Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Brak iskry/prądu w układzie zapłonowym.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Przemkooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2017, 10:12
Lokalizacja: Bełchatów

[B3 2.3 NG] Brak iskry/prądu w układzie zapłonowym.

Post autor: Przemkooo » 14 mar 2020, 23:03

Cześć wszystkim. Mam problem z nowo zakupionym pojazdem jakim jest audi cabrio z silnikiem 2.3 NG. Problem polega na tym że silnik nie odpala(taki już zakupiłem z myślą że jakoś go ogarnę) Po szybkim sprawdzeniu wyszło że nie ma iskry, padło na czujnik halla, ale we wtyczce od czujnika nie ma wgl napięcia. Sprawdziłem również czy jest przejście z tej kostki do kostki od modułu zapłonowego i jest. Podmieniłem również ten modół na drugi, podmieniłem przekaźniki i na tym zakończyłem pracę i pisze ten post. Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć co sprawdzić w tej sytuacji? Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 mar 2020, 23:35

Przemkooo pisze:Sprawdziłem również czy jest przejście z tej kostki do kostki od modułu zapłonowego i jest.
Chodzi ci o ten moduł przy cewce czy sterownik zapłonu wewnątrz samochodu pod nogami pasażera jak dobrze pamiętam?

Zobacz ten poradnik: https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Przemkooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2017, 10:12
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Przemkooo » 14 mar 2020, 23:38

Chodzi mi o modół/sterownik z pod nóg pasażera.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2020, 00:32

Zobacz czy na tym module zapłonu masz plus po zapłonie nie pinie 6(czarno-niebieski przewód) i masy na 20 i 22.
Tu masz schemat: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Przemkooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2017, 10:12
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Przemkooo » 10 kwie 2020, 16:49

Witam. Sprawdziłem piny i na 20 przed zapłonem masa, a po zapłonie robi się plus. Jakieś wskazówki?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 kwie 2020, 21:47

To na 20 nie masz masy po prostu. Zobacz czy z wiązki z masami przykręconej do kolektora ssącego się nie urwał jakiś kabel. Jak będzie dobrze to poszukam schematu z opisem gdzie oryginalnie szła ta masa. Możesz też spróbować podłączyć masę do tego pinu na krótko z innego miejsca.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Przemkooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2017, 10:12
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Przemkooo » 11 kwie 2020, 07:18

Podałem masę na ten pin prosto z akumulatora i nadal nic. Ale skoro powinna być masa a po zapłonie jest napięcie to czy nie ma gdzieś zwarcia w instalacji? Już powoli tracę cierpliwość do tych kabelków.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 kwie 2020, 11:01

To że plus pojawia się na wejściu masy to normalne przy braku masy.

Taki same efekt miałbyś jakbyś wziął żarówkę jednym zaciskiem podłączył do plusa a na drugim mierzyłbyś napięcie względem masy. Żarówka by nie świeciła a miernik by pokazał napięcie zasilania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga