Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2015, 17:34

bi3niu89 pisze:może za dużo benzyny napompowałem przy źle założonych kablach??
no skoro świece mokre to nie inaczej


Zobacz czy nie pogięło klapy w przepływomierzu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

zukreator

Post autor: zukreator » 30 mar 2015, 19:18

bi3niu89 pisze:Sprawdzałem dokładnie pod kopułką jest cyfra 1 więc to pierwszy cylinder
myśle, że wychodzisz z błędnego założenia.

zdejmij kopułkę. przekręć silnik, aby ustawił się na znakach, wtedy palec będzie wskazywał na 1 cylinder, czyli na nacięcie na aparacie zapłonowym.

popatrz uważnie w jakim kierunku wskazuje palec, nastepnie przymierz kopułkę do aparatu, tak jak powinna być zamontowana i przypomnij sobie w jakiej pozycji przed chwilą znajdował (dalej sie znajduje) palec zapłonowy.

pod gniazdo przewodu znajdujące się dokładnie nad końcówką palca zapłonowego, podepnij przewód idący do 1 cylindra. idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo niejako...) podpinasz kolejno 2 cylinder do kopułki, później czwarty cylinder do kopułki, poźniej piąty cylinder do kopułki, na końcu podpinasz trzeci cylinder (środkowy). będzie się on znajdował obok przewodu idącego do pierwszego cylindra.

przeczytaj moj post na spokojnie, pozniej sobie wydrukuj i idz do auta realizować krok po kroku. zdanie po zdaniu

bi3niu89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 cze 2012, 20:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bi3niu89 » 30 mar 2015, 19:59

Jeszcze tylko bym prosił o podpowiedź jak przekręcić silnik na znaki?... Ściągnąć obudowę rozrządu i na luzie przekręcić silnik, jestem kompletnie zielony...

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 30 mar 2015, 20:19

Dokładnie tak jak napisał zukreator ta cyfra 1 to nie jest od pierwszego cylindra, jak by była od tego to były by wszystkie opisane, a przekręcić silnikiem najlepiej by było założyć klucz na śrubę od koła pasowego bodajże 27 ale pewny nie jestem i kręcić, lub 2 sposób to podnieś jedną stronę auta żeby koło było w powietrzu wrzucić bieg i kręcić tym kołem które jest w powietrzu i patrzeć czy znaki się ustawiają.
Audi 90

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 01 kwie 2015, 19:12

tak jak mówisz, na kole pasowym (dolnym od rozrządu) klucz nasadowy 27, kręcić w prawo aż rozrząd ustawi się na znaki (znaki masz na górnym, dolnym i palec powinien wyjść na zero +/- parę stopni. Dla sprawdzenia możesz wyciągnąć świecę z pierwszego cylindra i wsunąć długi śrubokręt i sprawdzić czy pierwszy tłok jest w górnym położeniu.
I wtedy na nowo ułożyć odpowiednio kable. Ewentualnie wg zdjęcia... któego oczywiście nie mogę nigdzie zlokalizować ;)
ale:
Jeśli kopułka ma dwa dłuższe gniazda, to (zgodnie z ruchem palca rozdzielacza) do pierwszego dlugiego podłączasz 5 cylinder, do drugiego 1.
jak zdejmiesz kupułke, to na aparacie na krawedzi bedzie widac kreske, ktora oznacza 1szy cyl. palec kreci sie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazowek zegara. kolejnosc zaplonow w pięcio cylindrówkach jest 1-2-4-5-3. czyli pierwsze wyjscie do pierw. cylindra, drugie wyjscie do drugiego cyl. , trzecie wyj. do czwartego cyl. , czwarte wyj do piątego cyl. , piąte wyjście do 3ciego cyl.
a jednak coś mam

Obrazek
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

zukreator

Post autor: zukreator » 03 kwie 2015, 18:17

nie zapomnij pochwalić się, co było problemem...

bi3niu89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 cze 2012, 20:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bi3niu89 » 06 kwie 2015, 11:41

Problem to mam teraz z zerwanym gwintem w głowicy, jestem aktualnie w niemczech i nie mam jak tego naprawić, może ktoś ma jakiś sposób na naprawę tego bez ściągania głowicy??
A co do znaków na kole zamachowym przy kręceniu silnikiem to są dwa liczba 12 i taka kreska jakby z 0 ale nie jestem pewien bo jest nie wyraźna. Nie mam jak ściągnąć tu obudowy rozrządu bo przeszkadza mi pompa od wspomagania....

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 06 kwie 2015, 13:30

tu są zestawy do naprawy gwintów w głowicy http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-0113
Audi 90

Vnl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2015, 14:38
Kontakt:

[B4 2.3] nie odpala bez "wspomagacza(plak)",brak w

Post autor: Vnl » 03 lip 2015, 14:45

Witam!
Po wyczyszczeniu układu dolotowego (falował obrotami czasem i dlatego to zrobiłem) autko w ogóle nie chce odpalać, potrzebuje samochodu bardzo na codzień i nie wiem co mam zrobić. Silnik to 2.3, nigdy nie widział gazu. Talerz przepływomierza prosty nie obciera nigdzie, nie wiem czy dobrze jest ustawiony, ale raczej tak (wstawie zdjęcie później).. Co mogę jeszcze sprawdzić? Auto mam mniej więcej tydzień, przedtem chodziło na 4 cylindry czasem, uspokoił się jak wymieniłem świece i kable.
Ale przed czyszczeniem chodził normalnie w miarę, czasem jak się nagrzał po jeździe to skakały mu obroty 1000-1200 a czasem falowały do 400 gdzieś i wracały do normy.
Pomocy :(
Ostatnio zmieniony 12 lip 2015, 09:50 przez Vnl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 03 lip 2015, 17:26

Witam,

Faluje zazwyczaj jak jest gdzieś dziura(dziurka,-bo wystarczy minimalna) w którymś z przewodów dolotu lub w gumie przepływomierza ( i od strony odmy też). Z brudu to się jeszcze nie spotkałem aby falowało. Sprawdź wszystko co napisałem pod tym kątem. Sprawdź też silniczek krokowy i gume od niego tam pod kolektor. Przychodzi mi na myśl jeszcze czujnik górny dwa pin. Odepnij wtyczkę i spróbuj odpalić bez.
Zazwyczaj awaria jest prosta ,ale ciężka w odnalezieniu.

Wszystko było już setki razy opisywane i jest też instrukcja co i jak w NG jak wariuje.

Pozdrawiam.
HM

Vnl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2015, 14:38
Kontakt:

Post autor: Vnl » 03 lip 2015, 18:55

Dzięki bardzo, straciłem już cierpliwość i załamałem, rozmawiałem ze znajomym, troszkę bardziej obeznanym i mówił że k-jety są ciężkie pod tym względem. Już wszystko ok, była dziura w "kolanku" http://iv.pl/images/93940955028583666019.jpg takie coś dokupię? :D na razie dałem wąż zbrojony paliwowy (miałem w garażu jeszcze akurat) i działa, tylko nie wiem czy on lubi temperaturę.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 03 lip 2015, 19:01

Zalep to dobrze srebrną taśmą i będzie latać, ja ułamany mam ten trójniczek od dołu, zaklejone i jeździ i jest bzi.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Vnl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2015, 14:38
Kontakt:

Post autor: Vnl » 03 lip 2015, 19:48

Właśnie nie chce "prowizorek" skoro to tak wrażliwy układ, jakieś kolanko albo orginał jakiś, albo coś podobnego np. z metalu. Będę szukać. Dzięki wielkie :)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 04 lip 2015, 17:19

Marcin_89 pisze:Zalep to dobrze srebrną taśmą i będzie latać, ja ułamany mam ten trójniczek od dołu, zaklejone i jeździ i jest bzi.

Taaaa srebrną taśmą to możesz Sobie kartony pozaklejać a nie "naprawiac samochod" o ile mozna to wgl nazwac naprawą.Caly uklad w NG musi byc na maxa szczelny by chodzil rowno i nie falowal.Zamów nowe kolanko i tyle w temacie.Nie drutuj autka naprawami typu tasma no chyba ze tego wymaga sytuacja(np awaria podczas jazdy,na trasie,na krotka chwile).
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

kais1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2015, 22:07
Lokalizacja: Radzyń

[B4 2.3 NG] nie chce odpalic

Post autor: kais1234 » 05 lip 2015, 22:00

witam mam taki problem zgasła mi audi podczas jazdy i nie chce odpalić anni na benzynie anni na gazie co to może być
Love Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga