Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe, 2.3 ng] - ciezko pali jak cieply

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
atm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2008, 21:39
Lokalizacja: wielkopolska

[coupe, 2.3 ng] - ciezko pali jak cieply

Post autor: atm » 30 lis 2008, 15:09

witam, mam problem z moim coupe, od jakiegos czasu tj. ok 2tyg od kiedy przyszly wilgotniejsze dni audi ma roblemy z zaskoczeniem, jak zimny to odpala za 1 razem a jak sie zagrzeje i zgasze samochod to pozniej trzeba krecic rozrszikiem ok 5s. kilka raz i dopiero zaskakuje.Audi ma lpg ale i na tym rodzaju paliwa jest to samo, swiec oraz prz. wn jeszcze nie sprawdzalem ale czy to moze byc to? zazwyczaj wymiana swiec oraz wn nic ne daje.. a nie chce ladowac sie w koszty hELP.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2008, 23:27 przez atm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 30 lis 2008, 15:59

atm pisze:zazwyczaj wymiana swiec oraz wn nic ne daje..
No raczej coś daje jeżeli należy wymienić je co jakiś czas.

Tak w ogóle kiedy ostatnio wymieniałeś świece.

Najprawdopodobniej sam sobie odpowiadasz na pytanie, robi się wilgotno i źle odpala, więc co układ zapłonowy.

Świece, kable (nie koniecznie), kopułka i palec.

Nie masz dyskoteki od maską :?:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 lis 2008, 21:16

Sprawdź poprawność działania czarnego czujnika temperatury wg opisu z forum. Sprawdź też ciśnienie paliwa w rozdzielaczu (systemowe) oraz poprawność regulacji mieszanki. W mechanicznym wtrysku dla poprawnego odpalania na ciepłym silniku jest niezwykle ważne poprawne ustawienie mieszanki śrubą.

atm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2008, 21:39
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: atm » 30 lis 2008, 23:31

Tzn. tak swiec nie wymienialem od kiedy nabylem audine zrobilem jakies 14 tys. km (na LPG) i nie zagladalem pod maske, nie ingerowalem rowniez w zadne ustawienia mieszanki, nie krecilem zadnymi srubami to sie stalo poprostu z dnia na dzien , chcialbym zeby to byly swiece albo przewody wn, poniewaz jest to najprostrze rozwiazanie wiekszosci usterek.Dzieki za wszystkie odp. postaram sie sprawdzic u mechanika wady ktore podaliscie, ale na moje oko to jest to jakis glupi kabelek/przekaznik etc ktory nie laczy ale moge sie mylic, czy zurzyte swiece moga sie objawiac w ten wlasnie sposob? pzdr

edit: co do czujnika temp. to jest na 85% walniety, poniewaz od jakiegos czasu nie wskazuje mi temp na liczniku, zimny lut sprawdzony - to nei to, termostat rowniez , zostal czujnik ale czy on moze miec rowniez wplyw na takie dzialanie w wilgotniejsze dni?

Prosil bym jeszcze o jakies fotki w silniku ng ktore to sa czujniki temp, oraz ten czarny o ktorym kolega k44761 napisal i czy to ustawienei mieszanki mzoe sie tak s"amo z sie" rozregulowac ? mialem juz coupeje poprzedniej zimy i doslownie przez rok nie bylo z odpalaniem zadnych problemow.

KorNoLiO: dyskoteka jest jak go krece rozrusznikeim zeby odpalil(gdy jest lepiej lub gorzej zagrzany) ale co sie tam dzieje to nie wiem bo nie bylo to jeszcze sprawdzane :}

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 01 gru 2008, 10:14

Aaa to masz LPG. No to sorrki, nie pomogę :)
Ile jeszcze trzeba będzie napisać, że gaz nie działa w mechanicznym wtrysku?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 gru 2008, 14:39

k44761 pisze:Ile jeszcze trzeba będzie napisać, że gaz nie działa w mechanicznym wtrysku?
Spokojnie gaz w tych wtryskach działa i jestem tego przykładem. Ale mówmy o blosie albo instalce III generacji.

Dyskoteka chodziło mi o to czy nie ma przeskoku iskry między kablami lub między kablami a korpusem silnika.

Świece na LPG to max. 15 tys.km, więc masz do wymiany.

Czujnik nie wskazuje ci temperatury na desce bo to nie ten czarny tylko jest drugi pod nim w tym samym krućcu tylko 2 albo nawet 3 razy większy.

Ten na górze jest od ECU i także jest do sprawdzenia.

Paul Bozzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2008, 01:05
Lokalizacja: Piła

Post autor: Paul Bozzo » 02 gru 2008, 13:55

Cześć miałem ten sam problemmm...jak tylko nadeszły chłodniejsze dni to autko nie chcialo od pierwszego zakrecenia odpalac, a ja nic sobie z tego nie robilem i jezdziłem dalej, az do momentu kiedy żeby odpalic trzeba było nieźle nakrecic.A nie wiedziałem kiedy były wymieniane kable WN, świece i kopułka przez poprzedniego własciciela, wiec wymieniłem je na nowe i autko odpala znowu od pierwszego przekręcenia kluczyka. Kable świece i kopułke to trzeba dbać tzn na czas wymieniac bo te silniki sa bardzo wrażliwe na wszelkie źle działajace kabelki, pojawia sie zła iskra a co za tym idzie pojawią sie strzały na gazie a to konsekwentnie pociagnie za soba psucie przepływomierza i ... etc. etc.
pozdrawiam...

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 gru 2008, 14:08

KorNoLio,z tymi czujnikami to chyba na odwrót-górny decha dolny wtrysk(duży).Można łatwo sprawdzić-odpiąć kostke z górnego i zewrzeć styki(wskaznik temp.powinien skoczyć na max.)Wszystko prawda,wymień kable, świece,kopułke profilaktycznie też.Powinieneś to zrobić po zakupie auta.Jeśli to nie pomoże,i jeśli masz gaz podciśnienówke na mieszalniku,możesz go skręcić na gazie(tylko bez przegięcia) jak ma bogatą mieszanke to może kiepsko palić jak postoi.Podciśnienówki są niezbyt dokładne i na bogatej mieszance(o ile gasisz na gazie) może go resztka nie spalonego gazu(po przekręceniu stacyjki w położenie-wyłączone odcinasz prąd na świece) zalewać.Możesz też poprostu gasić na benzynie i nie regulować.Zaznaczam o ile masz mieszalnik,sprawne świece,kable itp.

[ Dodano: 2008-12-02, 14:10 ]
W cieple dni taka "resztka gazu" odparuje jak się robi zimno to już nie zawsze ;-)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 02 gru 2008, 14:50

luk_OP_Q89 pisze:KorNoLio,z tymi czujnikami to chyba na odwrót-górny decha dolny wtrysk(duży).Można łatwo sprawdzić-odpiąć kostke z górnego i zewrzeć styki(wskaznik temp.powinien skoczyć na max.)
Nie jest tak jak piszesz, jestem pewny na 100%.

I ŻADNEGO ZWIERANIA KABLI :!: :!: :!: Chyba, że chcesz wymieniać ECU i sterownik VEZ.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 gru 2008, 15:24

Jak skończe prace to sprawdze ;-)ale wydaje mi się że górny czujnik temp.ten mniejszy to jednak deska-wskaznik temp.

Co do zwierania-nie kabli tylko pinów w złączu/kostce zdjętej z górnego czujnika temperatury.W ten sposób można sprawdzić czy leży czujnik czy zegar.

A jeśli mam racje i górny jest od zegara to ryzyka nie ma,bo do kostki podpięty jest wskaznik i zasilanie i wsio <ok> Zwierasz piny w kostce jeśli wskaznik idzie na max.sprawny jeśli ani dygnie nie sprawny.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 02 gru 2008, 17:47

luk_OP_Q89 pisze:Jak skończe prace to sprawdze ;-)ale wydaje mi się że górny czujnik temp.ten mniejszy to jednak deska-wskaznik temp.

Co do zwierania-nie kabli tylko pinów w złączu/kostce zdjętej z górnego czujnika temperatury.W ten sposób można sprawdzić czy leży czujnik czy zegar.

A jeśli mam racje i górny jest od zegara to ryzyka nie ma,bo do kostki podpięty jest wskaznik i zasilanie i wsio <ok> Zwierasz piny w kostce jeśli wskaznik idzie na max.sprawny jeśli ani dygnie nie sprawny.
Jeszcze raz powtarzam, że górny czujnik jest do ECU i sterownika VEZ :!: :!: :!: I w tej kostce nie należy zwiecać pinów :!: :!: :!:

Niech ktoś poprze moją wypowiedź i nie pisać bzdur na forum.

Ciekawe które piny będziesz zwierał z tej dolnej wtyczce czujnika zegarów i klimy jak jest ich 3 albo 4 zależy od wersji.

foxbat, byku Powiedzcie coś bo już nie mogę <osohozi>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 gru 2008, 18:10

KorNoLio pisze:Niech ktoś poprze moją wypowiedź i nie pisać bzdur na forum.

Ciekawe które piny będziesz zwierał z tej dolnej wtyczce czujnika zegarów i klimy jak jest ich 3 albo 4 zależy od wersji.
Słuchaj stary,mogę sie mylić jak każdy(jeszcze siedze w salonie w pracy...i nic nie sprawdziłem).Forum jest po to zeby dyskutować.
Ale nie spinaj się tak strasznie ;-)I nie pisz mi co moge a co nie na forum.Pozdro <ok>

Chcesz udowodnić racje,pokazać komuś gdzie robi błąd lub się myli to piszesz:"Nie masz racji stary do tego a tego czujnika idą przewody stąd i stąd,i dlatego jest odpowiedzialny za to i to."Koniec i kropka rzeczowo ;-) Jak się mylę to się nie będe upierał i dowiem się czegoś nowego, tyle będe mądrzejszy-chyba po to jest forum.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 02 gru 2008, 18:16

luk_OP_Q89 pisze:
KorNoLio pisze:Niech ktoś poprze moją wypowiedź i nie pisać bzdur na forum.

Ciekawe które piny będziesz zwierał z tej dolnej wtyczce czujnika zegarów i klimy jak jest ich 3 albo 4 zależy od wersji.
Słuchaj stary,mogę sie mylić jak każdy(jeszcze siedze w salonie w pracy...i nic nie sprawdziłem).Forum jest po to zeby dyskutować.
Ale nie spinaj się tak strasznie ;-)I nie pisz mi co moge a co nie na forum.Pozdro <ok>

Chcesz udowodnić racje,pokazać komuś gdzie robi błąd lub się myli to piszesz:"Nie masz racji stary do tego a tego czujnika idą przewody stąd i stąd,i dlatego jest odpowiedzialny za to i to."Koniec i kropka rzeczowo ;-) Jak się mylę to się nie będe upierał i dowiem się czegoś nowego, tyle będe mądrzejszy-chyba po to jest forum.
Przecież napisałem od czego są te czujniki, nie ma co sprawdzać.

Jak chcesz popsuć sobie ECU to proszę bardzo. Jak bardzo chcesz wiedzieć pod który pin są podłączone kable od czujnika dwu pinowego to poszukam na forum AKP bo kiedyś właśnie sprawdzałem to dla byka i jest o tym temat.

atm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2008, 21:39
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: atm » 02 gru 2008, 20:54

Panowie sprawdzilem dzisiaj palec i kopulke i sa w kiepski stanie - upalone,swiece wygladaja ok, kable srednio :] ale palec i kopa tragiczne czy to moze byc tego wina ?

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 02 gru 2008, 21:02

KorNoLio masz rację z tymi czujami. <ok>

[ Dodano: 2008-12-02, 21:04 ]
Może być.Układ WN musi być 100% sprawny.Jak nie pomoże wymień czujnik do ECU (2 pinowy).Tylko nie kupuj Made in Italy bo to nioc nie daje.Tylko ori.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl