Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG 136KM] Co sprawdzić( wymienić ) po 7 latach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
RazorS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2013, 19:41
Lokalizacja: Hajnówka

[B3 2.3 NG 136KM] Co sprawdzić( wymienić ) po 7 latach

Post autor: RazorS » 25 lip 2013, 19:47

Jutro stanę się posiadaczem Audi 90 2.3 E za 400zł ; > Autko stało od jakichś 7 lat, 2 lata na podwórku i 5 w stodole. Przez ten czas nie był wgl jeżdżony. Blachy nie mają żadnego śladu korozji. Chciałbym się dowiedzieć co odrazu trzeba wymienić po tylu latach. Wszystko będe się starał robić sam- ucze się w technikum samochodowym, a więc chciałbym się też troche nauczyć czegoś ;). To moje pierwsze autko które sam zamierzam robić, a więc proszę o wyrozumiałość. A i jeszcze Audi nie odpala na benzynie, na gazie ładnie pali.

Z góry dzięki za podpowiedzi!

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 28 lip 2013, 00:17

No to wybraleś sobie silnik na pierwszy samochód

Do sprawdzenia wymiany:

Guma wtrysku
Uszczelniacze na wtryskach
Pompa paliwa
Rozdzielacz
Czujniki
Talerzyk itd dzial 5 cylindrówek zawiera tyle informacji że wystarczy czytać

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 28 lip 2013, 00:38

Przegoń układ paliwowy na świeżej benzynie.
Zalej cylindry odrobiną ropy.
Sprawdź układ wysokiego napięcia.
Jak odpalisz to zostaw na wolnych obrotach aż się nagrzeje, wtedy zobaczysz czy gdzieś cieknie itd.
Oczywiście wcześniej sprawdź wszystkie płyny i olej.
Reszta to mechanika i wyjdzie w praniu.

RazorS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2013, 19:41
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: RazorS » 28 lip 2013, 08:58

W jaki sposób zalać cylindry ropą? I w jakim celu?

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 28 lip 2013, 09:29

Przez otwór po świecach.
Ropa rozpuści nagar, nasmaruje gładzie cylindrów i uszczelni pierscionki.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 28 lip 2013, 10:46

zapobiergnie zniszczeniu gladzi cylindorwej przy pierwszym rozruchu

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 28 lip 2013, 11:56

Ale on uż odpalił... Nie zalewaj bo Ci ta ropa pójdzie w olej i tyle z tego będzie... Jak pracuje normalnie na gazie nie kopci itd to wszystko oki. A że nie chodzi na benzynie to może być duzó rzeczy skoro to zagazowany machaniczny wtrysk... może być np pogięty przepływomierz klapowy lub coś się pozacierało z braku paliwa... Czytaj forum to coś dopasujesz.... ;p

roman.b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 lip 2013, 18:46

Post autor: roman.b » 03 sie 2013, 00:07

To złe zrobiłeś ze go paliłeś od razu... :). Po takim czasie było odkręcić miskę i przesmarować na nowo panewki na korbowodzie
bo na 100% juz masz podrapaną korbe ...bo jak CI coś juz stuka w silniku to przekreciły sie panewki. i nowy silnik bo remont sie nie oplaca ^^

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 03 sie 2013, 07:48

Nie nowy tylko stary :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl