[B4 2.3 NG] Dziwne rzeczy.
[B4 2.3 NG] Dziwne rzeczy.
Witam. Po wymianie oleju w audi 80 coupe 2.3e zauważyłem ze po przejechaniu iluś tam kilometrów olej na bagnecie poszedł w górę. Oczywiście sprawdzałem na zimnym silniku z rana, wcześniej było ok. Poziom płynu chłodniczego jest tyle ile było nic nie ubywa. Ale jak odkrece korek oleju wydaje mi się ze czuć benzynę, a po odkreceniu korka od baku jest niesamowite ciśnienie jeszcze nie spotkałem się z takim czymś żeby tak się ulatniala benzyna czasami boje się ze wybuchnie. Dosłownie po odkreceniu korka od baku przez ok 5s ulatniala się ta benzyna no nie wiem czy tak powinno być. Czy to możliwe ze nie przepala całej benzyny i idzie do oleju a może coś innego??
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, 18:14 przez wojcenty, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Raz...że to Audi Coupe a nie 80 Coupe.
Co do problemu to mam nadzieje, że masz świadomość iż olej pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość?
Najprościej sprawdzić stan oleju na zimnym - połowa miarki (od min do max jest 1L). Potem na nagrzanym silniku - olej min 80 stopni i po wyłączeniu silnika odczekać 10 min. Po tem powinno wskazywać max na miarce jeśli na zimnym była połowa.
Wybacz za taką prostolinijność ale wierz mi, że nie każdy o tym wie
Jaki olej ma kolor na bagnecie i czy jest bardziej wodnisty niż na poczatku?
Co do problemu to mam nadzieje, że masz świadomość iż olej pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość?
Najprościej sprawdzić stan oleju na zimnym - połowa miarki (od min do max jest 1L). Potem na nagrzanym silniku - olej min 80 stopni i po wyłączeniu silnika odczekać 10 min. Po tem powinno wskazywać max na miarce jeśli na zimnym była połowa.
Wybacz za taką prostolinijność ale wierz mi, że nie każdy o tym wie
Jaki olej ma kolor na bagnecie i czy jest bardziej wodnisty niż na poczatku?
Autem jeżdżę od tygodnia niedawno został kupiony robie krótkie odcinki . Zdążyłem zauważyć że w czasie jazdy temperatura silnika 70 stopni, jak stoj odpalony jest 90 później znów jadę i 70. Oleju wlalem 4l bo tyle jest w katalogu ze do tego silnika wchodzi, wiec tyle wlalem i wszystko było dobrze olej na bagnecie wskazywał max, w sumie może powinna być połowa z tego co mówisz, no ale wlalem 4l sprawdzałem parę razy z rana, jak przesygl po jeździe było cały czas maximum na bagnecie aż tu wstaje dzisiaj patrze ze jest więcej i trochę mnie to zaniepokojło ponad maximum i to sporo. A co z tym korkiem od baku czemu jak odkrecam robi się ciśnienie ze syczy ale do strasznie długo czy to jest normalne?. Może powinienem spóźnić pół litra oleju?. Czyli podsumowując termostat mam do wymiany. Co to pytania ile pali zrobiłem nim ze 350 km w sumie ale myślę że 10 do 15 bo to ani w trasie tylko tak jezdzil cieszyłem się autem i jazdą można się domyślić jaka to była jazda. Tu zajechałem tam przejechałem 20 km i tak to wygląda. To jest sama benzyna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co do temperatury to pewnie będzie termostat bo wskaźnik w licznikach aż takich wahań nie potrafi mieć.
Raz możesz wypuścić olej ale jak zrobisz to więcej razy to już będzie za dużo benzyny w oleju. Najlepiej jakbyś zrobił termostat i wygrzał olej to może samo by odparowało.
A nie masz masła pod korkiem? Może to woda idzie do oleju.
Raz możesz wypuścić olej ale jak zrobisz to więcej razy to już będzie za dużo benzyny w oleju. Najlepiej jakbyś zrobił termostat i wygrzał olej to może samo by odparowało.
A nie masz masła pod korkiem? Może to woda idzie do oleju.
maciek889 czujnik niestety może mieć bardzo duże wahania Co do temperatury sprawdź przede wszystkim czujnik temperatury płynu chłodniczego 4 pin (dolny) który znajduje się między 1 a 2 cylindrem po prawej stronie. Zobaczysz go od razu. U mnie wentylator się włączy czasem jak mam na zegarach ~80stopni a na prawdę jest ~95-97. Dodam jeszcze, że czujnik włączenia wiatraka chłodnicy znajduje się w chłodnicy na dole, a od pokazywania na zegarach u góry między 2cylindrami.
Co do oleju... Przede wszystkim "dogrzej" go dobrze po ewentualnej wymianie termostatu i sprawdź stan na ciepłym silniku tak jak się powinno.
Jakby nie przepalało całej benzyny(zbyt bogata dawka) od razu byś też poczuł mocny zapach benzyny przy uruchomionym silniku
Co do oleju... Przede wszystkim "dogrzej" go dobrze po ewentualnej wymianie termostatu i sprawdź stan na ciepłym silniku tak jak się powinno.
Jakby nie przepalało całej benzyny(zbyt bogata dawka) od razu byś też poczuł mocny zapach benzyny przy uruchomionym silniku
A jeszcze jedno pytanie pomijając to wcześniej na zimnym silniku daje mu się gazu słychać stukanie ale to naprawdę zadko zdarzyło mi się to dwa razy raz na zimnym raz jak jechałem. I teraz pytanie czy to może być vakum pompa bo ona jak by nie było chodzi na walku rozrządu a jak naciskalem hamulec to przestawalo, dodam jeszcze ze wspomaganie cieknie wszędzie,na zbiorniku od wspomagania mało płynu widać ze przewody mokre pompa tez się poci. Bo to nie panewki co? Tak by było cały czas słychać stuki?. Wszystko co napisaliście posprawdzam dzięki za odpowiedź a jeśli chodzi o wiatrak to jak stoj i się nagrzeje do 90 stopni to wiatrak włącza się co 15 sek czy wy też tak macie??. Co do oleju zrobiłem jak mowiliscie i juz jest w normie juz wczoraj go tak nagrzalem dzisiaj rano oleju jest tyle ile wlalem gęstość tez ok. Można powiedzieć ze jeden problem rozwiązany.
wojcenty jak auto stoi i się co chwile włącza tzn ze jest z nim wszystko ok, czujnik temperatury (ten od włączania wentylatora) masz sprawny. U mnie jest podobnie tylko ze włącza się trochę później. 95-97stopni przy 1 biegowym. Co do stuków może być to vacum. Jak zacznie częściej stukać zawsze możesz je wykręcić (2sruby na klucz 13) i obrócić wałek. Czasem pomaga. Jeszcze ludzie wyciągali całkowicie ten trzpień... ale pompa nie bd wtedy pracować