Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Auto gaśnie zaraz po uruchomieniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 31 lip 2017, 23:01

Auto kupiłem już bez sondy, zapewne dlatego że zamiast katalizatora posiadam wspawaną rurkę. Przewód sygnałowy sondy jest połączony z masą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 23:12

Masz LPG? to sonda i tak bez sensu. Wiec PB tylko na odpalanie.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 01 sie 2017, 00:00

Z gazem nie chciał mi odpalać, a że wyczytałem że lpg powoduje w tym silniku problemy postanowiłem go usunąć i zrobić go najpierw żeby działał odpowiednio na benzynie a dopiero później myśleć nad gazem. Okazało się że gwint w mikserze był obrobiony. Tak że na razie nie posiadam lpg przynajmniej dopóki nie uporam się z pracą na benzynie, a zresztą w ogóle zastanawiam się czy nie zostawić go na samej benzynie. Ale najpierw musi właściwie pracować.

zukreator

Post autor: zukreator » 01 sie 2017, 16:08

pawslaw1601 pisze:Sondy lambda nie posiadam, czujnik temp. wymieniony, byłem na stacji diagnostycznej, aby wyregulować skład mieszanki według wskazań analizatora spalin jednak nie można jej wyregulować do odpowiedniego poziomu
Bo nie masz sondy lambdy.

Bez niej nic sensownego nigdy nie ustawisz i wtedy kręcić to sobie można patykiem w pajęczynie.

Jarewa pisze:Masz LPG? to sonda i tak bez sensu.
Jak kolega ma/miał instalacje lpg II generacji, to sonda wtedy to PODSTAWA.

a instalacja I generacji to przeżytek i często problemy z niewłaściwą mieszanką, małą mocą, dużym spalaniem, ale fakt, sondę za 100zł można sobie wtedy odpuścić.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sie 2017, 17:22

zukreator pisze:Bez niej nic sensownego nigdy nie ustawisz i wtedy kręcić to sobie można patykiem w pajęczynie.
Tylko i tak zwykle ustawia się aby natężenie na nastawniku oscylowało w okolicach 0mA czyli nawet z odłączonym nastawnikiem dawka powinna być stechiometryczna.
Podobnie z lpg II generacji też korekta z sondy nie zastąpi sprawnego reduktora i dobrze dobranego miksera, bo sygnał z sondy zawsze ma jakieś opuźnienie a jak jeszcze ustawi sie duży dopuszczalny zakres korekt z sondy to też cuda będą się dziać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

zukreator

Post autor: zukreator » 01 sie 2017, 18:44

maciek889 pisze:Tylko i tak zwykle ustawia się aby natężenie na nastawniku oscylowało w okolicach 0mA czyli nawet z odłączonym nastawnikiem dawka powinna być stechiometryczna.
Tak, z tym że tylko na wolnych obrotach, a na wolnych obrotach przecież nie jeździmy.

Ten wtrysk jest tak zrobiony, że w każdej partii obrotów, ciśnienie sterujące rozdzielacza (pozwalające uzyskać mieszankę stechiometryczną), które regulowane jest elektrohydraulicznym nastawnikiem, jest inne. Dlatego bez sprawnej sondy - nie wyregulujemy wtrysku. Bo to właśnie głównie na podstawie odczytów sondy lambdy obliczane jest sterowanie dla tego zaworu.
maciek889 pisze:Podobnie z lpg II generacji też korekta z sondy nie zastąpi sprawnego reduktora i dobrze dobranego miksera, bo sygnał z sondy zawsze ma jakieś opuźnienie a jak jeszcze ustawi sie duży dopuszczalny zakres korekt z sondy to też cuda będą się dziać.
Sygnał z sondy ma takie same opóźnienie, jak w dziesiątkach innych systemów sterowania dawką paliwa w silnikach spalinowych. I co? Jaki jest w ogóle rząd wielkości opóźnienia, o którym mówisz ?
Co to znaczy dopuszczalny zakres korekt ?
Jakie cuda będą się dziać ?

II generacja jest najlepszym rozwiązaniem z pośród tych dwóch generacji (I i II).
Pozwala kompensować zmiany mieszanki wynikłe ze zmiennej gęstości powietrza i gazu, zmiennej temperatury silnika, który inaczej spala mieszankę gdy jest rozgrzany(czy zimny), czy w reszcie kompensować zużycie parownika, czy przytkanego filtra gazu.
I generacja to archaizm, co nie znaczy, że te instalacje nie mogą względnie bezpiecznie zasilać silnika w paliwo lpg, ale do tego trzeba mieć wiedzę i doświadczenie, bo kręcenie śrubkami na "pałę" może przynieść fatalne skutki.

II generacja wg. zasady działania nie różni się niczym od I generacji, z jednym ogromnym wyjątkiem - nie trzeba co chwilę latać i regulować śrub na parowniku i zaworze dławiącym gaz przy mikserze, bo to robi za nas system regulacji nadążnej w którego skład wchodzi: sonda lambda, sterownik i zawór sterowany silnikiem skokowym na doprowadzeniu gazu do miksera.
A jak ktoś nie ma pojęcia, czy odniesienia, jak silnik powinien pracować na gazie przy I gen, to jest to prosta droga do uszkodzenia silnika, na skutek niewłaściwej mieszanki.

pzdr

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sie 2017, 23:21

Co do mechanicznego wtrysku to przecież były wersje bez sondy i jakoś jeździły w każdym zakresie. Więc jak było to nowe to musiało trzymać parametry przy każdych obrotach i obciążeniu. Miały tylko mechanicznie zrobione ssanie.

Ustawienie ze sprawną sondą na analizatorze bez wpięcia amperomierza nie ma sensu, bo nie wiadomo czy jest się z okolicy 0mA czy już przy granicy regulacji.
zukreator pisze:Sygnał z sondy ma takie same opóźnienie, jak w dziesiątkach innych systemów sterowania dawką paliwa w silnikach spalinowych. I co? Jaki jest w ogóle rząd wielkości opóźnienia, o którym mówisz ?
Sond może nie ma dużego opóźnienia ale silniczek sterujący gazem już tak. Widziałem przypadki że na biegu jałowym silnik był zalewany to silniczek skręcał dawkę a przy ruszaniu dławiło go aby po sekundzie silniczek się otworzył i samochód zaczął jechać. Później powrót na wolne obroty problem w drugą stronę jak silnik nie zgasł to trzeba było poczekać aż krokowiec skręci dawkę na podstawie sondy. Nawet sporo osób zaleca aby ustawić maksymalny skok silniczka w zakresie 20 kroków.
Nawet często sterowniki nie mają funkcji (albo nikt nie włącza) przejścia w Open Loop przy gazie w podłodze aby AFR był bliżej 0,88 tylko dalej wymusza 1:1 a często parownik ze śrubą z dobrze dobranym mikserem bez problemu mechanicznie podlewa paliwem na AFR dający większe moc. Jeździłem kilkoma samochodami z instalacją I generacji z sondą szerokpasmową wetkniętą w wydech i spora część instalacji zachowywała się w taki sposób. Choć jak ktoś lubi cały czas cisnąć to niższe spalanie wyszło by z elektroniką pilnującą AFR 1:1 na podstawie sondy.

Podobnie w systemach elektronicznego wtrysku, sprawny koryguje w zakresie 10% max względem tego co zostało zmierzone przez np. przepływomierz albo MAP sensor. Jeśli leci pod 20% to już możliwa jest usterka jakiegoś elementu pomiarowego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

zukreator

Post autor: zukreator » 01 sie 2017, 23:58

maciek889 pisze:Co do mechanicznego wtrysku to przecież były wersje bez sondy i jakoś jeździły w każdym zakresie. Więc jak było to nowe to musiało trzymać parametry przy każdych obrotach i obciążeniu. Miały tylko mechanicznie zrobione ssanie.
K jetronic, o którym mówisz, różni się w działaniu od KE jetronica, pomimo bardzo podobnej budowy.

Moje powyższe rady biorą się z doświadczenia, bo miałem K-jetronica i sam spodziewałem się, że bez sondy KE jetronic (którego mam obecnie) zachowa się identycznie jak tamten. W żadnej konfiguracji i w żadnym ustawieniu nie chciał.
maciek889 pisze:Ustawienie ze sprawną sondą na analizatorze bez wpięcia amperomierza nie ma sensu, bo nie wiadomo czy jest się z okolicy 0mA czy już przy granicy regulacji.
Ja bym sie pokusił nawet o stwierdzenie, że analizator nie jest nam potrzebny, wystarczy ustawić na 0mA prąd nastawnika na wolnych obrotach - warunek to sprawna sonda lambda.
maciek889 pisze:Sond może nie ma dużego opóźnienia ale silniczek sterujący gazem już tak. Widziałem przypadki że na biegu jałowym silnik był zalewany to silniczek skręcał dawkę a przy ruszaniu dławiło go aby po sekundzie silniczek się otworzył i samochód zaczął jechać. Później powrót na wolne obroty problem w drugą stronę jak silnik nie zgasł to trzeba było poczekać aż krokowiec skręci dawkę na podstawie sondy. Nawet sporo osób zaleca aby ustawić maksymalny skok silniczka w zakresie 20 kroków.
To już kwestia sterownika i jego ustawień.
Sytuacja o której opisujesz, to skutek źle ustawionego/uszkodzonego parownika + spaprane ustawienia sterownika II gen lpg.
Prawdą jest to, żę zarówno w I i II generacji, parownik i mikser muszą być prawidłowo dobrane.

Pozdr. !

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 02 sie 2017, 12:17

A jakiś pomysł jak teraz doprowadzić auto do stanu używalności? Może kupię sondę i zamontuje ją w wydechu, następnie wyreguluje napięcie na nastawniku i dam sobie spokój z instalacją LPG. Myślicie że wtedy będzie ok? Czy musiałbym jeszcze pomyśleć nad katalizatorem? A może ma ktoś jakiś inny pomysł?

[ Dodano: 2017-08-02, 12:17 ]
Bo nie masz sondy lambdy.

Bez niej nic sensownego nigdy nie ustawisz i wtedy kręcić to sobie można patykiem w pajęczynie.
Skoro sonda sprawdzając emisję spalin podaje sygnał na nastawnik w postaci prądu to łącząc przewód sygnałowy z masą nie powodujemy, że sygnał jest tej samej wartości, a co za tym idzie sonda nie ma wpływu na nastawnik, a skład mieszanki w tym momencie jest w pełni zależny od regulacji składu mieszanki śrubą? Jeśli tak to powinna istnieć możliwość ustawienia odpowiedniej emisji spalin jednak po prostu nie będzie zmieniany skład mieszanki pod wpływem zmiany temp. silnika w skutek czego po jej ustawieniu przy rozgrzanym silniku emisja będzie odpowiednia jedynie przy temp. jaka miała miejsce podczas jej ustawiania?

zukreator

Post autor: zukreator » 02 sie 2017, 13:20

pawslaw1601 pisze:Skoro sonda sprawdzając emisję spalin podaje sygnał na nastawnik w postaci prądu to łącząc przewód sygnałowy z masą nie powodujemy, że sygnał jest tej samej wartości, a co za tym idzie sonda nie ma wpływu na nastawnik, a skład mieszanki w tym momencie jest w pełni zależny od regulacji składu mieszanki śrubą? Jeśli tak to powinna istnieć możliwość ustawienia odpowiedniej emisji spalin jednak po prostu nie będzie zmieniany skład mieszanki pod wpływem zmiany temp. silnika w skutek czego po jej ustawieniu przy rozgrzanym silniku emisja będzie odpowiednia jedynie przy temp. jaka miała miejsce podczas jej ustawiania?
Kompletnie źle to wszystko zrozumiałeś.
Sonda podaje sygnał (napięciowy) do sterownika, nie do nastawnika.
Sterownik na podstawie sygnału m.in z sondy lambdy steruje nastawnikiem za pośrednictwem odpowiedniej wartości prądu.
Zwarta do masy sonda sprawia, że sterownik widzi mieszankę ubogą, albo że sonda jest uszkodzona. Prąd nastawnika w takiej sytuacji jest całkowicie poza zakresem właściwej pracy.

Bez sondy ustawisz mieszankę np przy 1000obr/min, za to prz 2000obr/min bedziesz miał kompletnie rozjechaną mieszankę. Jak ustawisz dobrze przy 2000 obr/min to ci sie rozjedzie przy 1000.... Pomijając już zmianę składu mieszanki przy wyższych obrotach.

Jak chcesz naprawić samochód, to przywróć wszystkie komponenty do stanu fabrycznego - w końcu te samochody jezdziły po wyjeździe z fabryki.
Jak chcesz kombinować, to życzę ci wytrwałości.

pzdr

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 02 sie 2017, 19:17

A jest szansa, że po zamontowaniu samej sondy bez katalizatora uda mi się coś zdziałać?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sie 2017, 19:52

Bez najmniejszych problemów.

Awatar użytkownika
bokers89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018, 05:17
Lokalizacja: śląskie

Post autor: bokers89 » 07 kwie 2018, 22:41

Podepne się pod temat, mam problem z praca silnika,
jak jest zimny to przerywa i nie che wejść na obroty, czasami jak trzymam gaz na max wciśnięty to bulgota i się męczy a nagle jakby dostawal więcej paliwa i obroty idą do odciny, narazie wymieniłem pompę paliwa i filtr.
To nie zaczęło się nagle.. od początku tak było ze jak się go odpaliło to przez 10sek miał problem osiągnąć jakieś wyzsze obroty ponad 1500, teraz jest tak ze te 5-7min trzeba go męczyć zanim zacznie normalnie jechać.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 kwie 2018, 23:14

Sprawdź ten czujnik temperatury 2-pinowy czarny

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2018, 11:46

Odepnij nastawnik ciśnienia, jeżeli problem pozostał to winy szukaj w rozdzielaczu albo w zapłonie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga