[Coupe NG] Dziwny problem przy odpalemiu zimnego silnika
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
[Coupe NG] Dziwny problem przy odpalemiu zimnego silnika
To może ja zacznę od początku bo myślę że problem może być dość złożony.
Pewnego razu zostawiłem samochód pod blokiem zgasiłem go normalnie i niby wszystko było z nim ok. Samochód postał 2 dni i przy próbie odpalenia pojawił się problem.
Samochód po kilku próbach odpalił. Wskoczył na 900 obrotów i zgasł i tak 3-4 razy pod rząd.
W końcu odpalił i chodził no 900 obrotach. Zauważyłem że samochód odpala bez gazu i gaśnie. Przy wciśniętym gazie nie odpala kiedy jest zimny. Kiedy dodałem gazu samochód gasł. Kiedy rozgrzał sie na tyle żeby przełączyć sie na gaz samochód (na gazie) chodził ok. Wkręcał sie na obroty, nie falował. Kiedy samochód sie rozgrzeje problem ustępuje.
Oddałem samochód do mechanika. Ten niby wszystko posprawdzał i stwierdził że to silnik krokowy. Wyjąłem go, przeczyściłem. Zauważyłem też że "zaworek" w silniczku krokowym nie jest w pełni zamknięty tylko uchylony. nie wiem czy tak powinno być.
Podłączyłem go i podczas kręcenia silnikiem krokowiec sie otwiera.
Dodam że samochód ma nowe przewody WN, świece, kopułkę, palec oraz czujnik ECU
Samochód strzelił na gazie ale strzał był naprawde lekki. Talerz od przepływki jest równy i chodzi bez oporów.
Prosze o pomoc bo mi sie już pomysły skończyły...
Pewnego razu zostawiłem samochód pod blokiem zgasiłem go normalnie i niby wszystko było z nim ok. Samochód postał 2 dni i przy próbie odpalenia pojawił się problem.
Samochód po kilku próbach odpalił. Wskoczył na 900 obrotów i zgasł i tak 3-4 razy pod rząd.
W końcu odpalił i chodził no 900 obrotach. Zauważyłem że samochód odpala bez gazu i gaśnie. Przy wciśniętym gazie nie odpala kiedy jest zimny. Kiedy dodałem gazu samochód gasł. Kiedy rozgrzał sie na tyle żeby przełączyć sie na gaz samochód (na gazie) chodził ok. Wkręcał sie na obroty, nie falował. Kiedy samochód sie rozgrzeje problem ustępuje.
Oddałem samochód do mechanika. Ten niby wszystko posprawdzał i stwierdził że to silnik krokowy. Wyjąłem go, przeczyściłem. Zauważyłem też że "zaworek" w silniczku krokowym nie jest w pełni zamknięty tylko uchylony. nie wiem czy tak powinno być.
Podłączyłem go i podczas kręcenia silnikiem krokowiec sie otwiera.
Dodam że samochód ma nowe przewody WN, świece, kopułkę, palec oraz czujnik ECU
Samochód strzelił na gazie ale strzał był naprawde lekki. Talerz od przepływki jest równy i chodzi bez oporów.
Prosze o pomoc bo mi sie już pomysły skończyły...
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- GhostRacer
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
- Lokalizacja: Wałbrzych
Miałem taki sam problem w swoim Cabrio 2.3 NG
Sprawdziłem czujnik krokowy, czujnik temp, wymieniłem palec kopułkę świece na NGK i kable i nic to nie dało. Szukałem dalej i znalazłem dziurę na gumie która idzie do przepływomierza. Zakleiłem ją silikonem i było już lepiej lecz nie idealnie. Oddałem auto do mechanika. Mechanik wyregulował mi dawkę paliwa bo ponoć była za duża i zalewało silnik. I ustawił komputer bo poprzedni właściciel trochę tam namieszał bo komputer szalał. Teraz Autko odpala nawet jak postoi 2 dni na mrozie. 8-)
Sprawdziłem czujnik krokowy, czujnik temp, wymieniłem palec kopułkę świece na NGK i kable i nic to nie dało. Szukałem dalej i znalazłem dziurę na gumie która idzie do przepływomierza. Zakleiłem ją silikonem i było już lepiej lecz nie idealnie. Oddałem auto do mechanika. Mechanik wyregulował mi dawkę paliwa bo ponoć była za duża i zalewało silnik. I ustawił komputer bo poprzedni właściciel trochę tam namieszał bo komputer szalał. Teraz Autko odpala nawet jak postoi 2 dni na mrozie. 8-)
- GhostRacer
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
- Lokalizacja: Wałbrzych
Nie wiem czy się ustawia komputer w NG. Mechanik powiedział mi że miałem błędy na kompie, i ustawioną zbyt dużą dawkę paliwa, pękniętą wtyczkę od czujnika temperatury.
Koszt naprawy w moim przypadku wyniósł 150zł
Podłączenie pod komputer 60zł
Ustawienie dawki paliwa 40zł
I naprawa/ustawienie komputera 50zł
Wtyczka od czujnika temp. gratis
Wrażenia z jazdy bezcenne
3 dni pobytu na warsztacie zanim znalazł przyczynę przez która auto nie chciało zapalić.
Koszt naprawy w moim przypadku wyniósł 150zł
Podłączenie pod komputer 60zł
Ustawienie dawki paliwa 40zł
I naprawa/ustawienie komputera 50zł
Wtyczka od czujnika temp. gratis
Wrażenia z jazdy bezcenne
3 dni pobytu na warsztacie zanim znalazł przyczynę przez która auto nie chciało zapalić.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- GhostRacer
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
- Lokalizacja: Wałbrzych
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
dzieki koledzy za podpowiedz. cały czas szukam przyczyny. znalazłem małe pęknięcie na gumie od przepływki ale jeszcze nie maiłem kiedy sie tym zając.
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.
[ Dodano: 2009-11-16, 18:18 ]
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.
[ Dodano: 2009-11-16, 18:18 ]
Kornel a mógłbyś jeszcze powiedziać dokładnie gdzie najduje sie ten potencjometr i gdzie sie go reguluje ??krzysiek_kw15 pisze:dzieki koledzy za podpowiedz. cały czas szukam przyczyny. znalazłem małe pęknięcie na gumie od przepływki ale jeszcze nie maiłem kiedy sie tym zając.
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW