falują , brak mocy , a dzisiaj pierwsze problemy z gaśnięciem auta.
Chciałem zmienić cały aparat i stąd pytanie czy np. od 2.3 będzie pasował gdyż numer jest ten sam różni się tylko literką na końcu
dzięki
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, 21:24 przez luik22, łącznie zmieniany 1 raz.
luik22

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 17 sie 2016, 23:16

z 2.3 20v 7A powinien pasować bez problemu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2016, 07:21

luik22, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3793
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2016, 07:52

No kierwa, aparat w 3B to najbardziej wrażliwa rzecz i musi być tylko z 3B. 7A nie podejdzie, mimo fizycznego podobieństwa. Aparat w 3b jest na wąski paluch 11mm, w 7A na szeroki.
Kupuj używkę póki są, i przy okazji zmień zębatkę na miedzianą.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 18 sie 2016, 07:59

Jaka jest inna różnica w nich po za szerokością palca? mają inną ośkę na osadzenie palca? inne bebechy ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3793
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2016, 08:57

Szerokość palucha w 2.2t 20v jest krytyczna.
Można przełożyć sam paluch , jak ktoś chce, ręki nie dam sobie uciąć, czy różnice jeszcze są jakieś.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

luik22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2016, 20:10
Lokalizacja: siedlce

Post autor: luik22 » 18 sie 2016, 11:41

Leo pisze:No kierwa, aparat w 3B to najbardziej wrażliwa rzecz i musi być tylko z 3B. 7A nie podejdzie, mimo fizycznego podobieństwa. Aparat w 3b jest na wąski paluch 11mm, w 7A na szeroki.
Kupuj używkę póki są, i przy okazji zmień zębatkę na miedzianą.
tylko gdzie tą używkę dostać ? :) chyba wymienię sam czujnik halla
luik22

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3793
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2016, 15:47

Słabo szukasz, jest pełno części do 3B tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać.
forum.apmotorsport.pl
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

luik22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2016, 20:10
Lokalizacja: siedlce

Post autor: luik22 » 19 sie 2016, 21:06

Leo pisze:Słabo szukasz, jest pełno części do 3B tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać.
forum.apmotorsport.pl
próbowałem się już tam zalogować kilka razy i ani razu nie dostałem potwierdzenia
luik22

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2016, 21:20

luik22, prosiłem o poprawienie tematu https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 21 sie 2016, 11:42

Błąd halla, to znaczy który błąd? Konkretnie.
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3793
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sie 2016, 11:46

a bo to mechanik zdradzi... ;)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

luik22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2016, 20:10
Lokalizacja: siedlce

Post autor: luik22 » 21 sie 2016, 13:20

DeS pisze:Błąd halla, to znaczy który błąd? Konkretnie.
00513 - na włączonym silniku nie gaśnie po wykasowaniu od razu wraca ,
czujnik wymieniony , w poniedziałek ustawienie zapłonu i zobaczymy co się będzie działo
luik22

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sie 2016, 13:37

luik22 pisze: w poniedziałek ustawienie zapłonu i zobaczymy co się będzie działo
W tym silniku nie ustawia się zapłonu tak jak w innych. Czujnik w aparacie to tylko czujnik położenia wałka a nie czujnik z którego generowana jest iskra.
Nawet blaszka kręcąca się przed hallem ma jedno wycięcie a nie pięć. Co nie znaczy że nie powinien być ustawiony we właściwej pozycji. Tylko kręcenie nim nie będzie przestawiać wyprzedzenia zapłonu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3793
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sie 2016, 15:45

luik22 pisze:
DeS pisze:Błąd halla, to znaczy który błąd? Konkretnie.
00513 - na włączonym silniku nie gaśnie po wykasowaniu od razu wraca ,
czujnik wymieniony , w poniedziałek ustawienie zapłonu i zobaczymy co się będzie działo
ku...wa zmień mechanika!!!! Co on chce ustawiać zapłon w 3B ?!!?!?1?!?!

Chłopie, powiem ci tak - 00513 oznacza tyle tylko, że dane z 3 czujników nie zgadzają się ze sobą. To może być od przestawionego rozrządu, poprzez walnięty któryś z tych czujników.

I najważniejsze - 00513 to nie jest HALL, tylko czujnik na wieńcu zębatym.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga