Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Czy ktoś myślał o zmianie potencjometru na TPS ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

[B4 2.3 NG] Czy ktoś myślał o zmianie potencjometru na TPS ?

Post autor: zborek_k-kozle » 30 sty 2013, 12:35

Jak w temacie, czy udałoby by się zastąpić potencjometr przepływomierza przepustnicą z tps-em ? Chodzi o zestrojenie tego. Klapka rusza się w dużo mniejszych zakresach niż przepustnica, za to tps na pewno byłby bardziej stabilny i mega prosty do ustawienia. W sumie to ni wiem na ile się podnosi klapka wiadomo ;), ale na wolnych obrotach tyle co nic.

zukreator

Post autor: zukreator » 31 sty 2013, 19:13

Nie udało by się.

Powód: przepływomierz reaguje inaczej niż czujnik otwarcia przepustnicy, co za tym idzie dawałby inne odczyty (rezystancji z reguły)

samym tpsem nigdy nie wysterujesz odpowiedniej dawki paliwa, bo ją sie dobiera na podstawie podciśnienia w układzie dolotowym i/lub przepływomierza powietrza, do spółki z sondą lambda + kilka innych czujników (jak np temp silnika, czy własnie TPS). Na podstawie odczytanych wartosci z tych kilku czujników, dobierana jest odpowiednia MAPA, w której zapisane są odpowiednie wartosci (podawana dawka paliwa, czy moment zapłonu mieszanki) - no w NG to akurat zmieniane jest ciśnienie sterujące rozdzielacza benzyny, ale można to potraktować jako "mapę o zaprojektowanych zachowaniach w odpowiedzi na odpowiednie bodźce" :D
jak chcesz zastępować potencjometr przepływomierza, to w jego miejsce dobierz inny potencjometr odpowiadający charakterystyce orginalnemu (w praktyce nie osiągalne), albo inny pozycjometr z przetwornikiem na odpowiednie wartości, czy to prąd/napięcie, czy rezystancja.

jak chcesz sie uniezależnić od tego czyjnika położenia klapki przepływki, to wstaw tam lepiej przepływke od zwykłego K-jetronic'a + podciśnieniowy aparat zapłonowy i bedziesz niemal "mechaniczny" do bólu :)

albo pojdź w drugą strone, bardziej nowoczesną i zmien system paliwowy na jakieś EFI, ale to dużo kosztuje.

trzecią opcją jest doprowadzenie układu do należytej sprawności i umiejętna regulacja - tą opcję polecam,

pozdro

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 31 sty 2013, 22:17

O tej kwestii zacząłem rozmyślać po założeniu sekwencji. Po prostu klapa jest trochę bardziej luźna i są większe skoki klapy, co powoduje dziwne reakcje w gazie. Jak na razie odpiąłem go i jest ok, a myślałem o nim dla paliwa. Jak ustawię 0.5V dla jałowych na tpsie na przepustnicy, to tylko potem zostanie no właśnie... wykresy pewnie się róźnią

zukreator

Post autor: zukreator » 31 sty 2013, 23:28

coś kojarze, że wstawiłeś tam IGS do siebie :P

to skoro borykasz sie z problemem luźnej klapy, to zdejmij z niej to podpięcie do instalacji IGS i dorób sobie czujnik przepustnicy, który bedzie wysyłał sygnały tylko dla inst gazowej, a potencjometr przepływki zostaw wtedy w spokoju ;)

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 01 lut 2013, 00:44

Żaden IGS tylko Omvl na valtekach :D

zukreator

Post autor: zukreator » 01 lut 2013, 02:19

a skąd czerpiesz czasy i momenty otwarcia wtrysków ?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 01 lut 2013, 19:26

Cała mapa opiera się na mapsensorze i sondzie lambda . I jestem bardzo zadowolony z niej. Spalanie na poziomie ok. 13 litrów gazu w mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl