[B3/B4 2.3 NG] Pęknięta obudowa chłodnicy
[B3/B4 2.3 NG] Pęknięta obudowa chłodnicy
Witam serdecznie.
Mam pewnien problem i dlatego chciałbym zasięgnąć Waszej wiedzy , a mianiowicie.
Ostatnio pękła mi chłodnica w mojej audi 80 NG 2.3, chłodnica pękła na górze więc nie było problemu z ustaleniem miejsca, pękła w odległości około 7cm na górnej częsci plastikowej chłodnicy.
Dlatego mam pytanko czy można pospawać plastik? Czy zda to egzamin? Czy nie będzie przepuszczać. ?
Obawiam się ponieważ tam jednak w chłodnicy jest spore ciśnienie, dlatego zastanawiam się czy spawanie plastiku coś pomoże.
Niestety chłodnica do audi 80 NG 2.3 jest dość droga , dlatego próbuje jakiś tańszych sposobów. ...
Może mieliście podobne przypadki , proszę o odpowiedzi . Pozdrawiam.
Mam pewnien problem i dlatego chciałbym zasięgnąć Waszej wiedzy , a mianiowicie.
Ostatnio pękła mi chłodnica w mojej audi 80 NG 2.3, chłodnica pękła na górze więc nie było problemu z ustaleniem miejsca, pękła w odległości około 7cm na górnej częsci plastikowej chłodnicy.
Dlatego mam pytanko czy można pospawać plastik? Czy zda to egzamin? Czy nie będzie przepuszczać. ?
Obawiam się ponieważ tam jednak w chłodnicy jest spore ciśnienie, dlatego zastanawiam się czy spawanie plastiku coś pomoże.
Niestety chłodnica do audi 80 NG 2.3 jest dość droga , dlatego próbuje jakiś tańszych sposobów. ...
Może mieliście podobne przypadki , proszę o odpowiedzi . Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 23:29 przez wawrzon5, łącznie zmieniany 1 raz.
Generalnie pospawanie plastiku to żaden problem pod warunkiem że robi to ktoś kto się na tym zna.
Jest wiele rodzai plastików np. PE, PEHD, PP, PB, PVC itd.
Wszystkie są związkami poli- pochodnymi które wiążą się polifuzyjnie.
Przy spawaniu a dokładniej zgrzewaniu tych materiałów należy zachować pewne warunki, przede wszystkim czystość oraz odpowiednią temperaturę zgrzewu do odpowiedniego materiału np. PE 210 C, PP 240 C. Ja osobiście próbowałem spawać rury PE na 6 bar. Spaw nie był może ładny ale po drobnych poprawkach jest szczelny do dziś.
Jest wiele rodzai plastików np. PE, PEHD, PP, PB, PVC itd.
Wszystkie są związkami poli- pochodnymi które wiążą się polifuzyjnie.
Przy spawaniu a dokładniej zgrzewaniu tych materiałów należy zachować pewne warunki, przede wszystkim czystość oraz odpowiednią temperaturę zgrzewu do odpowiedniego materiału np. PE 210 C, PP 240 C. Ja osobiście próbowałem spawać rury PE na 6 bar. Spaw nie był może ładny ale po drobnych poprawkach jest szczelny do dziś.
misiek 440
Właśnie o to chodzi że wybieram sie na wakacje i troche się boję jechać.
Teraz wiem że sam sobie narobiłem tego problemu z pęknięciem , mianowicie za dużo nalałem płynu do zbiornika wyrównawczego , było zeduże ciśnienie i rozerwało w najsłabszym punkcie.
Pojeżdzę po warsztatach , popytam zobacze co mi powiedzą.
misiek 440 mógłbyś mi podesłać jakiegoś linka z chłodnicą do mojej Audi NG 2.3
Do zamieszczania zdjęć samochodów służy inny dział.
Proszę nie używać kilku znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie, gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Właśnie o to chodzi że wybieram sie na wakacje i troche się boję jechać.
Teraz wiem że sam sobie narobiłem tego problemu z pęknięciem , mianowicie za dużo nalałem płynu do zbiornika wyrównawczego , było zeduże ciśnienie i rozerwało w najsłabszym punkcie.
Pojeżdzę po warsztatach , popytam zobacze co mi powiedzą.
misiek 440 mógłbyś mi podesłać jakiegoś linka z chłodnicą do mojej Audi NG 2.3
Do zamieszczania zdjęć samochodów służy inny dział.
Proszę nie używać kilku znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie, gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 21:29 przez wawrzon5, łącznie zmieniany 1 raz.
Daj sobie spokój ze spawaniem. Spaw pewnie wytrzyma, ale nie masz żadnej gwarancji, że nie pęknie obok. Tworzywa sztuczne, zwłaszcza w wysokich temperaturach się starzeją i stają się kruche.
Pęknie Ci w trasie i zapłacisz duzo więcej, niż teraz kupując nową.
Naprawdę zdecydowanie odradzam. Ewentualnie zorientuj sie, czy mozna wymienić sam zbiornik (wiem, że np. w BMW było to możliwe).
Pęknie Ci w trasie i zapłacisz duzo więcej, niż teraz kupując nową.
Naprawdę zdecydowanie odradzam. Ewentualnie zorientuj sie, czy mozna wymienić sam zbiornik (wiem, że np. w BMW było to możliwe).
Jeżeli pękł Ci ten plastik na górze, a reszta chłodnicy jest OK to masz dwa wyjścia, wymiana chłodnicy lub wymiana tego plastiku.
Ja w swojej wymieniłem plastik na górze, da się to łatwo i szybko zrobić, tylko musisz mieć jaką chłodnice dawcę.
Miałem dwie chłodnice od NG z dobrą górą, ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem, bo ciekły na dole, daj znać na PW to mogę Ci to podesłać za koszt przesyłki jak jeszcze są w garażu
W jednej chyba nawet zdjąłem tą górę.
Ja w swojej wymieniłem plastik na górze, da się to łatwo i szybko zrobić, tylko musisz mieć jaką chłodnice dawcę.
Miałem dwie chłodnice od NG z dobrą górą, ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem, bo ciekły na dole, daj znać na PW to mogę Ci to podesłać za koszt przesyłki jak jeszcze są w garażu
W jednej chyba nawet zdjąłem tą górę.
http://allegro.pl/item648319121_chlodni ... 3_2_3.htmlmisiek 440 mógłbyś mi podesłać jakiegoś linka z chłodnicą do mojej Audi NG 2.3
http://allegro.pl/item643700110_chlodni ... _nowa.html
to jest to co znalazłem po 2 minutach szukania na allegro ale jakbym sam kupował to podzwonił bym po kilku sklepach i popytał oceny
miałem podobny problem, z braku płynu w zbiorniczku zrobiło się spore ciśnienie w układzie i niby powinien otworzyć się zaworek w korku ale nie dał rady ciśnienie wyrwało ten gruby górny wąż razem z mocowaniem chłodnicy, poza tym pękł ten plastik z boku. jakoś nie miałem kaski na nową chłodnicę i postanowiłem naprawić tą. na początku spróbowałem poksipolem ale po kilku dniach pod wpływem temp zamienił się w gumę lub coś podobnego i odpadł... w niedługim czasie i kilku opakowaniach kleju dowiedziałem się że znajomy lakiernik ma spawareczkę do plastiku, nauczył mnie obsługi i zabrałem się do działania :mrgreen: nie była to żadna skomplikowana akcja, wystarczyło zmatowić elementy spawane, odtłuścić i dobrać z tabelki odpowiedni plastik którym chcemy połączyć elementy i wypełnić ubytki, do tego odpowiednia temp spawania też dobrana z tabelki. cała operacja zajęła mi jakieś 1,5 godziny, żeby mieć całkowitą pewność szczelności oblałem te elementy jakimś klejem odpornym na wysokie temp... efekt-----> od tamtej pory nie uleciała nawet kropelka cieczy a zrobiłem jakieś 5000tyś :mrgreen: polecam i to maxa spawanie samemu bo nie jest to takie straszne jak się wydaję. pozdrawiam
Witam serdecznie kolego powiedz mi jak zdjąć ten plastik z chłodnicy , który mi pękł?jmm pisze:Jeżeli pękł Ci ten plastik na górze, a reszta chłodnicy jest OK to masz dwa wyjścia, wymiana chłodnicy lub wymiana tego plastiku.
Ja w swojej wymieniłem plastik na górze, da się to łatwo i szybko zrobić, tylko musisz mieć jaką chłodnice dawcę.
Miałem dwie chłodnice od NG z dobrą górą, ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem, bo ciekły na dole, daj znać na PW to mogę Ci to podesłać za koszt przesyłki jak jeszcze są w garażu
W jednej chyba nawet zdjąłem tą górę.
Jeśli posiadasz taki plastik na zbyciu to chętnie bym go mógł od Ciebie odkupić. Proszę o info.
:->
mi pękł ten plastik w miejscu gdzie wkrecona jest ta mosięzna sruba, płyn sie sączył, jako ze jest to oryginalna chłodnica Behr szukałem nowego oryginału, nowka jest za bagatela ok 900 zl, na allegro.
Miałem do wyboru kupic nową Behr, kupic nową nieoryginalną za ok 250 zl, ale jako ze rdzeń w tej pękniętej był czysty i zdrowy zaproponowano aby z blachy alu uformowac kształt tego plastiku i wspawac, plastik wywalic a wspawac alu forme, zrobili mi to na górze i na dole, 150 zl wyszło od strony, zeszlifuje sie spawy na gładko i chłodnica bedzie cacy
mysle ze warto wziasc te rozwiazanie pod uwage, jak co to podam namiary na zakład który to mi zrobił
Miałem do wyboru kupic nową Behr, kupic nową nieoryginalną za ok 250 zl, ale jako ze rdzeń w tej pękniętej był czysty i zdrowy zaproponowano aby z blachy alu uformowac kształt tego plastiku i wspawac, plastik wywalic a wspawac alu forme, zrobili mi to na górze i na dole, 150 zl wyszło od strony, zeszlifuje sie spawy na gładko i chłodnica bedzie cacy
mysle ze warto wziasc te rozwiazanie pod uwage, jak co to podam namiary na zakład który to mi zrobił
Ogólnie widze że pękanie tego plastiku to dość uciążliwy problem Audi NG 2.3.xxtomek pisze:mi pękł ten plastik w miejscu gdzie wkrecona jest ta mosięzna sruba, płyn sie sączył, jako ze jest to oryginalna chłodnica Behr szukałem nowego oryginału, nowka jest za bagatela ok 900 zl, na allegro.
Miałem do wyboru kupic nową Behr, kupic nową nieoryginalną za ok 250 zl, ale jako ze rdzeń w tej pękniętej był czysty i zdrowy zaproponowano aby z blachy alu uformowac kształt tego plastiku i wspawac, plastik wywalic a wspawac alu forme, zrobili mi to na górze i na dole, 150 zl wyszło od strony, zeszlifuje sie spawy na gładko i chłodnica bedzie cacy
mysle ze warto wziasc te rozwiazanie pod uwage, jak co to podam namiary na zakład który to mi zrobił
Ja poszukuję chłodnicy , a najlepiej tego samego plastiku z góry chłodnicy , aby go wymienić