Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe NG] Dziwny problem przy odpalemiu zimnego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[Coupe NG] Dziwny problem przy odpalemiu zimnego silnika

Post autor: krzysiek_kw15 » 03 lis 2009, 23:34

To może ja zacznę od początku bo myślę że problem może być dość złożony.
Pewnego razu zostawiłem samochód pod blokiem zgasiłem go normalnie i niby wszystko było z nim ok. Samochód postał 2 dni i przy próbie odpalenia pojawił się problem.
Samochód po kilku próbach odpalił. Wskoczył na 900 obrotów i zgasł i tak 3-4 razy pod rząd.
W końcu odpalił i chodził no 900 obrotach. Zauważyłem że samochód odpala bez gazu i gaśnie. Przy wciśniętym gazie nie odpala kiedy jest zimny. Kiedy dodałem gazu samochód gasł. Kiedy rozgrzał sie na tyle żeby przełączyć sie na gaz samochód (na gazie) chodził ok. Wkręcał sie na obroty, nie falował. Kiedy samochód sie rozgrzeje problem ustępuje.
Oddałem samochód do mechanika. Ten niby wszystko posprawdzał i stwierdził że to silnik krokowy. Wyjąłem go, przeczyściłem. Zauważyłem też że "zaworek" w silniczku krokowym nie jest w pełni zamknięty tylko uchylony. nie wiem czy tak powinno być.
Podłączyłem go i podczas kręcenia silnikiem krokowiec sie otwiera.
Dodam że samochód ma nowe przewody WN, świece, kopułkę, palec oraz czujnik ECU
Samochód strzelił na gazie ale strzał był naprawde lekki. Talerz od przepływki jest równy i chodzi bez oporów.

Prosze o pomoc bo mi sie już pomysły skończyły...

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 03 lis 2009, 23:45

Czujnik temp ten 2 piny - wtrysk rozruchowy czy dziala - kostki elektryczne i ich piny te do wtrysku i czujnika temp potrafia sie wysunac i nie laczyc.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 04 lis 2009, 18:12

wszystko sprawdzone i wygląda ok.
Czujnik wymieniony 3 miesiące temu na bosh.
Mógł paść ??

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 04 lis 2009, 20:07

watpie by padl pomiez ile ma ohm powinien miec miedzy kazdym pinem a masa ok od 2.4 do max 3 ...

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 05 lis 2009, 21:23

Po tym strzale mogło ci trochę bałaganu narobić, a ty o tym nawet nie wiesz i nie widzisz, polecał bym sprawdzić ustawienie potencjometru przepływomierza i wyrególowanie dawki paliwa, a krokowiec w stanie spoczynku ma mieć delikatną "szparkę" ;-)

Awatar użytkownika
GhostRacer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: GhostRacer » 09 lis 2009, 22:55

Miałem taki sam problem w swoim Cabrio 2.3 NG
Sprawdziłem czujnik krokowy, czujnik temp, wymieniłem palec kopułkę świece na NGK i kable i nic to nie dało. Szukałem dalej i znalazłem dziurę na gumie która idzie do przepływomierza. Zakleiłem ją silikonem i było już lepiej lecz nie idealnie. Oddałem auto do mechanika. Mechanik wyregulował mi dawkę paliwa bo ponoć była za duża i zalewało silnik. I ustawił komputer bo poprzedni właściciel trochę tam namieszał bo komputer szalał. Teraz Autko odpala nawet jak postoi 2 dni na mrozie. 8-)

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 10 lis 2009, 13:11

Kolego napisałeś że tależ jest równy... Ale możliwe że trzpień, do którego jest on przykręcony się przekrzywił (miałem tak w moim DZ)...

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 13 lis 2009, 15:57

GhostRacer pisze:I ustawił komputer bo poprzedni właściciel trochę tam namieszał bo komputer szalał.
W NG nie ustawia się komputera, zapłaciłeś mechanikowi za coś czego się nie robi i nie zrobił.

Awatar użytkownika
GhostRacer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: GhostRacer » 13 lis 2009, 22:57

Nie wiem czy się ustawia komputer w NG. Mechanik powiedział mi że miałem błędy na kompie, i ustawioną zbyt dużą dawkę paliwa, pękniętą wtyczkę od czujnika temperatury.
Koszt naprawy w moim przypadku wyniósł 150zł
Podłączenie pod komputer 60zł
Ustawienie dawki paliwa 40zł
I naprawa/ustawienie komputera 50zł
Wtyczka od czujnika temp. gratis
Wrażenia z jazdy bezcenne :)
3 dni pobytu na warsztacie zanim znalazł przyczynę przez która auto nie chciało zapalić.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 14 lis 2009, 23:53

w ng kolego nie da się podpiąć pod kompa..błędy możesz wybłyskać a kasowanie odbywa się poprzez odłączenie minusowaj klemy od aku(albo wyjecia aku-obojętnie aby zasilanie uciekło)

Awatar użytkownika
GhostRacer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: GhostRacer » 15 lis 2009, 00:20

Tak należy odłączyć akumulator na 20 minut potem podpiąć, odpalić i poczekać aż włączy się wentylator, zgasić i już reset zrobiony z tego co wiem.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 15 lis 2009, 00:26

zgadzam sie z kolegą więc Twój mechanik to lekki naciągacz hehe ale najważniejsze jest to ze już z autkiem ok

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 16 lis 2009, 17:55

dzieki koledzy za podpowiedz. cały czas szukam przyczyny. znalazłem małe pęknięcie na gumie od przepływki ale jeszcze nie maiłem kiedy sie tym zając.
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.

[ Dodano: 2009-11-16, 18:18 ]
krzysiek_kw15 pisze:dzieki koledzy za podpowiedz. cały czas szukam przyczyny. znalazłem małe pęknięcie na gumie od przepływki ale jeszcze nie maiłem kiedy sie tym zając.
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.
Kornel a mógłbyś jeszcze powiedziać dokładnie gdzie najduje sie ten potencjometr i gdzie sie go reguluje ??

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 17 lis 2009, 23:58

Przykręcony jest do przepływomierza, taka czarna kostka dochodzą do niego 3 kable, nie pamiętam już wykresu do regulacji tego, jak zainstaluję elsę to wrzucę.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 18 lis 2009, 17:42

byłbym zobowiązany ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl