Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[90 2.3NG b3] Ciężko odpala i strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

[90 2.3NG b3] Ciężko odpala i strzela

Post autor: Leszek » 15 lis 2008, 23:19

Witam, problem dotyczy nie mojego auta. Jest to Audi 90 coupe z silnikiem 2.3 NG. Auto niestety ma lpg na którym gdy tylko chce się dodać gazu to strzela albo w tłumik, albo w filtr (na szczęście ma antywybuch). Auto ciężko uruchomić. Trzeba bardzo długo kręcić. Mam tu pytanie czy może to być wina czujnika temperatury? Wskaźnik temp. nie działa. I drugie pytanie, dlaczego tak strzela? Wogóle nie można dodać gazu bo strzela. Świece, przewody WN, kopułka i palec są nowe. Auto trochę czasu stało i nie było odpalane. Ale przedtem też zdażały się strzały.

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 16 lis 2008, 09:36

Kolego u mnie działo sie to co u ciebie, również wymieniłem kable, świece, kopułke + palec i nic. Strzelało tylko jak sie dało troche gazu. Oddałem auto w rece mechanika który po 2 godzinach oddał mi autko sprawne. Okazało sie że wstawił kolanko w gumie która idzie od silnika krokowego do miksera - guma na kolanku była pęknieta i przez to łapał lewe powietrze. Wiec pierwsza sprawą jaką zrób to sprawdz szczelnosc dolotu. Jak to sie robi dokładnie znajdziesz na forum bo tez czytałem o tym duzo.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 lis 2008, 18:43

Ile razy jeszcze trzeba będzie napisać na forum, że w mechanicznym wtrysku nie zakłada się gazu i nie eksploatuje auta na nim?
Co z tego, że wymieni świece, przewody i inne duperele. I tak będzie strzelał, może rzadziej, ale będzie.
Co z tego kolego, że masz antywybuch (btw: co za rupieciarstwo, jak można tak kaleczyć własny samochód)? I tak przepływomierz masz już do wywalenia. A kup teraz przepływkę do NG :) <ok> <ok>

Zdaję sobie sprawę kolego, że nie takiej odpowiedzi oczekujesz, ale niestety taka jest smutna prawda. Silniki takie na gazie nie jeżdżą, trzeba się z tym pogodzić. I nawet jak jakiś bęcwał podczas zakładania instalki naściemnia Ci, że gaz będzie pięknie działał - nie wierz.

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 16 lis 2008, 20:34

Wiem o tym kolego że w silnikach z wtryskiem mechanicznym nie zakłada się gazu. Ale co zrobić skoro ktoś kupił auto z gazem i mu strzela? Może i mógł nie brać tego auta. Jednak wszystko jest w super stanie poza tymi problemami co pisałem.

Przy okazji dodam że mam 90-tkę z silnikem NG i lpg. Jeżdżę nim dosyć długo i jak dotąd nigdy mi nie strzelił. Poprzedniemu właścicielowi zdażyło się i sprzedał mi z walniętą przepływką. Co prawda miałem niedawno małe problemy z gazem ale to wina złego miksera (wina gazownikówprzy zakładaniu inst.).

I ponawiam pytanie dotyczące ciężkiego odpalania i nie działania wskaźnika temp. Czy to może być wina czujnika temperatury? Jeśli tak, to którego?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 lis 2008, 20:51

I kolejny raz dochodzimy do wniosku, że największą wadą Audi jest jego poprzedni właściciel.
Cóż. Jeśli gaz już jest - to trudno.
Na początek sprawdź, czy guma łącząca przepływkę z przepustnicami nie jest nigdzie pęknięta. Jeśli partacz gaziarz założył tam jakąś klapkę, trzeba sprawdzić, czy jest szczelna. Zobacz na początek talerzyk w przepływomierzu, czy nie jest wygięty w literę U (odwrotnie) :)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 17 lis 2008, 12:12

Też mam NG w 90 quattro b3.Czujniki temperatury te które cię interesują znajdziesz z lewej strony silnika(stojąc przed autem,patrząc pod maske z prawej)górny mniejszy na deske,dolny większy na motor(wtrysk)pewno leżą oba skoro nie masz wakazań na desce i silnik kulawi(na benzygnie też jak się domyślam).Jasne że gaz sprawia problemy,pewnie że łatwiej i przyjemniej eksploatuje się autko bez gazu,ale dużo drożej.Jak robisz 7000km rocznie to lpg cie nie rusza.Ale jak robisz pow.1000km w miesiącu to już jest różnica.Jak w ciągu 2-3 lat eksploatacji wymienie czujniki,a nawet zrzuce głowice to i tak jestem na plusie.A teksty że tylko ludzie "głupi"(bo tak odebrałem te teksty i sugestie) jeżdżą na lpg w NG czy innym mechanicznym są przegięciem.Jak coś komuś nie odpowia niech tego nie robi

Bodo-K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 15:39

Mechaniczny wtrysk

Post autor: Bodo-K » 17 lis 2008, 16:29

Witam Ja na swoje nieszczęście też mam w swoim aucie to paskuctwo i jak mam długo to auto to zawsze są z tym problemy a w szczególności z wolnymi obrotami Wizyty u mechaników dają efekt na dwa trzy dni potem wszystko wraca po staremu Ręce opadają Po prostu badziew I to bez znaczenia czy gaz czy benzyna Zyczę powodzenia

Paul Bozzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2008, 01:05
Lokalizacja: Piła

Post autor: Paul Bozzo » 18 lis 2008, 16:26

No własnie te nieszczęsne LPG :-( tez mam ten problem posiadam (B4 2.3 NG z 92 roku). Od kiedy pojawiły sie strzały na gazie jest problem, z poczatku jak odpaliłem auto to po niedługiej chwili gas silnik i nie można było odpalić musiałem odczekać jakąs godzine, wtedy odpalał ale sytuacja sie powtarzała. Więc wymieniłem świece i o dziwo autko można juz odpalić czy to na zimnym silniku czy na ciepłym i nie gasnie ale... wolne obroty na benzynie z poczatku trzymają sie na 1000 po czym zaczynaja spadac i tak aż do zgasnięcia silnika, z koleji jeśli przełacze na LPG to samochód chodzi a jakże ale ma obroty naprawde minimalne 100 także silniczek cyka bo cyka, gdzie wczesnie obroty przed strzałami na benzynie były 1000 a na LPG 800 / 900. Jutro wymienie kable i kopułke i zobacze jak beda sie zachowywać obroty i czy bedzie potzrebna wizyta u gazownika. Po ostaniej wizycie gazownik powiedział że zapewne mam pokrzywiona blaszke w przepływomierzu,ale nie chce nic grzebać gdyż guma która idzie od przepływomierza jest stara i twarda obawia sie że może podczas naprawy popękać a że jest ona droga także on nie chce brać na siebie tej odpowiedzialności, kazał mi szukac drugiej takiej w lepszym stanie...
Dlatego prośba czy ktos z Was wie gdzie można takie gumy dostać i za rozsądna cene
byłbym bardzo wdzięczny.
pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 18 lis 2008, 16:43

Miałem taką gumę, sprzedałem kilka dni temu, do NG schodzą jak ciepłe bułeczki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl