[B4 2.3 NG] Audi Szarpało na Autostradzie i zgasło.
[B4 2.3 NG] Audi Szarpało na Autostradzie i zgasło.
Witam. jak w temacie, tata jechał do pracy do belgii, W Belgii na Autostradzie jechał zabrakło mu ok. 100km Temperatura 2 tygodnie temu tam sięgała ok. 34-38 także było gorąco i gnali nią ponad 120 nawet Więcej i tam nagle w momencie zaczęło nią szarpać poczym zgasła i nie odpaliła, jak wiadomo zabrano na najbliższy warsztat podejrzewano cewkę ale to nie jest jej wina, ale tamci mechanicy to tak jak u nas praktykanci, nie za dobrze się na tym znają a nawet nie chcą dopuścić go żey zajrzał pod maskę i sam zobaczył tylko każa od razu go zezłomować a za lawetę trzeba 200 euro i za ich przeglądanie auta trzeba Dać im 300euro czyli łącznie 500euro i ze złomowac i tak te 500 trzeba im zapłacić, tata podejrzewa że to jakiś przewód ale ja się chce tutaj zapytać czy ktoś miał podobną sytuację i wie co to moglo się stać ??
Prosiłbym o jak najszybszą pomoc bo nie zostało tam im dużo czasu, a szkoda zapłacić 500euro i dać na zezłomowanie.
Prosiłbym o jak najszybszą pomoc bo nie zostało tam im dużo czasu, a szkoda zapłacić 500euro i dać na zezłomowanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Iskra jest? Trzeba zobaczyć czy paliwo jest pod dobrym ciśnieniem. Bez manometru można zobaczyć czy idzie paliwo powrotem do zbiornika rurką powrotnę wychodzącą z regulatora ciśnienia paliwa: https://audi80.pl/download.htm?id=13793
Jest tam LPG?
Jest tam LPG?
Jeśli ci "mechanicy" nie wiedzą co tam sie stało i nie pozwalają zajrzeć pod maskę - zabrać od nich auto.
Zdjąć kopułkę z aparatu zapłonowego i skontrolować jej styki wewnątrz. Ocenić stan palca zapłonowego na aparacie zapłonowym. Drobne wżery/wgłębienia na stykach kopułki to jeszcze nie jest tragedia - auto powinno palić. Jeżeli wżery są pokaźne, bądź styki są nadtopione - kopułka i do kompletu palec do wymiany.
Dobrze by było sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył. Ustawiamy wał silnika tak, aby w okienku skrzyni pojawiło się zero na zamachu, wtedy patrzymy, czy Z TYŁU górnego koła rozrządu, w okienku osłony rozrządu przy miejscu gdzie pokrywa zaworów styka się z głowicą, widać nacięcie/wgłębienie w kole wałka rozrządu, jak nie widać - przestawiony rozrząd.
W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi. Podczas kręcenia silnikiem powinna być widoczna biało-fioletowa iskra. Jeżeli przy niewielkiej odległości końca kabla od masy iskra jest pomarańczowa - cewka jest prawdopodobnie uszkodzona. Nie wolno trzymać tego kabla gołą ręką - wysokie napięcie !!! Należy tak go umocować, aby się nie przemieszczał podczas kręcenia, aby nie trzeba było go trzymać.
Jeżeli rozrząd jest ok, iskra jest ok i jest fioletowo - biała to:
Jeżeli auto ma gaz - spróbować odpalić auto z gazu.
Sprawdzić gumę łączącą przepustnice z rozdzielaczem - szukać pęknięć, nieszczelności, wypiętych węży itp.
Ogólnie sprawdzić wszystkie węże, czy nic sie nie odpięło, przerwało itp. dotyczy to wszystkich węży
Zdjąć kopułkę z aparatu zapłonowego i skontrolować jej styki wewnątrz. Ocenić stan palca zapłonowego na aparacie zapłonowym. Drobne wżery/wgłębienia na stykach kopułki to jeszcze nie jest tragedia - auto powinno palić. Jeżeli wżery są pokaźne, bądź styki są nadtopione - kopułka i do kompletu palec do wymiany.
Dobrze by było sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył. Ustawiamy wał silnika tak, aby w okienku skrzyni pojawiło się zero na zamachu, wtedy patrzymy, czy Z TYŁU górnego koła rozrządu, w okienku osłony rozrządu przy miejscu gdzie pokrywa zaworów styka się z głowicą, widać nacięcie/wgłębienie w kole wałka rozrządu, jak nie widać - przestawiony rozrząd.
W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi. Podczas kręcenia silnikiem powinna być widoczna biało-fioletowa iskra. Jeżeli przy niewielkiej odległości końca kabla od masy iskra jest pomarańczowa - cewka jest prawdopodobnie uszkodzona. Nie wolno trzymać tego kabla gołą ręką - wysokie napięcie !!! Należy tak go umocować, aby się nie przemieszczał podczas kręcenia, aby nie trzeba było go trzymać.
Jeżeli rozrząd jest ok, iskra jest ok i jest fioletowo - biała to:
Jeżeli auto ma gaz - spróbować odpalić auto z gazu.
Sprawdzić gumę łączącą przepustnice z rozdzielaczem - szukać pęknięć, nieszczelności, wypiętych węży itp.
Ogólnie sprawdzić wszystkie węże, czy nic sie nie odpięło, przerwało itp. dotyczy to wszystkich węży
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak nie będzie iskry to można zdjąć wtyczkę z halla i kawałek kabla dać do środkowego styku styczki i na włączonym zapłonie dotykać i puszczać kabel szybko do masy wtedy powinna przeskakiwać iskra.zukreator pisze:W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi.
Albo jeszcze inaczej czy przy kręceniu rozrusznikiem włącza się pompka paliwa? Jeśli to hall padł.
dokładnie.Jak nie będzie iskry to można zdjąć wtyczkę z halla i kawałek kabla dać do środkowego styku styczki i na włączonym zapłonie dotykać i puszczać kabel szybko do masy wtedy powinna przeskakiwać iskra.
pompa włącza się podczas kręcenia rozrusznikiem, więc można w ten sposób próbować diagnozować czujnik halla, lecz w przypadku gdy pompa, bądź element załączający jej obwód jest uszkodzony, nie dowiemy sie niczego na temat czujnika halla, patrząc tylko na pompe paliwa. Nie mniej, jest to element diagnozy, który może pomóc zorientować się w zaistniałej sytuacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzane było czy dochodzi do cewki plus i sterowanie czy tylko plus? Bo najlepiej wpiąć zamiast cewki żarówkę i zobaczyć czy miga. Ewentualnie sprawdzić LEDem czy dochodzi sterowanie na tej kostce 3 pinowej od wzmacniacza zapłonu. Ale proponowałbym zacząć od sprawdzenia czy to hall nie padł czyli podać masę na śrokowy pin wtyczki halla i obserwować czy iskra jest.
Właśnie umarło moje NG!!! Na trasie do pracy w pewnym momencie straciło moc i dalej już nie pojechało... Chodzi na luzie ale przy próbie ruszenia zaczyna sie ponownie dusić!!! Dziwne jest że na wstecznym jedzie a do przodu juz od razu zaczyna się mocno dławić i odcina silnik. Po kilku probach sprawdzania przewodów rurowych, a w zasadzie po przeczyszczeniu mocno zafajdanego kolanka rury u dołu silnika- sorki za nazewnictwo ale nie wiem jak to po polsku idzie- breather pipe, autko teraz nie pali w ogóle....!!!! O co chodzi, auto mi potrzebne na codzień niemalże a nie chce jeździć!?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Po polski to się nazywa odma.krzys_33 pisze:jak to po polsku idzie- breather pipe
Zobacz czy jak odłączysz różnicowy regulator ciśnienia czy coś się zmieni. Może się czujnik zamknięcia przepustnicy zaciął i cały czas odcina paliwa.
Możesz też sprawdzić ciśnienie paliwa odkręcając przewód powrotny od regulatora ciśnienia https://audi80.pl/download.htm?id=13793 i sprawdzić czy będzie z niego wylatywało paliwo.
iskre sprawdze jutro, bedę miał więcej czasu od rana... paska tez jeszcze nie sprawdzałem.. Autko nie chce odpalic w ogóle w zasadzie po przeczyszczeniu odmy!!! Ale wszystko zostało złączone jak należy. Ciekawe!?
Iskry nie ma ale sprawdzałem cewkę i ma rezystancję książkową... Czyzby czujnik Halla? Jesli tak to jak go najlepiej sprawdzić, gdzie kupić i jak wymienić?
Iskry nie ma ale sprawdzałem cewkę i ma rezystancję książkową... Czyzby czujnik Halla? Jesli tak to jak go najlepiej sprawdzić, gdzie kupić i jak wymienić?