Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2,3E NG] Nie zapala na zimnym.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
amcataudio

[90 B3 2,3E NG] Nie zapala na zimnym.

Post autor: amcataudio » 15 lip 2008, 17:17

Po wymianie wtrysku mechanicznego samochód dalej nie odpala. Po pokrótce jak to się stało po usunięciu dziurawego kawałka rury wydechowej. ( wspawana nowa rura migomatem klema była zdjęta) Niunia otępiała przy 2000 obr. przycinała się a zrywność spadła znacznie nawet miał trudności z zapaleniem ale odpalał bo był ciepły. Dziś rano jak zimny nie odpalił jak sprawdzałem zauważyłem że do filtra ciekło paliwo. Wcześniej wiedziałem że trzeba wymienić będzie rozdzielacz paliwa. Wymieniłem ale dalej to samo nie zapala. Paliwo dostaje do rozdzielacza (z pompy paliwowej) do pomocniczego również dolatuje. Co mam zrobić by niunia znów ożyła ???

P.S. dodam że jak długo postoi daje znak rozruchu i nie potrafi wejść na obroty a utrzymać go gazem to spala na panewce czyli zgaśnie i potem nie daje znakuzycia przez dłurzszy okres aż postoi.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 15 lip 2008, 18:44

Po wymianie wtrysku mechanicznego
A co dokładnie było zrobione?

A co wykazał test kodów błyskowych sterownika mieszanki i sterownika zapłonu?
A jaką oporność wykazuje 2-pinowy czujnik temperatury?
A sonda lambda sprawna?
A dolot szczelny?
A jak wymieniałeś rozdzielacz to ustawiałeś ponownie skład mieszanki na analizatorze spalin?

amcataudio

Post autor: amcataudio » 15 lip 2008, 22:37

foxbat pisze:
Po wymianie wtrysku mechanicznego
A co dokładnie było zrobione?

A co wykazał test kodów błyskowych sterownika mieszanki i sterownika zapłonu?
A jaką oporność wykazuje 2-pinowy czujnik temperatury?
A sonda lambda sprawna?
A dolot szczelny?
A jak wymieniałeś rozdzielacz to ustawiałeś ponownie skład mieszanki na analizatorze spalin?
A co dokładnie było zrobione? Nie chciał zapalić i ciekło paliwo do filtra powietrza. został wymieniony cały moduł.

A co wykazał test kodów błyskowych sterownika mieszanki i sterownika zapłonu? nic bo nawet nie zapalił. a po podłączeniu pokazał 4444

czujnik dwu pionowy temperatury w obecnym stanie pokazuje 6 Ohm

sonda lambda w tym modelu zaczyna przesyłać informacje od 80 C do sterownika (ten model nie ma komputera tylko mały sterownik) po prawej stronie miedzy słupkiem a podłogą.

A dolot szczelny? raczej tak wykluczam jakąkolwiek nieszczelność ściągacze dokręcone rura łącząca rozdzielacz z przepustnicą nie wykazuje żadnych usterek.

A jak wymieniałeś rozdzielacz to ustawiałeś ponownie skład mieszanki na analizatorze spalin? Raczej nie możliwe bo samochód nie chciał odpalić więc wymieniłem rozdzielacz paliwa (całość) i dalej nie odpala

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 16 lip 2008, 08:55

został wymieniony cały moduł.
Rozumiem przez to przepływomierz i rozdzielacz. I tak trzeba wyregulować mieszankę.
A co wykazał test kodów błyskowych sterownika mieszanki i sterownika zapłonu? nic bo nawet nie zapalił. a po podłączeniu pokazał 4444
A jakie błędy pokazał sterownik zapłonu? 4444 to odczyt braku błędów sterownika mieszanki, po nim powinien nastąpić odczyt błędów sterownika zapłonu.
czujnik dwu pionowy temperatury w obecnym stanie pokazuje 6 Ohm
A czy oporność tego czujnika zmienia się poprawnie wraz ze wzrostem temperatury?
sonda lambda w tym modelu zaczyna przesyłać informacje od 80 C do sterownika (ten model nie ma komputera tylko mały sterownik) po prawej stronie miedzy słupkiem a podłogą.
Sonda lambda działa po osiągnięciu temperatury roboczej (działa w sensie takim że jej czas reakcji liczony jest w milisekundach a nie w sekundach) ok. 300st.C. Jako że jest podgrzewana (3 przewodowa) dzieje się to dość szybko i ma to niewielki związek z temperaturą płynu chłodzącego. Sterownik który jest po prawej stronie na słupku to VEZ Steuergerat - sterownik zapłonu. Oprócz tego, za schowkiem pasażera masz jeszcze KE-III-Jetronic Steuergerat - to jest sterownik mieszanki. Te dwa urządzenia są połączone magistralą wymiany danych i wspólnie korzystają z większości czujników.
A dolot szczelny? raczej tak wykluczam jakąkolwiek nieszczelność ściągacze dokręcone rura łącząca rozdzielacz z przepustnicą nie wykazuje żadnych usterek.
A sprawdziłeś uszczelniacze wtryskiwaczy?

Ja jeszcze obadałbym czujnik halla

amcataudio

Post autor: amcataudio » 16 lip 2008, 09:22

-Ja jeszcze obadałbym czujnik halla
Jak to sprawdzić?? ( iskra jest wyzwalana ;-) )
-A jakie błędy pokazał sterownik zapłonu?
Podłączam tester 6 sekund kręcę rozrusznikiem zwieram przewody na 5 sek. ale tester nawet nie mignie.
-A czy oporność tego czujnika zmienia się poprawnie wraz ze wzrostem temperatury?
Nie odpowiem bo nie chce zapalić !!!
-A sprawdziłeś uszczelniacze wtryskiwaczy?
Wtryskiwacze z wężykami pozostały te same.
-Rozumiem przez to przepływomierz i rozdzielacz. I tak trzeba wyregulować mieszankę.
Tak cały komplet został wyjęty z auta na chodzie i włożony do mojego. A teraz nie wyreguluję bo nie zapala :-(
P.S. dodam że jak długo postoi daje znak rozruchu i nie potrafi wejść na obroty a utrzymać go gazem to spala na panewce czyli zgaśnie i potem nie daje znakuzycia przez dłurzszy okres aż postoi.
Teraz już brak tego objawu

[ Dodano: 2008-07-16, 10:18 ]
Po wstrzyknięciu paliwa do ssącego zagadał, ale noga na gazie to chodzi. W przeciwnym wypadku gaśnie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 lip 2008, 10:22

A spróbuj wypiac wtyczke z czujnika temperatury bialego i spróbuj zapalic.

amcataudio

Post autor: amcataudio » 16 lip 2008, 11:05

Słonik pisze:A spróbuj wypiac wtyczke z czujnika temperatury bialego i spróbuj zapalic.
Brak reakcji

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 lip 2008, 13:45

Jeśli wstrzyknąłeś paliwo do dolotu i odpalił, to znaczy, że ma za ubogą mieszankę. Samo przełożenie regulatora i przepływomierza ze sprawnego samochodu nic nie da bez regulacji mieszanki śrubką (imbusem 3mm). Wynika to z faktu, że tą śrubką reguluje się mieszankę pod KONKRETNY silnik.
Jeśli więc doszliśmy, że masz za ubogą mieszankę, proponuję próbować odpalić samochód i za każdym razem wkręcać śrubkę od regulacji o pół obrotu (180 stopni) do momentu, aż odpali.
Jak już odpali, znajdź moje posty o regulacji mechanicznego wtrysku.
W razie czego - pytaj.

amcataudio

Post autor: amcataudio » 16 lip 2008, 16:31

Otóż. Udziele najpierw rady potem resztę informacji.

NIE . kupujcie tańszych filtrów paliwa !!!

To była cała jego przyczyna po założeniu nowego Niunia ładnie gada. Jak doszedłem do rozwiązania?? Bynajmniej przypadkiem ale każdy może mieć z tego przypadku pożytek. Okazało się że tamten rozdzielacz był też uszkodzony poinformowałem sprzedawce że dokonuję zwrotu...... kasa z powrotem się odzyskała :mrgreen: Ale przy odkręcaniu przewodów wtryskowych nie było to żółte i czyste paliwo " żurek" Założyłem stary rozdzielacz, wymieniłem filtr paliwa (ten pod autkiem ;-) ) pokręciłem troszkę pompą by popchała paliwo do układu i brum niunia jak zegarek. Mówiąc krotko ożyła. <lol> Dziękuje za rady Formowiczom za cenne rady myślę że i ta rada:
NIE . kupujcie tańszych filtrów paliwa !!!
przyda się tym co chcą zaoszczędzić parę złoty nie warto.

Pozdrawiam <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl