[2.3 20V 7A] Kąt wyprzedzenia zapłonu.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3793
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nieno jak fizycznie takie objawy są, to może być stukowe... tylko pytanie o przyczynę....
dziwna sprawa.... obawiam się, że podmiana czujników niewiele pomoże.
Do sprawdzenia masz klin na wale głównym z przodu (trzeba niestety rozrząd zwalić ale przy okazji sprawdzisz jego stan), a także spróbuj podmienić z kimś komputer silnika w nogach pasażera.
jeśli wali tak jak mówisz, to nie jest kwestia czujnika. Coś się poprzetawiało w silniku. Nie jeździj tak. Chyba, że to nie stukowe tak wali w silnik tylko np. panewki, pompa wody... nie wiem sam.
[ Dodano: 2016-12-06, 14:18 ]
ps. a odpala dobrze ? Pali więcej jakoś?
dziwna sprawa.... obawiam się, że podmiana czujników niewiele pomoże.
Do sprawdzenia masz klin na wale głównym z przodu (trzeba niestety rozrząd zwalić ale przy okazji sprawdzisz jego stan), a także spróbuj podmienić z kimś komputer silnika w nogach pasażera.
jeśli wali tak jak mówisz, to nie jest kwestia czujnika. Coś się poprzetawiało w silniku. Nie jeździj tak. Chyba, że to nie stukowe tak wali w silnik tylko np. panewki, pompa wody... nie wiem sam.
[ Dodano: 2016-12-06, 14:18 ]
ps. a odpala dobrze ? Pali więcej jakoś?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A jak jeździ? Może też stukać, gdy silnik dostaje za mało paliwa.
Zrób jak napisał Jarewa, jak ECU będzie widziało brak stukowców to ustawi na zapłon na bezpieczny kąt.
Zresztą ECU cofa zapłon głównie gdy dostanie gorszego paliwa.
Zrób jak napisał Jarewa, jak ECU będzie widziało brak stukowców to ustawi na zapłon na bezpieczny kąt.
Zresztą ECU cofa zapłon głównie gdy dostanie gorszego paliwa.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2016, 13:05 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
jak Tobie mechanik/elektryk czaruje z komputera i wyczarować nic nie potrafi, i mówi że kąt przestawiony w 7A, to zmień mechanika na takiego, który ma choć odrobinę pojęcia o tym co zachodzi i co jest w silniku 20v.
jeśli po zmianie ECU nie będzie poprawy, to masz jeszcze kilka możliwości - ale tamte już czysto mechaniczne. Uszkodzona zębatka aparatu zapłonowego, wytarte wałki w głowicy, panewek nie obstawiam, bo to by waliło non stop - ale faktycznie przez nie też by się podobnie zachowywał.
jeśli po zmianie ECU nie będzie poprawy, to masz jeszcze kilka możliwości - ale tamte już czysto mechaniczne. Uszkodzona zębatka aparatu zapłonowego, wytarte wałki w głowicy, panewek nie obstawiam, bo to by waliło non stop - ale faktycznie przez nie też by się podobnie zachowywał.
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga