[90 2.3 NG COUPE] falujące obroty,praca lpg
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
[90 2.3 NG COUPE] falujące obroty,praca lpg
Witam wszystkich!!mam problem z obrotami w niuni..wiem też ze ten problem już wielokrotnie był opisywany na forum ale chciał bym uzyskac pomoc na wszystkie nurtujące mnie pytania.
jak już pisałem jest to silnik 2.3 ng ke-jetronic.Mam to autko ok 2 tyg,jest po remoncie silnika(pierscienie,szkanki,jeden tłok itp itp)odrazu po kupnie założyłem do niej instalacje lpg 2 gen.mój problem to nierówna praca na bp i lpg.Po wstawieni lpg udałem się do mistrza wtrysków..ustawił mi autko pod analizator spalin(już duza poprawa-ale jeszcze nie to)badał oscyloskopem(iskre,kompresje itp zapewniał ze wszysko jest super)sprawdzał zapłon na koncu sonde lambde-okazało się ze mimo prawidłowego ustawienia mieszanki sonda na mierniku okazywała ż e mieszanka jest za uboga.Jaki wpływ ma sonda na prace tego silnika??czy lpg tez jest w jakis sposób zależny od sondy??
kolejna sprawa to praca na lpg.Gazownik powiedział ze przez pierwsze dwa,trzy zbiorniki mam nie zwracać uwagi na spalanie(aktualnie jest w granicach 20-25 na 100!!!!)i na nierówna prace,oraz gaśniecie silnika przy spadku obrotów oraz na biegu jałowym.
Dodam jeszcze ze oprucz remontu silnika były wymieniane siwece,przewodu WN,kopułka,pale c,czujnik halla,czyszczony silniczek krokowy..
nie mam juz pomysłu co dalej robic.Z góry dziekówka za pomoc
jak już pisałem jest to silnik 2.3 ng ke-jetronic.Mam to autko ok 2 tyg,jest po remoncie silnika(pierscienie,szkanki,jeden tłok itp itp)odrazu po kupnie założyłem do niej instalacje lpg 2 gen.mój problem to nierówna praca na bp i lpg.Po wstawieni lpg udałem się do mistrza wtrysków..ustawił mi autko pod analizator spalin(już duza poprawa-ale jeszcze nie to)badał oscyloskopem(iskre,kompresje itp zapewniał ze wszysko jest super)sprawdzał zapłon na koncu sonde lambde-okazało się ze mimo prawidłowego ustawienia mieszanki sonda na mierniku okazywała ż e mieszanka jest za uboga.Jaki wpływ ma sonda na prace tego silnika??czy lpg tez jest w jakis sposób zależny od sondy??
kolejna sprawa to praca na lpg.Gazownik powiedział ze przez pierwsze dwa,trzy zbiorniki mam nie zwracać uwagi na spalanie(aktualnie jest w granicach 20-25 na 100!!!!)i na nierówna prace,oraz gaśniecie silnika przy spadku obrotów oraz na biegu jałowym.
Dodam jeszcze ze oprucz remontu silnika były wymieniane siwece,przewodu WN,kopułka,pale c,czujnik halla,czyszczony silniczek krokowy..
nie mam juz pomysłu co dalej robic.Z góry dziekówka za pomoc
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
a przed założeniem gazu wszystko było okey ?? bo rozumiem, że kupiłeś auto po remoncie, poprzedni właściciel dokonał wymian, które wymieniłeś w pierwszym mailu ? problemy z wozem zaczęły się po założeniu gazu czy były jak już kupowałeś samochód ? nawiasem mówiąc w NG samego czujnika halla nie wymienisz - trzeba cały aparat zapłonowy.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
samej gumy od przepływki nie ruszałem ze wzgledu na to ze gazownik wstawiał klapke antywybuchową i twierdził ze uszczelnił wszystko baaardzo baaardzo solidnie.Co do reszty to tak w miare mozliwosci to sprawdziłem i nic nie wykryłem..
[ Dodano: 2009-08-27, 13:49 ]
haaaaalo koledzy...nie zapominajcie o moim problemie!!!
[ Dodano: 2009-08-27, 13:49 ]
haaaaalo koledzy...nie zapominajcie o moim problemie!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1628
- Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 JS
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
mam podobny problem ktory raz znika a raz jest na początku bylo bardzo zle wymiana czujnika cieczy 2 pinowego pomogla co do temp tez tak miałem to ten czujnik 4 pinowy na dole kupiłem za 10 zl na złomie i jest ok teraz mój problem polega na tym ze auto nieraz jest słabe i falują obroty a nieraz samo wejdzie na okolo 1.2rpm ale wtedy jest mocne i ok sadze ze albo zle ustawiona mam przepplywkie lub lapie lewe powietrze na gumie na przeplywce zobacz czy z tylu przeplywki jest szczelnie założona mi niby uszczelnili ale poprawialem sam bo est tam tak ciasno ze często z tylu jest niedociśnięta a takze zresetuj kompa odpinajac aku na 20 min potem odpal i pozostaw do załączenia wentylatora
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Tak dokładnie, ramie przepływki opiera się o taką sprężystą blaszkę. Pewnie po to, żeby była amortyzacja jak zamykasz przepustnice i szalka opada gwałtownie na dół.
Nie wciskaj jej. Waga talerzyka jest tak obliczona, że ta blaszka ma podpierać go na pewnym poziomie.
Ja na sprawdzenie pozycji talerzyka mam taki patent:
Zdejmuje gume zprzepływki i na talerzyku, zaraz przy krawędzi "miski" kłade monetę 20 groszy. Musi to być od strony rozdzielacza. Moneta ma ok 2mm grubości, więc jeśli jest równo z krawędzią miski, to jest ustawione ok.
Oczywiście jeśli ktoś z bardziej doświadczonych kolegów sie ze mną nie zgadza, to proszę żeby mnie poprawił.
Pozdrawiam
Nie wciskaj jej. Waga talerzyka jest tak obliczona, że ta blaszka ma podpierać go na pewnym poziomie.
Ja na sprawdzenie pozycji talerzyka mam taki patent:
Zdejmuje gume zprzepływki i na talerzyku, zaraz przy krawędzi "miski" kłade monetę 20 groszy. Musi to być od strony rozdzielacza. Moneta ma ok 2mm grubości, więc jeśli jest równo z krawędzią miski, to jest ustawione ok.
Oczywiście jeśli ktoś z bardziej doświadczonych kolegów sie ze mną nie zgadza, to proszę żeby mnie poprawił.
Pozdrawiam