witam kolegów ,
przez ostatnich kilka dni studiuje zawartość forum i książkę sam naprawiam...
auto jest z gazem , leciutko jest mułowate( wolno się zbiera) na benzynie
autko na ciepło sprawuje się ok, ale zimne ciężko pali i to też nie zawsze bo raz na jakis czas chwyci za pierwszym strzałem
wyczyściłem regulator biegu jałowego, uszczelniłem dolot, a z diagnozy i pomiarów to wygląda że,
-czujnik przepustnicy cały czas jest w pozycji rozwartej ( styk 1-2 i 2-3)
-popękany plastik na czujniku stukowym, ale jak lekko się w niego puka to silnik schodzi z obrotów
czujnik dwu pinowy sprawny, nie wiem jak z tym czteropinowym ,
czy jest jeszcze jeden czujnik przy pokrywie głowicy przy końcu silnika od strony szyby??? bo ja mam coś takiego brązowy, dwupinowy, z wywiadu z poprzednim właścicielem dowiedziałem się,że ten czteropinowy szwankował i to jest do wtrysku rozruchowego
wtrysk rozruchowy uruchamiam przyciskiem , nie działa on automatycznie, jak było -20 to zapalało i gasło, i tak parę razy, dopiero później jakoś chwytało
prosze kolegow o porady,
[ audi 90 2.3 NG] ciężko pali na bęzynie
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
chyba masz starutkie to NG na dodatek z warmup regulatorem jesli masz z tylu ten brazowy czujnik to to jest termo czasowy czojnik sterujacy wtryskiem rozruchowym
pewnie twoj ma 15 sec. i 35 st.C to standartowy .. jak ma w sobie bimetal i dodatkowo pobiera cieplo w plynu chlodzacego przerabialem kiedys taki do 928 da sie go rzezbic ale pracochlonne lepiej poszukac sprawny...
jesli masz warmupa to tez moze byc uszkodony taka kostka z dwoma przewodami paliwowymi przykreconymi i bodajze jasnosiwa wtyczka tam tez bimetal reguloje cisnienie na zimnym i cieplym silniku.....
pewnie twoj ma 15 sec. i 35 st.C to standartowy .. jak ma w sobie bimetal i dodatkowo pobiera cieplo w plynu chlodzacego przerabialem kiedys taki do 928 da sie go rzezbic ale pracochlonne lepiej poszukac sprawny...
jesli masz warmupa to tez moze byc uszkodony taka kostka z dwoma przewodami paliwowymi przykreconymi i bodajze jasnosiwa wtyczka tam tez bimetal reguloje cisnienie na zimnym i cieplym silniku.....
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
aaaaa.....'
troszke sie wyjasnilo...
tem dolny 3\4 pinowy w zaleznosci od modelu i wyposazenia auta to czujnik tylko i wylacznie na zegar temeratury w desce rozdzielczej i na lampke plyny czlodzenia jak bedzie za goraco zacznie migac taka bodajze gdzies na sirodku dechy ten czojnik NIEMA NIC WSPOLNEGO Z ECU-sterowaniem silnkika
OD ECU -jest czojnik dwupinowy czarny powinien miec ok 3,5 ohma miedzy pinem nr 1 a czojnika miedziana obudowa i tyle ze samo miedzy pinem 2 temp tak ok 20 st.C
Ten czojnik nad pokrywa zaworow to nic innego jak temp sensor ktory jak bedzie za goraco pod maska a zgasisz auto i wyciagniesz kluczyk to zalaczy wentylator trzeba zauwazyc i w chlodnicy tez jest czujnik 3 pinowy z dwoma biegami ale nie jestem pewien czy zalancza on wentylator na pierwszym biegu bez kluczyka..(w 944-928 zalancza)
przelacznik na przepustnicy dolny i gurny dolny powiadamia ECU o zamknietej zprzepustnicy malej i o wejscia w tryb wolnych obrotuw i zuborzeniu dawki +++
musi dobrze dzialac czyli zwarty - rozwarty zadnych zaklucen zadnej opornosci
gorny powiadamia ecu o otwarciu przepustnicy drugiej i o max dawce
sprawdz czy sada ci oscyloje
sprawdz zawor regulacyjny cisnienia przy rozdzielaczu czy pracoje i czy wartosc jest zblizona 0,2 do -0.2 Miliamper
jak jest wyregulowany talez przeplywki?
masz kawal roboty ale da sie zrobic...
ja jako ze robie w servisie Daf-a porobilem sobie potrzebne wtyczki zamiast ciac kable wiec tylko odpinam i wpinam sie wtyczkami z miernikami ty musisz niestety pokombinowac osobiscie nie cierpie rzezbienia odbudowywalem porsche po rzezbie i zajelo mi to 2 lata by powrocic do orginalu wiec nie chce robic aut na skruty...
a jedyna rzezba w porszche to zrobilem wlasnie ten patent z audi z czujnikiem w komoze silnika po katowanu auta zawsze mie sie zalanczala dmuchawa mimo wiadomo silnik salutki z alu to duzo ciepla oddaje po zatrzymaniu....
troszke sie wyjasnilo...
tem dolny 3\4 pinowy w zaleznosci od modelu i wyposazenia auta to czujnik tylko i wylacznie na zegar temeratury w desce rozdzielczej i na lampke plyny czlodzenia jak bedzie za goraco zacznie migac taka bodajze gdzies na sirodku dechy ten czojnik NIEMA NIC WSPOLNEGO Z ECU-sterowaniem silnkika
OD ECU -jest czojnik dwupinowy czarny powinien miec ok 3,5 ohma miedzy pinem nr 1 a czojnika miedziana obudowa i tyle ze samo miedzy pinem 2 temp tak ok 20 st.C
Ten czojnik nad pokrywa zaworow to nic innego jak temp sensor ktory jak bedzie za goraco pod maska a zgasisz auto i wyciagniesz kluczyk to zalaczy wentylator trzeba zauwazyc i w chlodnicy tez jest czujnik 3 pinowy z dwoma biegami ale nie jestem pewien czy zalancza on wentylator na pierwszym biegu bez kluczyka..(w 944-928 zalancza)
przelacznik na przepustnicy dolny i gurny dolny powiadamia ECU o zamknietej zprzepustnicy malej i o wejscia w tryb wolnych obrotuw i zuborzeniu dawki +++
musi dobrze dzialac czyli zwarty - rozwarty zadnych zaklucen zadnej opornosci
gorny powiadamia ecu o otwarciu przepustnicy drugiej i o max dawce
sprawdz czy sada ci oscyloje
sprawdz zawor regulacyjny cisnienia przy rozdzielaczu czy pracoje i czy wartosc jest zblizona 0,2 do -0.2 Miliamper
jak jest wyregulowany talez przeplywki?
masz kawal roboty ale da sie zrobic...
ja jako ze robie w servisie Daf-a porobilem sobie potrzebne wtyczki zamiast ciac kable wiec tylko odpinam i wpinam sie wtyczkami z miernikami ty musisz niestety pokombinowac osobiscie nie cierpie rzezbienia odbudowywalem porsche po rzezbie i zajelo mi to 2 lata by powrocic do orginalu wiec nie chce robic aut na skruty...
a jedyna rzezba w porszche to zrobilem wlasnie ten patent z audi z czujnikiem w komoze silnika po katowanu auta zawsze mie sie zalanczala dmuchawa mimo wiadomo silnik salutki z alu to duzo ciepla oddaje po zatrzymaniu....
dalsze diagnozy
chciałem zapytać gdzie znajdę sterownik ECU w mojej 90 , wiem że kolega bardziej obeznany w temacie to mi pomoże bo silnik jakby wogóle nie reagował na zdęcie wtyczek z czujników: temperatury- ten 2-pinowy, regulator ciśnienia , rególator obrotów i potencjometr też odpinałem przy pracującym silniku i praktycznie zero różnicy,
przy próbie odczytania kodów błyskowych po wyjęciu bezpiecznika z przekaźnika kontrolka wcale nie świeciła
czy istnieje możliwość by silnik pracował przy uszkodzonym ECU
pozdrawiam i w miarę możliwości proszę o odpowiedź
przy próbie odczytania kodów błyskowych po wyjęciu bezpiecznika z przekaźnika kontrolka wcale nie świeciła
czy istnieje możliwość by silnik pracował przy uszkodzonym ECU
pozdrawiam i w miarę możliwości proszę o odpowiedź
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
a masz lpg w aucie?
przy uszkodzonym sterowniku ecu auto nie bedzie chodzic, w audi z silnikiem NG sa dwa osobne sterowniki jeden do paliwa a drugi od zaplonu nie wiem jak w 90 ale w coupe i cabriolecie mam je strona pasarzera jeden pod nogami przykrecony do takiej drewnianej plyty a drugi za plastykowom rura od nawiewu, do tego z boku powinien byc czojnik od cisnienia atmosferycznego....
jesli silnik ci chodzi i odlaczysz reg. cisnienia ktury jest dobrze skalibrowany z talezem przeplywki nie powinny zaistniec jakiekolwiek zmiany czyli silnik nie powinien ani predzej ani wolniej chodzic .. oczywiscie minimalne odbiegi sa akceptowane ale nie wiecej niz dziesiadki obrotuw ...
czojnik tem jak odlaczysz to ecu wchodzi w cos jakby tryb awaryjny i auto tez bedzie chodzic choc moze wzrosnac na obrotach
kody blyskowe nie robilem tego w NG kture mialo takowy bezpiecznik wszystkie mialy odb1 a tam wtykalem w piny diode i podawalem na chwile mase, w poscie o diagnostyce ng na poczatku forum jest to opisane....
przy uszkodzonym sterowniku ecu auto nie bedzie chodzic, w audi z silnikiem NG sa dwa osobne sterowniki jeden do paliwa a drugi od zaplonu nie wiem jak w 90 ale w coupe i cabriolecie mam je strona pasarzera jeden pod nogami przykrecony do takiej drewnianej plyty a drugi za plastykowom rura od nawiewu, do tego z boku powinien byc czojnik od cisnienia atmosferycznego....
jesli silnik ci chodzi i odlaczysz reg. cisnienia ktury jest dobrze skalibrowany z talezem przeplywki nie powinny zaistniec jakiekolwiek zmiany czyli silnik nie powinien ani predzej ani wolniej chodzic .. oczywiscie minimalne odbiegi sa akceptowane ale nie wiecej niz dziesiadki obrotuw ...
czojnik tem jak odlaczysz to ecu wchodzi w cos jakby tryb awaryjny i auto tez bedzie chodzic choc moze wzrosnac na obrotach
kody blyskowe nie robilem tego w NG kture mialo takowy bezpiecznik wszystkie mialy odb1 a tam wtykalem w piny diode i podawalem na chwile mase, w poscie o diagnostyce ng na poczatku forum jest to opisane....