Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG/7A]Jaki silnik lepszy???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

[2.3 NG/7A]Jaki silnik lepszy???

Post autor: Darek 80b3 » 23 maja 2007, 17:51

Sorki właściwie za ten temat znowu,bo wiem że już było coś podobnego,ale chcialbym dowiedzieć się jaki silnik lepiej wybrać w 80-tce jeśli chodzi i poj.2,3 10v czy 20v.Mialem okazję przejechać się tym mocniejszym,ale to za krótko żeby cokolwiek powiedzieć o różnicach.Napewno jest ona w osiągach auta,ale na dłuższą eksploatację nie chodzi tylko o osiągi.Proszę o wypowiedź kogoś kto zna dobrze te jednostki napędowe.Mam nadzieję,że nie zostanę zlinczowany za powtórzenie tematu. :-D
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 22:22 przez Darek 80b3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 23 maja 2007, 18:41

Osobiście wolałbym 2.3 20V, ale strasznie jest ich mało :-( Może lepiej poszukaj 2.8L w V6 ? Podobna moc a i spalanie nie jest takie straszne.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 23 maja 2007, 18:45

Dzięki za poradę.Chodzi też o to,że 10v ma mechaniczny a 20v alektroniczny wtrysk a jak wiadomo,przy gazie to spora różnica.Ja mam KE-Jetronica w swoim i narazie po 20 tys od założenia gazu chodzi super,żadnych uchybień i dbam o niego żeby chodził jak należy,ale zobaczymy jak to będzie dalej.Nie chcialbym napotkać problemów w następnym aucie,jesli chodzi o wtrysk,bo problemy zawsze są jakieś ;-)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 23 maja 2007, 18:50

Ja bym brał coś w V6 :-) To dobre silniki i na pewno nie zawiedziesz się na mocy :-) U mnie następny będzie właśnie taki :-)

Awatar użytkownika
sliszew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: AUGUSTÓW

Post autor: sliszew » 23 maja 2007, 19:25

u mnie tez i koniecznie w quattro :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 19:26 przez sliszew, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 23 maja 2007, 19:26

Dokładnie ;-) Aczkolwiek tanie, dobre quattro ciężko znaleźć ;-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 23 maja 2007, 20:04

Zanim temat zostanie usunięty z powodu braku tagów, prosze zerknąć na 2.8

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 23 maja 2007, 20:15

Proponuje zaklikać do jmm-a on jeździ 2.3 20V i chyba nie narzeka.

Kiedyś też szukałem czegoś takiego i wolałbym 7A 2.3 20V od 2.8 V6 nawet przez to, że jest ładniejszy dżwięk a różnica 4 koni to żadna różnica. Będzie zależała w większości od stanu silnika.

Ewentualnie 2.2T 3B lub ABY.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 23 maja 2007, 22:35

No w 80tce 2.3 20V nie uświadczysz, był tylko w Coupe i 90 B3, a 10V był w 90 B3 i 80 B4.

Akurat tak się składa, że posiadam 2.3 20V Q i 2.3 10V Q :lol:

Jeżeli chcesz autka gazować to 2.3 20V tylko sekwencja od 2800zł w góre, a 2.3 10V można kombinować z BLOSem ewentualnie IGS.

Porównujac motorki, to od dołu idą tak samo, powyzej 4000rpm 20V dostaje potęznego kopa i wkręca się do 7300rpm.
Oba silniki wymagają opieki doświadczonego mechanika, 10V ze wzgledu na wtrysk mechaniczny, 20V ze względu na to, że mało osób widziało ten silnik i wrażliwy jest na niedomagania czujników i wszelkie nieszczelności.

Spalanko 20V ma większe, 10V na trasie zejdzie do 7, 20V mi najmniej na trasie wzial 8,5, miasto to lepiej nie mówić.

Aaa i NG ma chyba odrobine fajniejszy dzwięk od dołu, albo moze mi się wydaję :mrgreen:

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 24 maja 2007, 07:35

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.Dźwięk jest faktycznie super,radio można wyrzucić ;-) Oglądałem nawet jedną taką 20v,ale była w opłakanym stanie i zdaję sobie sprawę,że nie będzie łatwo znaleźć zdrowy egzemplarz :-| Prędzej chyba 10v bo jest ich więcej zdecydowanie.Tak reasumując,to takie auto jak 20v w 2,3 to żadkość a i tak trafia w ręce "tunerów" którzy "zabijają" auto legendę i aż żal później patrzeć :cry:

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 24 maja 2007, 08:04

http://moto.allegro.pl/item194620679_au ... 3_lpg.html
ta audica jest chyba w miarę ! :-P

[ Dodano: 2007-05-24, 08:04 ]
http://moto.allegro.pl/item198351158_au ... kcja_.html
chociaż wolałbym tą ! :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl