Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Audi Szarpało na Autostradzie i zgasło.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Popcorn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 sie 2015, 21:18

[B4 2.3 NG] Audi Szarpało na Autostradzie i zgasło.

Post autor: Popcorn » 11 wrz 2015, 21:29

Witam. jak w temacie, tata jechał do pracy do belgii, W Belgii na Autostradzie jechał zabrakło mu ok. 100km Temperatura 2 tygodnie temu tam sięgała ok. 34-38 także było gorąco i gnali nią ponad 120 nawet Więcej i tam nagle w momencie zaczęło nią szarpać poczym zgasła i nie odpaliła, jak wiadomo zabrano na najbliższy warsztat podejrzewano cewkę ale to nie jest jej wina, ale tamci mechanicy to tak jak u nas praktykanci, nie za dobrze się na tym znają a nawet nie chcą dopuścić go żey zajrzał pod maskę i sam zobaczył tylko każa od razu go zezłomować a za lawetę trzeba 200 euro i za ich przeglądanie auta trzeba Dać im 300euro czyli łącznie 500euro i ze złomowac i tak te 500 trzeba im zapłacić, tata podejrzewa że to jakiś przewód ale ja się chce tutaj zapytać czy ktoś miał podobną sytuację i wie co to moglo się stać ??

Prosiłbym o jak najszybszą pomoc bo nie zostało tam im dużo czasu, a szkoda zapłacić 500euro i dać na zezłomowanie. :(

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 wrz 2015, 22:42

Iskra jest? Trzeba zobaczyć czy paliwo jest pod dobrym ciśnieniem. Bez manometru można zobaczyć czy idzie paliwo powrotem do zbiornika rurką powrotnę wychodzącą z regulatora ciśnienia paliwa: https://audi80.pl/download.htm?id=13793
Jest tam LPG?

Popcorn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 sie 2015, 21:18

Post autor: Popcorn » 12 wrz 2015, 09:44

LPG jest tylko na autostradzie jechal chyba na pb

zukreator

Post autor: zukreator » 12 wrz 2015, 12:44

Jeśli ci "mechanicy" nie wiedzą co tam sie stało i nie pozwalają zajrzeć pod maskę - zabrać od nich auto.
Zdjąć kopułkę z aparatu zapłonowego i skontrolować jej styki wewnątrz. Ocenić stan palca zapłonowego na aparacie zapłonowym. Drobne wżery/wgłębienia na stykach kopułki to jeszcze nie jest tragedia - auto powinno palić. Jeżeli wżery są pokaźne, bądź styki są nadtopione - kopułka i do kompletu palec do wymiany.
Dobrze by było sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył. Ustawiamy wał silnika tak, aby w okienku skrzyni pojawiło się zero na zamachu, wtedy patrzymy, czy Z TYŁU górnego koła rozrządu, w okienku osłony rozrządu przy miejscu gdzie pokrywa zaworów styka się z głowicą, widać nacięcie/wgłębienie w kole wałka rozrządu, jak nie widać - przestawiony rozrząd.

W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi. Podczas kręcenia silnikiem powinna być widoczna biało-fioletowa iskra. Jeżeli przy niewielkiej odległości końca kabla od masy iskra jest pomarańczowa - cewka jest prawdopodobnie uszkodzona. Nie wolno trzymać tego kabla gołą ręką - wysokie napięcie !!! Należy tak go umocować, aby się nie przemieszczał podczas kręcenia, aby nie trzeba było go trzymać.

Jeżeli rozrząd jest ok, iskra jest ok i jest fioletowo - biała to:
Jeżeli auto ma gaz - spróbować odpalić auto z gazu.
Sprawdzić gumę łączącą przepustnice z rozdzielaczem - szukać pęknięć, nieszczelności, wypiętych węży itp.
Ogólnie sprawdzić wszystkie węże, czy nic sie nie odpięło, przerwało itp. dotyczy to wszystkich węży

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 wrz 2015, 13:05

zukreator pisze:W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi.
Jak nie będzie iskry to można zdjąć wtyczkę z halla i kawałek kabla dać do środkowego styku styczki i na włączonym zapłonie dotykać i puszczać kabel szybko do masy wtedy powinna przeskakiwać iskra.

Albo jeszcze inaczej czy przy kręceniu rozrusznikiem włącza się pompka paliwa? Jeśli to hall padł.

zukreator

Post autor: zukreator » 12 wrz 2015, 14:16

Jak nie będzie iskry to można zdjąć wtyczkę z halla i kawałek kabla dać do środkowego styku styczki i na włączonym zapłonie dotykać i puszczać kabel szybko do masy wtedy powinna przeskakiwać iskra.
dokładnie.

pompa włącza się podczas kręcenia rozrusznikiem, więc można w ten sposób próbować diagnozować czujnik halla, lecz w przypadku gdy pompa, bądź element załączający jej obwód jest uszkodzony, nie dowiemy sie niczego na temat czujnika halla, patrząc tylko na pompe paliwa. Nie mniej, jest to element diagnozy, który może pomóc zorientować się w zaistniałej sytuacji.

Popcorn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 sie 2015, 21:18

Post autor: Popcorn » 12 wrz 2015, 19:49

Prad dochodzi do cewki a z cewki nie wychodzi glownym przewodem do aparatu zaplonowego. Wysokir napieciee

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 wrz 2015, 20:13

Sprawdzane było czy dochodzi do cewki plus i sterowanie czy tylko plus? Bo najlepiej wpiąć zamiast cewki żarówkę i zobaczyć czy miga. Ewentualnie sprawdzić LEDem czy dochodzi sterowanie na tej kostce 3 pinowej od wzmacniacza zapłonu. Ale proponowałbym zacząć od sprawdzenia czy to hall nie padł czyli podać masę na śrokowy pin wtyczki halla i obserwować czy iskra jest.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 wrz 2015, 20:33

Ja tak miałem i hal mi umarł.

Awatar użytkownika
krzys_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Newcastle
Kontakt:

Post autor: krzys_33 » 09 lut 2016, 16:44

Właśnie umarło moje NG!!! Na trasie do pracy w pewnym momencie straciło moc i dalej już nie pojechało... Chodzi na luzie ale przy próbie ruszenia zaczyna sie ponownie dusić!!! Dziwne jest że na wstecznym jedzie a do przodu juz od razu zaczyna się mocno dławić i odcina silnik. Po kilku probach sprawdzania przewodów rurowych, a w zasadzie po przeczyszczeniu mocno zafajdanego kolanka rury u dołu silnika- sorki za nazewnictwo ale nie wiem jak to po polsku idzie- breather pipe, autko teraz nie pali w ogóle....!!!! O co chodzi, auto mi potrzebne na codzień niemalże a nie chce jeździć!?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2016, 18:51

krzys_33 pisze:jak to po polsku idzie- breather pipe
Po polski to się nazywa odma.

Zobacz czy jak odłączysz różnicowy regulator ciśnienia czy coś się zmieni. Może się czujnik zamknięcia przepustnicy zaciął i cały czas odcina paliwa.

Możesz też sprawdzić ciśnienie paliwa odkręcając przewód powrotny od regulatora ciśnienia https://audi80.pl/download.htm?id=13793 i sprawdzić czy będzie z niego wylatywało paliwo.

Awatar użytkownika
krzys_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Newcastle
Kontakt:

Post autor: krzys_33 » 11 lut 2016, 17:17

Dzisiaj sprawdzałem pompę paliwa - działa, przewodem powrotnym od regulatora ciśnienia leci dość sporo paliwa, a różnicowy regulator ciśnienia po odłączeniu kostki do niego dochądzącej niczego nie zmieniło-silnik nadal nie chce zaskoczyć!!! Już nie wiem na co mam patrzeć?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2016, 18:12

Sprawdzałeś pasek rozrządu albo czy jest iskra?

Zaglądałeś do klapy przepływomierza? Może ona gdzieś ociera albo jest zbyt nisko. Sprawdź szczelność dolotu (rurki od zaworu wolnych obrotów, rurka odmy i cała gumą łącząca przepływomierz z dolotem).

Awatar użytkownika
krzys_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Newcastle
Kontakt:

Post autor: krzys_33 » 11 lut 2016, 22:00

iskre sprawdze jutro, bedę miał więcej czasu od rana... paska tez jeszcze nie sprawdzałem.. Autko nie chce odpalic w ogóle w zasadzie po przeczyszczeniu odmy!!! Ale wszystko zostało złączone jak należy. Ciekawe!?

Iskry nie ma ale sprawdzałem cewkę i ma rezystancję książkową... Czyzby czujnik Halla? Jesli tak to jak go najlepiej sprawdzić, gdzie kupić i jak wymienić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl