Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 90]Probem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 21 gru 2011, 22:58

wychodzi na to że działa ale możesz się upewnić: zdejmij z niego wtyczkę, odkręć dwie śrubki na imbus 5,wyjmij wtryskiwacz i włóż go do butelki- nie podłączaj wtyczki! teraz przekręć stacyjkę ze 2 razy, nie odpalaj tylko żeby zaświeciły kontrolki i pompa napompowała paliwa,cofnij kluczyk, i podaj + i - z akumulatora do 2pinów przy wtryskiwaczu. uwaga! powinna trysnąć benzyna zwróć uwagę czy jest rozpylona "na mgiełkę"jeśli tak, to odłącz prąd od wtryskiwacza i ponownie kilka razy przekręć stacyjkę i obserwuj wtryskiwacz,jeśli jest szczelny to w ciągu ok 4minut nie powinno kapać z niego paliwo.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 22 gru 2011, 12:46

W wolnej chwili sprawdzę wtryskiwacz. Póki co załamuje ręce, szukam kogoś od wtrysku mechanicznego, kogoś kto ustawił by ten talerz, ale w mieście i okolicy póki co takiego fachowca nie znalazłem.

A tak poza tematem tłumik zrobiony, silnik wydaje ładny dźwięk w aucie jest cichutko, słychać tylko jak pracuje 5 cylindrów na wyższych obrotach :-)

[ Dodano: 2011-12-22, 14:14 ]
A tutaj wrzucam filmik z przyspieszaniem do 100km/h, przed usterką auto wykręcało się o niebo lepiej, niż widoczne jest to na filmie. Sorry za jakość.

http://www.sendspace.pl/file/e9bd81d9ddd347d11a3cc2

[ Dodano: 2011-12-23, 15:39 ]
Dobra mam te miernik juz :-) będę wdzięczny jak byś mi napisał jak to sprawdzić i jakie wartości powinny być?

[ Dodano: 2011-12-25, 14:51 ]
znalazłem już opis, także Wesołych Świąt :-)

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 26 gru 2011, 14:44

nenolog, i jak sytuacja z niunią?

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 27 gru 2011, 12:30

jeździć jeździ, ale nie ma kopa, dużo pali i nie jest tym autem co przed usterką. Idę dzisiaj zrobić pomiary na mierniku, ale i tak jestem pewny, żer problemy nie znikną dopóki ten talerz nie będzie ustawiony tak jak trzeba. Dzwoniłem nawet do serwisu bosha, który zajmuje się autami bo takowy jest w bb, ale nie podejmą się naprawy, czy też reguacji. Podobnie jest z mechanikami, póki co nie znalazłem żadnego, który odważył by śie spróbować naprawy/regulacji.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 27 gru 2011, 13:36

ale chwile, ustawienie taleza ma znaczenie przy odpalaniu, i wolnych obrotach, przy ruszaniu, ale podczas jazdy jego połozenie początkowe nie ma żadnego znaczenia bo talez i tak ustawi się tak wysoko jak go podcisnienie wyssie. Prędzej regulacja mieszanki imbusem.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 27 gru 2011, 15:10

możliwe zwłaszcza, że czasami czuć benzyną a spalanie wzrosło znacznie, przy dziadkowej jeździe. Z nowych objawów to powiem, że zapala się czasami kontrolka check engine.

[ Dodano: 2011-12-27, 16:45 ]
Czujnik temperatury sprawdzony (szkoda, że nikt nie napisał by odkręcać go na zimnym silniku, może wtedy strumień wody nie strzelił by mi w twarz ). Odczyty są w normie, tzn tak jak to jest na wykresach. Jutro będę próbował z dawką paliwa. Tylko nie wiem w którym miejscu nastawnika ciśnienia podpiąć miliamperomierz.

[ Dodano: 2011-12-28, 11:30 ]
wrzucam filmik z obrotami może ktoś po obejrzeniu wpadnie na przyczynę tych obrotów

link: http://w579.wrzuta.pl/film/3PlAulifdT4/film0006

[ Dodano: 2011-12-28, 15:14 ]
Z nowych objawów podczas jazdy: przed usterką odcinało zapłon jak wchodził na czerwone teraz nie odcina a wskazówka np z 4tys wchodzi nagle na 7 przy depnięciu.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 01 sty 2012, 23:06

nenolog, który czujnik temperatury sprawdzałeś i Ci w twarz walnęło? Boże... Co z twarzą, przecież woda tam jest gorąca! Oczywiście na po rozgrzaniu silnika. Swoją drogą, to swego rodzaju kara, kurde, jest tam nawet naklejka i na samym korku ostrzeżenia przed odkręcaniem na gorącym.

A co do filmiku. To totalnie nic nie robisz? Nie wciskasz gazu, nic? To jest ewidentna wina układu ssącego, jakieś lewe powietrze czy coś, tylko, że przy lewym, cały czas by obroty falowały... Może krokowiec? Spróbuj odłączyć od niego wtyczkę, odpal i zobacz co się dzieje. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 02 sty 2012, 13:41

Woda ciepła, ale spoko nic mi nie jest :-) Ten górny czujnik, a poniżej niego jest ten, który pokazuje temp. Zupełnie nic nie robiłem, nie dodawałem gazu ani nic. Mam 2 krokowe oba są dobre i na jednym jak i na drugim reakcja jest taka sama.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 02 sty 2012, 14:19

nenolog, no czyli masz coś z dolotem na moje... Próbuj coś zrobić z tą klapką.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 02 sty 2012, 14:27

Myślałem, żeby pod talerz podłożyć z 2 podkładki wtedy byłby wyżej, ale czy to zadziała:) w którym miejscu reguluje się mieszankę?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 03 sty 2012, 13:13

jeśli ty go zgasiłeś a nie sam zgasł to masz walnięty czujnik położenia przepustnicy. Dlatego masz 1100 bo tyle ma po dotknięciu pedału gazu.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 03 sty 2012, 14:12

tak ja go zgasilem bo utrzymywał własnie takie obroty i nic innego sie nie działo, jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy? i w którym miejscu się znajduje?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 03 sty 2012, 15:54

na dole pod przepustnicą, jak sprawdzić to nie wiem bo nie miałem tego problemu ale napewno jest to gdzieś na forum bo widziałem.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 03 sty 2012, 17:11

Chyba jednak to nie będzie czujnik położenia przepustnicy. Dzisiaj po dłuższej przerwie zalałem auto, trochę bawiłem się tym talerzykiem. Efekt: auto pali ma moc prawie taką jak przed usterką. Dalej są dziwne problemy z obrotami raz jak odpaliłem auto stały równo na 1400obrotów (1 film), po zgaszeniu i zapaleniu chwile minimalnie lekko pofalowały i opadły na ok 900 obrotów (film 2). Dziwne jest to, że po każdym dodaniu gazu obroty spadają do innego miejsca. Ale falowanie jest mniejsze, moc większa, tylko teraz spalanie wzrosło i to znacznie.

http://w145.wrzuta.pl/film/87cG3SgxbRk/film0008
http://w145.wrzuta.pl/film/2Yac1IgRsXY/film0009

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 03 sty 2012, 19:28

nenolog pisze: trochę bawiłem się tym talerzykiem.
Obawiam się że po tej zabawie to już nikt online Ci nie pomoże, pozostaje życzyć powodzenia jak nie w regulacji to chociaż w szukaniu mechanika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl