[B4 2.3 NG] Czy ktoś myślał o zmianie potencjometru na TPS ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
[B4 2.3 NG] Czy ktoś myślał o zmianie potencjometru na TPS ?
Jak w temacie, czy udałoby by się zastąpić potencjometr przepływomierza przepustnicą z tps-em ? Chodzi o zestrojenie tego. Klapka rusza się w dużo mniejszych zakresach niż przepustnica, za to tps na pewno byłby bardziej stabilny i mega prosty do ustawienia. W sumie to ni wiem na ile się podnosi klapka wiadomo , ale na wolnych obrotach tyle co nic.
Nie udało by się.
Powód: przepływomierz reaguje inaczej niż czujnik otwarcia przepustnicy, co za tym idzie dawałby inne odczyty (rezystancji z reguły)
samym tpsem nigdy nie wysterujesz odpowiedniej dawki paliwa, bo ją sie dobiera na podstawie podciśnienia w układzie dolotowym i/lub przepływomierza powietrza, do spółki z sondą lambda + kilka innych czujników (jak np temp silnika, czy własnie TPS). Na podstawie odczytanych wartosci z tych kilku czujników, dobierana jest odpowiednia MAPA, w której zapisane są odpowiednie wartosci (podawana dawka paliwa, czy moment zapłonu mieszanki) - no w NG to akurat zmieniane jest ciśnienie sterujące rozdzielacza benzyny, ale można to potraktować jako "mapę o zaprojektowanych zachowaniach w odpowiedzi na odpowiednie bodźce"
jak chcesz zastępować potencjometr przepływomierza, to w jego miejsce dobierz inny potencjometr odpowiadający charakterystyce orginalnemu (w praktyce nie osiągalne), albo inny pozycjometr z przetwornikiem na odpowiednie wartości, czy to prąd/napięcie, czy rezystancja.
jak chcesz sie uniezależnić od tego czyjnika położenia klapki przepływki, to wstaw tam lepiej przepływke od zwykłego K-jetronic'a + podciśnieniowy aparat zapłonowy i bedziesz niemal "mechaniczny" do bólu
albo pojdź w drugą strone, bardziej nowoczesną i zmien system paliwowy na jakieś EFI, ale to dużo kosztuje.
trzecią opcją jest doprowadzenie układu do należytej sprawności i umiejętna regulacja - tą opcję polecam,
pozdro
Powód: przepływomierz reaguje inaczej niż czujnik otwarcia przepustnicy, co za tym idzie dawałby inne odczyty (rezystancji z reguły)
samym tpsem nigdy nie wysterujesz odpowiedniej dawki paliwa, bo ją sie dobiera na podstawie podciśnienia w układzie dolotowym i/lub przepływomierza powietrza, do spółki z sondą lambda + kilka innych czujników (jak np temp silnika, czy własnie TPS). Na podstawie odczytanych wartosci z tych kilku czujników, dobierana jest odpowiednia MAPA, w której zapisane są odpowiednie wartosci (podawana dawka paliwa, czy moment zapłonu mieszanki) - no w NG to akurat zmieniane jest ciśnienie sterujące rozdzielacza benzyny, ale można to potraktować jako "mapę o zaprojektowanych zachowaniach w odpowiedzi na odpowiednie bodźce"
jak chcesz zastępować potencjometr przepływomierza, to w jego miejsce dobierz inny potencjometr odpowiadający charakterystyce orginalnemu (w praktyce nie osiągalne), albo inny pozycjometr z przetwornikiem na odpowiednie wartości, czy to prąd/napięcie, czy rezystancja.
jak chcesz sie uniezależnić od tego czyjnika położenia klapki przepływki, to wstaw tam lepiej przepływke od zwykłego K-jetronic'a + podciśnieniowy aparat zapłonowy i bedziesz niemal "mechaniczny" do bólu
albo pojdź w drugą strone, bardziej nowoczesną i zmien system paliwowy na jakieś EFI, ale to dużo kosztuje.
trzecią opcją jest doprowadzenie układu do należytej sprawności i umiejętna regulacja - tą opcję polecam,
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
O tej kwestii zacząłem rozmyślać po założeniu sekwencji. Po prostu klapa jest trochę bardziej luźna i są większe skoki klapy, co powoduje dziwne reakcje w gazie. Jak na razie odpiąłem go i jest ok, a myślałem o nim dla paliwa. Jak ustawię 0.5V dla jałowych na tpsie na przepustnicy, to tylko potem zostanie no właśnie... wykresy pewnie się róźnią
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle