[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Widziałem ze dwa NG z elektronicznym wtryskiem i oba jeździły dobrze bez emulacji sondy. I tak nawet z emulacją po jakimś czasie złapie błędy jak natężenie na nastawniku dojdzie do limitu. Chyba nawet łatwo by było zrobić emulator na NG po prostu zrobić układ który by był wpięty kable nastawnika ciśnienia i aby przełączał napięcie z wejścia sondy na 1V wtedy gdy np natężenie wzrośnie do 5mA a zmieniał na 0 gdy spadnie. Tylko ciekawe czy by to się sprawdziło przy gazie w podłodze.
Może jeszcze spróbować odłączyć diagnostykę od ecu paliwa i zostawić tylko zapłonu bo może błędy w ecu benzyny będą blokować wybłyskanie ich z zapłonu.
Może jeszcze spróbować odłączyć diagnostykę od ecu paliwa i zostawić tylko zapłonu bo może błędy w ecu benzyny będą blokować wybłyskanie ich z zapłonu.
dzisiaj w trasie ok 150km dwa razy sprawdzałem kody błędów i dwa razy dostałem takie:
2122 - co w książce reguluję i naprawiam jest opisane jako brak sygnałów od urządzenia sterującego elektronicznego zapłonu, gdzie indziej można spotkać opis brak sygnału obrotów
2342 - czyli lambda to co było wcześniej opisane
co myślicie o tym błędzie, ktoś się spotkał?
2122 - co w książce reguluję i naprawiam jest opisane jako brak sygnałów od urządzenia sterującego elektronicznego zapłonu, gdzie indziej można spotkać opis brak sygnału obrotów
2342 - czyli lambda to co było wcześniej opisane
co myślicie o tym błędzie, ktoś się spotkał?
Ale błędy sprawdzałem na pracującym aucie. Wg mnie jeśli wszystko jest cacy to powinny być 4444
[ Dodano: 2019-01-05, 15:21 ]
Ktoś ma jakiś pomysł jak sobie poradzić z błędem 2122. Napięcie na czujniku hala mam 10,8V przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie, napięcie na środkowym pinie 4,8V i ok 0V czyli wydaje się ok.
[ Dodano: 2019-01-06, 13:33 ]
Wczoraj poradziłem sobie z błędem 2342 związanym z sondą lambda. teraz diagnostyka pokazuje mi tylko błąd 2122 z którym nie mogę sobie poradzić, sprawdziłem wszystko co według opisów może powodować ten błąd czyli czujnik hala wszystkie przejścia, napięcia zarówno miernikiem statycznie jak i przebiegi na oscyloskopie sprawdzone. Następnie sprawdziłem przejście między pinem 17 sterownika zapłonu a 30 sterownika wtrysku i dalej do czarnej kostki pod kierownicą przewód zielono - niebieski wszędzie jest przejście, sygnał na tym przewodzie to wzmocniony sygnał z hala do 12V. Powoli kończą a właściwie już skończyły:) mi się pomysły jak naprawić ten błąd.
[ Dodano: 2019-01-05, 15:21 ]
Ktoś ma jakiś pomysł jak sobie poradzić z błędem 2122. Napięcie na czujniku hala mam 10,8V przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie, napięcie na środkowym pinie 4,8V i ok 0V czyli wydaje się ok.
[ Dodano: 2019-01-06, 13:33 ]
Wczoraj poradziłem sobie z błędem 2342 związanym z sondą lambda. teraz diagnostyka pokazuje mi tylko błąd 2122 z którym nie mogę sobie poradzić, sprawdziłem wszystko co według opisów może powodować ten błąd czyli czujnik hala wszystkie przejścia, napięcia zarówno miernikiem statycznie jak i przebiegi na oscyloskopie sprawdzone. Następnie sprawdziłem przejście między pinem 17 sterownika zapłonu a 30 sterownika wtrysku i dalej do czarnej kostki pod kierownicą przewód zielono - niebieski wszędzie jest przejście, sygnał na tym przewodzie to wzmocniony sygnał z hala do 12V. Powoli kończą a właściwie już skończyły:) mi się pomysły jak naprawić ten błąd.
Sprawdzałem przebieg na hallu i wydawał się ok przy wolnych obrotach 850 przebieg prostokątny ma ok 35 Hz im wyżej tym częstotliwość wzrasta. Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że przy na ucho 700obr wskazówka pokazuje ok 500 ale muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić. Z drugiej strony skoro mówisz że tego błędu nie ma na włączonym zapłonie gdzie hall jeszcze nie daje impulsów to chyba może być jeszcze jakaś inna przyczyna
kurcze właśnie też mi to przyszło do głowy tylko nie wiem jak sprawdzić wypadanie zapłonu na wolnych obrotach są jakby lekkie wybuchy w wydechu, kopułka jest nowa przewodów nie wymieniałem całkiem możliwe że są jeszcze ori ale wyglądają dobrze nie mają przebicia opór każdy po ok 6kOhm.
Może ten błąd siedzi w pamięci nieulotnej,
Dzisiaj przeczytałem że jest opcja kasowania pamięci przez zmostkowanie i właczenie zapłonu, sprawdzę to po pracy
Może ten błąd siedzi w pamięci nieulotnej,
Dzisiaj przeczytałem że jest opcja kasowania pamięci przez zmostkowanie i właczenie zapłonu, sprawdzę to po pracy