[b3 2.3 NG] CZUJNIK TEMPERATURY
[b3 2.3 NG] CZUJNIK TEMPERATURY
Witam mam problem z podłączeniem kostki (a raczej przewodów które zostaly) do czujnika temperatury czarnego 2 pinowego znajdującego sie nad czujnikem 4 pinowym. Moj mechanior przy wymianie połamał środek kostki i nie wiem czy przypadkiem tego nie podłączył odwrotnie. Więc jeśli ktoś by mógł sprawdzić w Swojej 2.3 jaka jest kolejność to bym był bardzo wdzięczny
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Kolejnosc przewodów w podłaczeniach czujników temperatury 2 pinowych jest bez róznicy. Ale jesli już sie uprzesz to pierwszy pin (masz opisany na koste który jest 1 a który 2) to plus a drugi to masa, i raczej nikt Ci nie powie prawdy z kórej strony jest masa a z kórej plus bo u kazdego producenta moze byc on wiecej lub mniej wkrecany i bedą zmienialy sie strony) <ok>
Chodzi mi o to że po wyjęciu wtyczki z czujnika na czujniku są zabezpieczenia żeby go odwrotnie nie włożyc Patrząc tak aby wypustka na czujniku była skierowana ku górze zobaczyć pod który pin wczujniku idzie przewód czerwono czarny a gdzie brązowo czerwony, wydaje Mi sie ze jest różnica choc pewności nie mam
Ostatnio zmieniony 03 lut 2008, 17:13 przez lokiu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Myśle ze z tym czujnikiem jak i bez niego odpalanie powinno być takie samo. Wg ETKA jest to sensor temepratury dla pojazdów z katalizatorem tzw. regulowanym, ale jesli nawet ten czujnik daje sygnał od ECU to po odłczeniu ecu i tak myślałby ze jest maxymalnie niska temperatura wówczas załczył by na dłuzej ssanie nic pozatym. Jesli dobrze mysle i ten czujnik wogóle daje sygnał do ECU o ile tą czynność nie sprawuje ten dolny cztero pinowy, to nie powinno miec znaczenia na odpalanie jego podlczenie, ale NG miałem już dosc czasu temu i za dlugo też przy nim nie kreciłem wiec nie dam obciac sobie reki za to co wiem :mrgreen: poczekamy i zobaczymy niech wypowie sie ktoś kto posiada NG i ma o nim wystarczajaca wiedze.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Kolego Boryna, już Ci napisałem ze są czujniki 3 i 4 pinowe wygldają identycznie tylko nie mają jedengo pina, a kolga lokiu, mógł miec czujnik juz wymienian albo poprostu taki wsdziła mu fabryka.... W każdym bądź razie czwarty pin jest od klimy i mozna zamknąc temat. Oboje nie macie klimy to wystarcza Wam 3 poinowe czujni, zreszta cena i tak jest taka sama za 3 i za 4 pinowy, który kupisz jest bez róznicy.
A więc tak - we wtyczce idącej do czujnika temp. niema masy, obydwa przewody są sygnałowe. W środku czujnika są dwa oporniki zmieniające oporność pod wpływem temp. połączone z masą przez obudowę. Oporniki są identyczne więc nie ma kompletnie znaczenia który przewód z wtyczki połączysz z którym pinem w czujniku. Z jednego pinu odczytuje sobie oporność sterownik silnika, z drugiego sterownik zapłonu. Prawdopodobnie masz walnięty przewód idący do wtyczki i jak zamieniasz to podajesz sygnał do bardziej odpowiedzialnego sterownika za start silnika (ten od zapłonu - zgaduje), jak zmieniasz to on sygnału nie dostaje i tyle. Albo któryś z tych oporników jest walnięty.