Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng cabrio] nie działa pompa paliwa - brak prądu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

[ng cabrio] nie działa pompa paliwa - brak prądu

Post autor: subratri » 22 lis 2011, 19:15

no to walki o samochód ciąg dalszy.
Po wymianie oringow, uszczelek, ułozeniu wtrysków, i innych dziwnych czynnościach przymierzyłem się do startu i...
włączam zapłon i nie słysze pompy. Wykręcam więc wtrysk - paliwo nie leci. :shock:
No to miernik w kable od pompy - pradu NIET :-x
No to pod kierownicę gdzie mam wpiety przekaźnik wyłączający pompę (od gazu) wkładam miernik - prądu NIET!! :-x
Więc miernik i po bezpiecznikach - wszystkie w skrzynce i pod kierownicą (chyba że sa jakies ukryte) - SPRAWNE Więc jeszcze raz miernik w kabel (zielono brazowy chyba) przekręcam zapłon i pojawia się napięcie na ułamek sekundy i znika.
Logicznie (mam nadzieję) rozumujac podejrzany byłby jakiś przekaźnik czy jakies inne ustrojstwo.

No i tu moje pytanie - Co odpowiada za działanie pompy paliwa, gdzie to jest, jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić???

wiem, że jakiś bezpiecznik czy coś leży pod tylną kanapą jednak skoro nie ma pradu pod kierownicą to tam nie zagladalem.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 22 lis 2011, 19:24

Zakombinuję,wyłącznik zderzeniowy,bezwładnościowy,,ja mam w progu kierowcy,pod zaślepką.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lis 2011, 19:45

A iskrę masz? Może komputer nie dostaje zasilania i nie załącza pompy.

Zobacz czy przekaźnik nr się załącza: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1e1ca7a75b jak nie to trzeba sprawdzić czy dostaje prąd załączający z podstawki i iść w stronę ECU.

I upewnij się że przekaźnik odcinający pompę paliwa na lpg masz sprawny.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 22 lis 2011, 20:06

czyli nr 10, kuzwa nie mam czym podmienic :( jutro poszukam na cmentarzu, mam nadzieje ze to bedzie to. narazie dzieki za opis.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 lis 2011, 22:49

odkrecałeś kolektor do wymiany oringów na wtryskach mam nadzieje że mase przykreciłeś na kolektor. <ok>

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 23 lis 2011, 10:42

no masa jest na dolnej części. Ją też rwałem do uszcelki i masa wróciła na miejsce.Z tego jednak co piszecie wynika, że pompą steruje komputer nie przekaźnik tak? Za kanapą z tego co pamiętam przed kompem mam dwa przekaźniki, jakiś bezpiecznik albo dwa (albo wiecej) Czyli jeśli t9o nie przekaźnik nr 10 to powinienem zacząć rwać kanapę tak?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lis 2011, 10:46

Oryginalnie przekaźnik 10 załącza pompę. Zdejmij z niego pokrywkę wsadź na miejsce i palcem załącz styk, wtedy pompa powinna zacząć pracować.
Trzeba zdiagnozować czy aby wiedzieć czy szukać przed przekaźnikiem czy za nim.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 lis 2011, 02:14

zaczyna mi byc wstyd, ze sam nie wpadam na tak banalne pomysly jak zasymulowac przekaznik...kuzwa to jednak prawda, ze niezywane zanika. :-(

[ Dodano: 2011-11-24, 13:34 ]
no t przekaźnik na krótko, pompa poszla. wyglada na to, ze przekaznik sie spalil, jakos tak przy okazji. zastanawia mnie jednak cos innego teraz, paliwo faktycznie laci ale jakos tak... gdzies wyczytalem, ze ma tam byc 6 bar. To prawda?? no bo jesli tak, to 6 bar to ja napewno nie mam.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 24 lis 2011, 14:37

Pompa może mieć wydajność do 6 bar,a na wtryskach jest około 4,2.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 lis 2011, 16:32

No I jest tak, podmieniony wtrysk, krokowy, dwupinowy nowy, dolot caly szczelny na nowych uszczelkach, filtr paliwa nowy, iskra jest, wtryskiwacz rozruchowy na krotko sie otwiera bezpieczniki w skrzynce dobre a auto dalej nie odpala. Tak naprawde to troche tak jak by imobilizer odcinal, Tyle ze nie mam imo... albo tak, jak by nie miał paliwa, tyle, ze paliwo juz ma. W co dalej wkladac rece? może czujnik halla?? tylko, ze ja nie mam pojecia jak rozebrać aparat zapłonowy, mimo, że kilka razy już go ogladałem z każdej strony.

[ Dodano: 2011-11-24, 17:06 ]
a gdzie jest ten zderzeniowy w cabrio? bo nie moge go trafić, może faktycznie coś odcina.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2011, 20:23

W co dalej wkladac rece? może czujnik halla??
Jak masz iskrę to niema co się go czepiać, Chyba że mocno gubi iskrę...

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 lis 2011, 21:16

no wyglada na mocną i rownomierna.
Sprawdzilem jeszcze czy jest prad na bezpiecznikach od wtrysku i zaplonu - oczywiscie jest.
Co jeszcze może zakłucac działanie KE jetronika??
tego zderzeniowego to ja chyba nie mam.
Ciśnieni na wtryskach ma byc 1 bar wiec nawet wiatrak by narobił tyle, a nawet jesli pompa byla by juz slaba to i tak naleje tyle zeby zapalic,
sonda lambda raczej nie jest wstanie unieruchomic samochod wiec jej nie tykam.
czujniki cisnienia chyba nie odstawiają komputera??

No jeszcze nie czytalem kodow migowych bo nigdy nie mam z czego zrobic pajęczyny ale, ne spodziewam sie tam rozwiazania. Pewnie wyskoczy sterownik silnika.

Gdyby to byla uszczelka to przynajmniej probowal by zagadac jak sadze i kopcil jak glupi (takie porzynajmniej mam doswiadczenia)


Dajcie jescze jakis inny pomysl, jakikolwiek (no poza rozrzadem, bo zeby tak bylo to musial by w nocy we snie przeskoczyc pzynajmniej o dwa zeby a to raczej malo realne)

zaczelo sie od slabego odpalania i malej mocy

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 24 lis 2011, 22:11

jak mozesz podmien pompe paliwa pompa powinna dawac od 8-10bar a regulator cisnienia paliwa zbija do 4 bar mialem przypadek coupe ze pompa chodzila ale auto nie odpalalo a po wymianie pompy reka odjol ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2011, 22:36

Jak pompa zdechła to powrotem paliwa nie będzie ono wracać. U kumpla niedawno tak było silnik ciężko odpalał ale jechał po zdjęciu przewodu nadmiaru wcale paliwo nie leciało.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 lis 2011, 22:46

Hary, wedłóg książki sam naprawiam, za reduktorem jest stale 1 bar. Co ma jak najbardziej sens przy ciągłym wtrysku. 10 bar to juz abstrakcja zupełna, jednak te 4 bary to faktycznie realne. Nie sądzę, żebym tyle miał.
Z pompą mam zonka, bo jak wtrysk udało mi sie dzisiaj jakimś cudem trafić w jedynym 2,3 na cmentarzu, tak tamten ma zbiornik na zewnątrz i pompy nie widać, zreszta wszystkie zewnetrzne adoptowane.
mogłbym kupić może ale chyba troche inną (moja jest w jakiejś gumowej obudowie i jakas szersza sie wydaje) ale wedłóg etki wszystkie mechaniczne wtryski sa na tej samej pompie, więc może zaryzykuję kolejna kasę. Ten powrót łatwo sprawdzić, więc od tego zaczne.

Dzięki za podpowiedzi, jak ktos ma jeszcze jakieś pomysły to walcie, nawet głupie, bo w aucie wszystko wydaje sie być dobre, tylko nie chce odpalić.

[ Dodano: 2011-11-27, 17:09 ]
wiec lecmy dalej
wymienilem pompe
dalej nic, postanowilem skontrolowac rozrzad i o zgrozo okazalo sie ze przeskoczyl o CZTERY zeby., nie ,wiem i nie chce wiedziec ja,k.
Proble,m jednak w tym, ze ato dalej nie odala :)
,,odpalil na gazie ktorego nie mam, odpalil calkiem ladnie i wkrec,al sie na obroty ale gazu zaraz ,braklo. wrocilem do mojego sarego krokowego i starego wrysku.,
onowna konrola wtryskiwacza rozruchowego, no i tryska paliwem. Swiece ednak suche :D no na pierwszym i ostatnim suche, na trzecim jak by wilgotne.
jestem juz maksymalnie glupi. ma ktos jakis pomysl teraz?

[ Dodano: 2011-11-27, 17:13 ]
a czy moze tak byc, ze cewke trafi,l,o i iskra jest za slaba ,zeby zapalic pal,iwo a wystarczaaco dobra zeby zapal,ic gaz?

Sory za te znaczlki ale zalalem klawisze i pisza co chca

[ Dodano: 2011-11-27, 19:31 ]
a jeszcze jedno, miedzy filtrem a pompa jest jakis "zbiorniczek posredni paliwa" wyglada to troche jak jakis kompensator cisnienia czy cos? dobrze mysle? mail ktos z tym problemy? to moze bruzdzic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl