Witam
Mam pytanie dot. odmy mianowicie o wezyk i kruciec w kolektorze do ktorego jest podlaczony ten wezyk. Odma idize z dolu silnika i wchodzi do gumy przed przepustnica, a wczesniej jest rozgalezienie z ktorego wychodzi wezyk i jest podlaczony do kolektora ssacego. Ostatnio odlaczylem wezyk i zauwazylem ze krociec w kolektorze jest zaslepiony i ma malutka dziurke. Pytanie - czy ta zaslepka powinna tam byc? Dodam ze po wyciagnieciu jej lepiej trzyma obroty na zimno. Proszę o wskazowke
[2.0 20v NM] Odma
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ta taka niby zaślepka z dziurką w środku jest specjalnie, i nazywa się ogranicznik mgły olejowej. Do działania poprawnego odmy, wystarczy ta mała dziurka, żeby ciśnienie uchodziło, a ta niby zaślepka jest właśnie po to, aby silnik nie wywalał oleju do dolotu. Jeśli założysz catch can to można to pominąć, jednak jeśli masz wyjścia do dolotu spowrotem, to bym to zostawił, aby silnik nie rzygał olejem w dolot.