Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2019, 11:02

Twuj przelicznjk mi nie pasuje 35Hz powinno przy 850obrotach być koło 60Hz ale to jak będę w dom to jeszcze przelicze chyba że faktycznie masz te 500obr.

Nie ma pamięci nie ulotne NG kasuje się po odpoeciu aku.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 07 sty 2019, 11:17

łatwo się liczy dla 600obr/min:
10 obr/s wału korbowego -> 5 obr/s wałka rozrządu
5 obr/s koła szczelinowego, mamy 5 szczelin -> 25 szczelin/s -> 25Hz

[ Dodano: 2019-01-07, 11:17 ]
jak cos źle to śmiało popraw mogłem coś pominąć

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2019, 12:16

Dla 850 jest koło 14obr na s a to x5 daje koło 60Hz

A że masz 35Hz to obroty na granicy 500obr/min dla NG to tryb awaryjny. Przy tych obrotach sterowniki glupieja

I tu nasuwa się sporo pytań. Dlaczego silnik ma 500ob/min??
Ostatnio zmieniony 07 sty 2019, 12:20 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 07 sty 2019, 12:19

ale na 1 obrót wału rozrządu i rozdzielacza przypadają 2 wału korbowego

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2019, 12:25

A sory fakt pomyłka..

Mimo wszystko trzeba sprawdzić czy nie ma wypadanie zaplonow. Ten błąd z niczego się nie bierze może by było warto na probe dać drugi hall jak masz w zapasie.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 07 sty 2019, 12:56

nie mam w zapasie ale będę coś szukał w takim razie. Jedno mnie dziwi skąd sterownik po włączeniu stacyjki wie że ma ten błąd skoro rozłączenie akumulatora kasuje błędy.

[ Dodano: 2019-01-07, 12:56 ]
ogólnie dzięki wielkie za pomoc Jarewa fajnie że masz czas i chęć dzielić się wiedzą :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2019, 21:22

CZasami zdarzało się mi że sterownik po kasowaniu pokazywał brednie, błędy które nie powinno być ale po odłaczeniu na dłuzej i zwieraniu klem. Problem z błędami ustąpywał.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 06 lut 2019, 15:56

Co prawda nie jest to pytanie dotyczące tego wątku aczkolwiek ma związek z zapłonem :-)
Przymierzam się do wstawienia fajkocewek do NG czy podejdą takie z 4.0 tfsi?
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 6556480404

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lut 2019, 16:30

A czym chcesz to wysterować??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 lut 2019, 16:36

pewnie emu.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 11 lut 2019, 11:54

sam robię sterownik:D póki co mam swój sterownik efi teraz planuje sterownik zapłonu jak zabangla to może kiedyś full sekwencja:D pytanie czy podejdą na świece

[ Dodano: 2019-02-11, 11:54 ]
zakupiłem ostatnio cewki które chciałbym zamontować w moim NG. Są to cewki z 4.0 tfsi o numerze 079905110H.
Mają one 4 piny w załączniku zdjęcie kostki. Od prawej czerwono-żółty - zasilanie, brązowy - masa, następnie sterowanie i mam pytanie odnośnie ostatniego pinu, na jednej kostce jest on cienki co sugeruje że jest może iść do sterownika a na drugiej kostce jest jakby masowy z oczkiem do przykręcenia w głowice. Czy ktoś się orientuje od czego jest ten ostatni pin cewki? Dodam że cewka działa nawet bez jego podłączenia.


Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2019, 12:36

Wg. instrukcji wsadzania tych cewek do 1.8T to tam są dwie masy jedna dla strony wtórnej druga dla pierwotnej: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/76e571027b593935
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... 5d513e.jpg

Tutaj też coś jest na 6 stronie:

W niektórych cewkach ale głównie z samochodów japońskich jednym kablem wraca informacja zwrotna dla ECU o tym czy zapłon nie wypadł na danym cylindrze.

Na ilu czujnikach i jakim kole wału dla nich chce zrobić zapłon. Kiedyś myślałem czy nie zrobić na aparacie z pojedynczym wycięciem (takim jak od 2.2T 10/20V) jako czujniku pierwszego cylindra (jak było w oryginale) ale dodatkowo byłby to punkt od którego mikrokontroler liczyłby zęby wieńca rozrusznika drugim czujnikiem. Bo chyba algorytmu do ogarniania dodatkowego koła z "brakiem 1 lub 2 zębów" bym nie ogarnął.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 11 lut 2019, 13:22

dzięki widziałem tą instrukcję tyko zastanawiałem się po co taki gruby kabel na pinie masy sygnałowej:D
Całkiem możliwe że jest to sygnał zwrotny do ecu bo jak sprawdzałem oscyloskopem to pojawia się impuls w momencie zapłonu i jest zależny od czasu trwania iskry (chyba). Póki co chyba potraktuję to jako masę sygnału z ecu po prostu.
Jeśli chodzi o czujniki to chciałbym to oprzeć na ori czujniku halla wałka rozrządu i czujnika na wale korbowym. Co do drugiego to mam pomysł żeby wykorzystać klin koła pasowego ale nie wiem czy to wyjdzie jak nie to będę tam rzeźbił jakiś inny trigger.

[ Dodano: 2019-02-11, 13:22 ]
jeszcze byłoby fajnie jakby ktoś znał dwell time dla tych cewek:D po testach 3ms to ok 10A 2ms to ok 7A przy 12.6V iskra jest nawet przy 1ms ale widać że już nie taka mocna

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2019, 16:13

W programie od ecumastera EMU są charakterystyki dla cewek 0221504024 i 0221504030 dla na 5A i 7A ale to chyba nie takie jak z TFSI.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 11 lut 2019, 16:54

no właśnie z tego co czytam to ok 7A się daje więc doświadczalnie pozbieram czasy ładowania dla różnych napięć i zrobię mapę. One się nie będą tak grzały w ng bo nie będą siedziały w głowicy dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga