[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu
[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu
Cześć!
Mam pytanie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach przy ok 800 obr/min.
U mnie wynosi ok. 0st.
Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzony kąt wyprzedzenia przy trybie testowym to 15stopni czyli książkowo.
Mam pytanie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach przy ok 800 obr/min.
U mnie wynosi ok. 0st.
Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzony kąt wyprzedzenia przy trybie testowym to 15stopni czyli książkowo.
właśnie na zablokowanym mam 15 czyli ok a normalnie mam 0 stopni a nawet i przechodzi poza zero czyli zapłon po TDC na obrotach jak pisałem koło 800.
Zastanawiam się czy to źle czy dobrze.
[ Dodano: 2019-01-02, 10:35 ]
pytanie zadaje w szerszym kontekście tego że szukam przyczyny trochę słabego moim zdaniem silnika chociaż nie wiem czy to nie są moje subiektywne odczucia, musiałbym zhamować.
Zastanawiam się czy to źle czy dobrze.
[ Dodano: 2019-01-02, 10:35 ]
pytanie zadaje w szerszym kontekście tego że szukam przyczyny trochę słabego moim zdaniem silnika chociaż nie wiem czy to nie są moje subiektywne odczucia, musiałbym zhamować.
tak odłączałem, bez zmian. Fajnie by było jakby ktoś u siebie sprawdził ten kąt na wolnych może po prostu tak ma być a ja szukam problemu tam gdzie go nie ma:D
[ Dodano: 2019-01-02, 15:10 ]
znalazłem pod tym linkiem jakieś mapy zapłonu http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF
z których wynika że Jarewa masz rację ok 10 - 20 stopni na jałowym. W takim razie chyba muszę szukać przyczyny. Byłoby świetnie jakby jeszcze mógł ktoś potwierdzić
[ Dodano: 2019-01-02, 15:10 ]
znalazłem pod tym linkiem jakieś mapy zapłonu http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF
z których wynika że Jarewa masz rację ok 10 - 20 stopni na jałowym. W takim razie chyba muszę szukać przyczyny. Byłoby świetnie jakby jeszcze mógł ktoś potwierdzić
Komputer nie wyświetla mi błędu stukowca, tak mam emulowaną mapę analogową dla przepływomierza. Co do sondy lambda wątpię że ona ma wpływ na kat wyprzedzenia zapłony bo jej sygnał nie idzie do sterownika zapłonu. Moim zdaniem na podstawie napięcia sondy lambda sterownik wtrysku wypracowuje sygnał na zawór różnicowy w mechanicznym wtrysku wtyczka dwupinowa ale mogę się mylić:)