Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2019, 11:35

Tylko to też nie jest takie proste to że zlikwidujesz błąd sondy wcale nie oznacza że za chwilkę pojawi się inny czasami trzeba czasu bo NG ma powolne sterowniki łapie błędy po czasie. A tym bardziej jeżeli chodzi o czujnik stukowy trzeba czasem i ponad 100km zrobic

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 03 sty 2019, 11:49

nie wiem czy powolne skoro potrafi wyłapać stuk i opóźniać zapłon lub przyspieszać z krokiem 0,5 stopnia jak sobie policzyłem przy 6000 obr/min to 14us :) ale ok wiem o co chodzi. Podobno po wyłączeniu stacyjki kasuje błędy czyli mówisz że trzeba zrobić dłuższą trasę żeby złapał wszystkie błędy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2019, 12:23

Nie kasuje tak się. Jak masz nie zezbione to tylko odpiecie aku.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 sty 2019, 17:23

Widziałem ze dwa NG z elektronicznym wtryskiem i oba jeździły dobrze bez emulacji sondy. I tak nawet z emulacją po jakimś czasie złapie błędy jak natężenie na nastawniku dojdzie do limitu. Chyba nawet łatwo by było zrobić emulator na NG po prostu zrobić układ który by był wpięty kable nastawnika ciśnienia i aby przełączał napięcie z wejścia sondy na 1V wtedy gdy np natężenie wzrośnie do 5mA a zmieniał na 0 gdy spadnie. Tylko ciekawe czy by to się sprawdziło przy gazie w podłodze.

Może jeszcze spróbować odłączyć diagnostykę od ecu paliwa i zostawić tylko zapłonu bo może błędy w ecu benzyny będą blokować wybłyskanie ich z zapłonu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 03 sty 2019, 17:32

W jaki sposób odciąć diagnostykę z ecu wtrysku? Linie diagnostyki są połączone na obu czyli mówisz chamsko wypiąć linie z kostki ecu wtrysku?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 sty 2019, 18:19

Można tak.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 04 sty 2019, 21:51

dzisiaj w trasie ok 150km dwa razy sprawdzałem kody błędów i dwa razy dostałem takie:
2122 - co w książce reguluję i naprawiam jest opisane jako brak sygnałów od urządzenia sterującego elektronicznego zapłonu, gdzie indziej można spotkać opis brak sygnału obrotów
2342 - czyli lambda to co było wcześniej opisane

co myślicie o tym błędzie, ktoś się spotkał?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2019, 22:50

Co do 2122 to nie wiem czy tego błędu nie będzie pokazywać zawsze gdy silnik będzie zgaszony. Przynajmniej tak jest nawet w modelach z diagostyką vagiem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 06 sty 2019, 13:33

Ale błędy sprawdzałem na pracującym aucie. Wg mnie jeśli wszystko jest cacy to powinny być 4444

[ Dodano: 2019-01-05, 15:21 ]
Ktoś ma jakiś pomysł jak sobie poradzić z błędem 2122. Napięcie na czujniku hala mam 10,8V przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie, napięcie na środkowym pinie 4,8V i ok 0V czyli wydaje się ok.

[ Dodano: 2019-01-06, 13:33 ]
Wczoraj poradziłem sobie z błędem 2342 związanym z sondą lambda. teraz diagnostyka pokazuje mi tylko błąd 2122 z którym nie mogę sobie poradzić, sprawdziłem wszystko co według opisów może powodować ten błąd czyli czujnik hala wszystkie przejścia, napięcia zarówno miernikiem statycznie jak i przebiegi na oscyloskopie sprawdzone. Następnie sprawdziłem przejście między pinem 17 sterownika zapłonu a 30 sterownika wtrysku i dalej do czarnej kostki pod kierownicą przewód zielono - niebieski wszędzie jest przejście, sygnał na tym przewodzie to wzmocniony sygnał z hala do 12V. Powoli kończą a właściwie już skończyły:) mi się pomysły jak naprawić ten błąd.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sty 2019, 17:37

A obrotomierz ci działa?

Tego błędu nie powinno być nawet na zapłonie, diagnozujac sporo NG czyste bez błędów zawsze jest 4444.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 06 sty 2019, 19:02

Obrotomierz działa, przy niskich obrotach jakby trochę zaniża ale później wydaje się ok, porównam to jeszcze dokładnie. Mówisz że ten błąd nie powinien się pojawić na zapłonie przy nie włączonym silniku a u mnie właśnie jest:(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sty 2019, 19:53

Nie spotkałem się z tym a trochę ng przerobiłem, skoro masz dojście do oscyloskopu sprawdzałeś hall na biegu jałowym i na 3tyś??

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 07 sty 2019, 07:29

Sprawdzałem przebieg na hallu i wydawał się ok przy wolnych obrotach 850 przebieg prostokątny ma ok 35 Hz im wyżej tym częstotliwość wzrasta. Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że przy na ucho 700obr wskazówka pokazuje ok 500 ale muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić. Z drugiej strony skoro mówisz że tego błędu nie ma na włączonym zapłonie gdzie hall jeszcze nie daje impulsów to chyba może być jeszcze jakaś inna przyczyna

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2019, 10:33

A nie masz. Czasem wypadania zapłonu?

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 07 sty 2019, 10:58

kurcze właśnie też mi to przyszło do głowy tylko nie wiem jak sprawdzić wypadanie zapłonu na wolnych obrotach są jakby lekkie wybuchy w wydechu, kopułka jest nowa przewodów nie wymieniałem całkiem możliwe że są jeszcze ori :) ale wyglądają dobrze nie mają przebicia opór każdy po ok 6kOhm.

Może ten błąd siedzi w pamięci nieulotnej,
Dzisiaj przeczytałem że jest opcja kasowania pamięci przez zmostkowanie i właczenie zapłonu, sprawdzę to po pracy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga