[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dla 850 jest koło 14obr na s a to x5 daje koło 60Hz
A że masz 35Hz to obroty na granicy 500obr/min dla NG to tryb awaryjny. Przy tych obrotach sterowniki glupieja
I tu nasuwa się sporo pytań. Dlaczego silnik ma 500ob/min??
A że masz 35Hz to obroty na granicy 500obr/min dla NG to tryb awaryjny. Przy tych obrotach sterowniki glupieja
I tu nasuwa się sporo pytań. Dlaczego silnik ma 500ob/min??
Ostatnio zmieniony 07 sty 2019, 12:20 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Co prawda nie jest to pytanie dotyczące tego wątku aczkolwiek ma związek z zapłonem
Przymierzam się do wstawienia fajkocewek do NG czy podejdą takie z 4.0 tfsi?
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 6556480404
Przymierzam się do wstawienia fajkocewek do NG czy podejdą takie z 4.0 tfsi?
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 6556480404
sam robię sterownik:D póki co mam swój sterownik efi teraz planuje sterownik zapłonu jak zabangla to może kiedyś full sekwencja:D pytanie czy podejdą na świece
[ Dodano: 2019-02-11, 11:54 ]
zakupiłem ostatnio cewki które chciałbym zamontować w moim NG. Są to cewki z 4.0 tfsi o numerze 079905110H.
Mają one 4 piny w załączniku zdjęcie kostki. Od prawej czerwono-żółty - zasilanie, brązowy - masa, następnie sterowanie i mam pytanie odnośnie ostatniego pinu, na jednej kostce jest on cienki co sugeruje że jest może iść do sterownika a na drugiej kostce jest jakby masowy z oczkiem do przykręcenia w głowice. Czy ktoś się orientuje od czego jest ten ostatni pin cewki? Dodam że cewka działa nawet bez jego podłączenia.
[ Dodano: 2019-02-11, 11:54 ]
zakupiłem ostatnio cewki które chciałbym zamontować w moim NG. Są to cewki z 4.0 tfsi o numerze 079905110H.
Mają one 4 piny w załączniku zdjęcie kostki. Od prawej czerwono-żółty - zasilanie, brązowy - masa, następnie sterowanie i mam pytanie odnośnie ostatniego pinu, na jednej kostce jest on cienki co sugeruje że jest może iść do sterownika a na drugiej kostce jest jakby masowy z oczkiem do przykręcenia w głowice. Czy ktoś się orientuje od czego jest ten ostatni pin cewki? Dodam że cewka działa nawet bez jego podłączenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wg. instrukcji wsadzania tych cewek do 1.8T to tam są dwie masy jedna dla strony wtórnej druga dla pierwotnej: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/76e571027b593935
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... 5d513e.jpg
Tutaj też coś jest na 6 stronie:
W niektórych cewkach ale głównie z samochodów japońskich jednym kablem wraca informacja zwrotna dla ECU o tym czy zapłon nie wypadł na danym cylindrze.
Na ilu czujnikach i jakim kole wału dla nich chce zrobić zapłon. Kiedyś myślałem czy nie zrobić na aparacie z pojedynczym wycięciem (takim jak od 2.2T 10/20V) jako czujniku pierwszego cylindra (jak było w oryginale) ale dodatkowo byłby to punkt od którego mikrokontroler liczyłby zęby wieńca rozrusznika drugim czujnikiem. Bo chyba algorytmu do ogarniania dodatkowego koła z "brakiem 1 lub 2 zębów" bym nie ogarnął.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... 5d513e.jpg
Tutaj też coś jest na 6 stronie:
W niektórych cewkach ale głównie z samochodów japońskich jednym kablem wraca informacja zwrotna dla ECU o tym czy zapłon nie wypadł na danym cylindrze.
Na ilu czujnikach i jakim kole wału dla nich chce zrobić zapłon. Kiedyś myślałem czy nie zrobić na aparacie z pojedynczym wycięciem (takim jak od 2.2T 10/20V) jako czujniku pierwszego cylindra (jak było w oryginale) ale dodatkowo byłby to punkt od którego mikrokontroler liczyłby zęby wieńca rozrusznika drugim czujnikiem. Bo chyba algorytmu do ogarniania dodatkowego koła z "brakiem 1 lub 2 zębów" bym nie ogarnął.
dzięki widziałem tą instrukcję tyko zastanawiałem się po co taki gruby kabel na pinie masy sygnałowej:D
Całkiem możliwe że jest to sygnał zwrotny do ecu bo jak sprawdzałem oscyloskopem to pojawia się impuls w momencie zapłonu i jest zależny od czasu trwania iskry (chyba). Póki co chyba potraktuję to jako masę sygnału z ecu po prostu.
Jeśli chodzi o czujniki to chciałbym to oprzeć na ori czujniku halla wałka rozrządu i czujnika na wale korbowym. Co do drugiego to mam pomysł żeby wykorzystać klin koła pasowego ale nie wiem czy to wyjdzie jak nie to będę tam rzeźbił jakiś inny trigger.
[ Dodano: 2019-02-11, 13:22 ]
jeszcze byłoby fajnie jakby ktoś znał dwell time dla tych cewek:D po testach 3ms to ok 10A 2ms to ok 7A przy 12.6V iskra jest nawet przy 1ms ale widać że już nie taka mocna
Całkiem możliwe że jest to sygnał zwrotny do ecu bo jak sprawdzałem oscyloskopem to pojawia się impuls w momencie zapłonu i jest zależny od czasu trwania iskry (chyba). Póki co chyba potraktuję to jako masę sygnału z ecu po prostu.
Jeśli chodzi o czujniki to chciałbym to oprzeć na ori czujniku halla wałka rozrządu i czujnika na wale korbowym. Co do drugiego to mam pomysł żeby wykorzystać klin koła pasowego ale nie wiem czy to wyjdzie jak nie to będę tam rzeźbił jakiś inny trigger.
[ Dodano: 2019-02-11, 13:22 ]
jeszcze byłoby fajnie jakby ktoś znał dwell time dla tych cewek:D po testach 3ms to ok 10A 2ms to ok 7A przy 12.6V iskra jest nawet przy 1ms ale widać że już nie taka mocna