[B4 2.3 NG] EFI-dpala (ok. 400rpm) i po chwili gaśnie
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
[B4 2.3 NG] EFI-dpala (ok. 400rpm) i po chwili gaśnie
Siema! Silnik po przekręceniu kluczyka nie zawsze załapuje, tzn. co kilka prób. Wtryskiwacze z Audi 1.8 20v, pracują w full grupie. Plus po zapłonie, sterownik podaje masę. Ster. otrzymuje informację z Halla z aparatu zapłonowego, temperatury wody, temperatury powietrza w kol. dolotowym-czujnik w miejscu wtryskiwacza rozruchowego i podciśnienia w dolocie, lambda, masa z kolektora dolotowego-wszystko z komory silnika. Pasek zębaty nowy, głowica po remoncie, czujnik temp. wody nowy czarny 2 pin, świece nowe Denso dwuelektrodowe, uszczelka kolektora nowa, olej, filtry, jeśli coś to wnosi. Po włączeniu zapłonu krótki wtrysk, przy kręceniu wtryskiwacze tryskają. Krokowy ma plus po zapłonie i masę ze sterownika-ma około 4v podczas próby rozruchu. Przy kręceniu rozrusznikiem komp pokazuje około 200rpm,20-30 st. Celsjusza wody i powietrza, podciśnienie 72kPa. Wykręciłem świece i ustawiłem lampą zapłon na ok. 15 stopni. Pomóżcie mi
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Opiszę jeszcze raz Sterownik EFI bazuje na oryginalnych czujnikach i sterownikach zapłonu i paliwa. Dostaje informacje od czujnjka Halla, czujnika temperatury cieczy, temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, sondy Lambda oraz podciśnienie z kolektora dolotoiwego. Komputer podaje temperaturę cieczy 28 st., powietrza 26 st., przy próbie rozruchu jest 200 obr./min. oraz 72kPa w kolektorze dolotowym. Napięcie podaje 11.5V.
Świece nowe, pompa paliwa działa, wtryskiwacze dają mgiełkę, zapłon ustawiłem wykręcając świece i podłączając lampę stroboskopową, następnie kręciłem rozrusznikiem i wymigałem na 15 stopni. Rozrząd też jest w porządku, przy kręceniu wałem jest duży opór i słychać syczenie jak ciśnienie schodzi.
I teraz: wsiadam, przekręcam kuczyk, słychać pompę i cyknięcie wtryskiwaczy. Kręcę i nic. Co kilka takich prób silnik się odezwie i od razu gaśnie.
Układ kupiłem i sam zamontowałem wg instrukcji
Świece nowe, pompa paliwa działa, wtryskiwacze dają mgiełkę, zapłon ustawiłem wykręcając świece i podłączając lampę stroboskopową, następnie kręciłem rozrusznikiem i wymigałem na 15 stopni. Rozrząd też jest w porządku, przy kręceniu wałem jest duży opór i słychać syczenie jak ciśnienie schodzi.
I teraz: wsiadam, przekręcam kuczyk, słychać pompę i cyknięcie wtryskiwaczy. Kręcę i nic. Co kilka takich prób silnik się odezwie i od razu gaśnie.
Układ kupiłem i sam zamontowałem wg instrukcji
A stroiłeś? Masz mapę w sterowniku? Zamontowanie to nie wszystko. Potrzebna jest mapa.
Dobrze dałeś +12V po zapłonie na deca? Nie znika w trakcie zapłonu?
Nic nie piszesz o mapie, więc jej pewnie brak
[ Dodano: 2016-06-10, 23:23 ]
Dobrze dałeś +12V po zapłonie na deca? Nie znika w trakcie zapłonu?
Nic nie piszesz o mapie, więc jej pewnie brak
[ Dodano: 2016-06-10, 23:23 ]
Osobiście zrozumiałem każde zdanie i nie widzę chaosu w tym co pisał. Mechanikiem nie jest. Czepiasz sie zamiast pomóc i nie ważne od kogo kupił, bo to nie jest przedmiotem tego tematu.krs pisze:Strasznie chaotycznie to opisałeś, a kto ci robił przeróbkę na EFI ktoś z forum ?? czy sam to przerabiałeś ??
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Mapa jest, nawet na próbę wgrywałem ją jescze raz. Plus po zapłonie nie zanika ani przy kręceniu rozrusznikiem-przekręcam kluczyk i jest przez cały czas bez względu na warunki.
A czy źle ustawiony rozrząd mógłby mieć skutki opisane przeze mnie powyżej? Tak się złożyło, że po demontażu koła z wału znaki się rozbiegły. To znaczy gdy 0 przecina prawą krawędź okienka skrzyni (od strony chłodnicy) to na wale kreska jest centymetr przed znakiem i odwrotnie, gdy zgram koło na wale, to w okienku nie ma już znaku. Różnica ustawienia zamach/koło pasowe daje jeden ząbek różnicy na wale rozrządu. Dodam, że wałek jest zgrany z kołem zamachowym. Jest to jakoś powiązane?
A czy źle ustawiony rozrząd mógłby mieć skutki opisane przeze mnie powyżej? Tak się złożyło, że po demontażu koła z wału znaki się rozbiegły. To znaczy gdy 0 przecina prawą krawędź okienka skrzyni (od strony chłodnicy) to na wale kreska jest centymetr przed znakiem i odwrotnie, gdy zgram koło na wale, to w okienku nie ma już znaku. Różnica ustawienia zamach/koło pasowe daje jeden ząbek różnicy na wale rozrządu. Dodam, że wałek jest zgrany z kołem zamachowym. Jest to jakoś powiązane?
Koło pasowe na wale nie powinno cie zbytnio interesować przy ustawianiu rozrządu - znak na nim ma znaczenie tylko orientacyjne.
Rozrząd zawsze ustawiasz względem tego co jest na kole ZAMACHOWYM i na kółku rozrządu - z tyłu.
Po ustawieniu rozrządu zawsze należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Kolejność pracy przy tych dwóch mechanizmach jest zawsze taka:
1. Ustawiasz rozrząd.
2. Ustawiasz zapłon.
Metodyka powyższych dwóch czynności jest w przypiętym temacie w tym dziale.
Powodzenia !
Rozrząd zawsze ustawiasz względem tego co jest na kole ZAMACHOWYM i na kółku rozrządu - z tyłu.
Po ustawieniu rozrządu zawsze należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Kolejność pracy przy tych dwóch mechanizmach jest zawsze taka:
1. Ustawiasz rozrząd.
2. Ustawiasz zapłon.
Metodyka powyższych dwóch czynności jest w przypiętym temacie w tym dziale.
Powodzenia !
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg