[ 80 b4 2,3ng] problem z obrotami
[ 80 b4 2,3ng] problem z obrotami
witam pisze tu bo nie moge sam rozwiązać problemu. Od niedawna posiadam audi z silnikiem ng i jak jupiłem ja to strasznie falowala i ten problem w miare rozwiązałem przyczyną był miękki przewód od "krokowca" i zasysało go. Teraz jest tak, że jak jest zimna pali na dotyk i trzyma 900 obrotów , ale juz gdy jest nagrzana to ma 1050 i cały czas faluje 1050 do 1100 tylko dość wyraznie czuc to a nie powinno tak być . przy odpalaniu na ciepło czuć , że troche przylewa ja paliwo a zreszto i śmierdzi troche zaraz po odpaleniu a z rury puści czarny dymek. Widze, że poprzedni właściciel zmienił czujnik temp płynu, świece i prawdopodobnie rozdzielacz był zmieniany> powiedzcie mi gdzie moży być przyczyna takiego zachowania auta ? gdzie szukac żeby nie wymieniac polowy silnika co sprawdzic. patrzyłem że nie reaguje jak zdejme wtyczke z krokowca czujnika temp, tylko jak zdejme taką wtyczke przy rozdzielaczu to obroty yło sie podnoszą. Miałem już audi z tym silnikiem, ale tydzien tem ukradli mi ją i tam było wszystko ok a tu takie świrowanie dodam jeszcze ze nie mam lpg w niej i kopułka jest do wymiany bo jest strasznie wypalona
Re: [ 80 b4 2,3ng] problem z obrotami
Witam. Sprawdzony i sprawny WIN (kable, świece dedykowane do danego modelu, kopułka, palec), idealnie szczelny dolot i czysty krokowiec to podstawy w tego typu silnikach. Dopiero mając pewność że to jest na 100% OK możesz szukać dalej. Powodzenia.ArturooK pisze: kopułka jest do wymiany bo jest strasznie wypalona
zajme sie dzis tym układem zapłonowym, ale nie wiem czy to jest tego wina ,ale to i tak musi byc zrobione na tip top bo gaz zakładam
na gazie ma strasznie wolne obroty szok prawie gaśnie mój gaownik mówi że silniczek krokowy za mało powietrza daje ( za bardzo zamyka sie ) i podobno któryś czujnik jest walnięty ale który to może być czujnik położenia przepustnicy ? czy może silniczek krokowy jest walnięty. Czujnik temp płynu ma 166 rezystancji na gorącym silniku to dobrze ?
na gazie ma strasznie wolne obroty szok prawie gaśnie mój gaownik mówi że silniczek krokowy za mało powietrza daje ( za bardzo zamyka sie ) i podobno któryś czujnik jest walnięty ale który to może być czujnik położenia przepustnicy ? czy może silniczek krokowy jest walnięty. Czujnik temp płynu ma 166 rezystancji na gorącym silniku to dobrze ?
Czujnik położenia przepustnicy informuje sterownik o przejściu silnika w tryb wolnych obrotów. Jest to zwykły stycznik położony pod spodem przepustnicy i ciężki do zobaczenia bez demontażu całego kolektora. Popychając lekko dźwignię gazu powinno być słychać cichutkie pstryknięcie. Podłączony jest do tego samego obwodu co czujnik całkowitego otwarcia przepustnicy (ten na wierzchu) Pomiaru dokonujesz sprawdzając przejście pomiędzy środkowym a skrajnymi pinami kostki po odłączeniu wtyczki.ArturooK pisze: który to może być czujnik położenia przepustnicy
Szczelina w krokowcu powinna być około 1mm. Przy dużych przebiegach ulega całkowitemu zamknięci a nawet w skrajnych przypadkach pojawia się z drugiej strony. Można ją podregulować zrywając plombę z zalakowanej fabrycznie śrubki (odbojnika) Sprawdź czy lekko się porusz bez zacięć.gazownik mówi że silniczek krokowy za mało powietrza daje
Ps.
Więcej czytaj bo naprawdę wszystko w 100% na temat tego silnika znajdziesz na naszym forum. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj jest poradnik dotyczący falowania obrotów, osoba która to opisała miała podobny problem jak autor tematu: http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc
Na forum szukałem dość długo odpowiedzi i nic treściwego nie znalazłem dlatego zapytałem Nie jestem laikiem w sprawach mechaniki i miałem juz taki silnik i wszystko chodziło na tip top artykuł jest super dziękuje za pomoc jak znajde przyczyne to napisze co to było
[ Dodano: 2011-10-25, 07:30 ]
to tak wyeliminowałem wszystkie nieszczelności lewusy itd jest w miare ale odpalam silnik po nocy ledwo wchodzi na 900 i w miare rozgrzania silnika wchodza na 1100 i tak juz trzyma tylko jak czasem zgasze ja i odpale to wcale spada do zera od tak traci wolne obroty postoi z godzine odpalam i znów trzyma 1100 co to może byc ?
[ Dodano: 2011-10-25, 17:43 ]
dzis podmieniałem silnik krokowy żadnej reakcji na kablu nie ma sygnału do krokowca
[ Dodano: 2011-10-26, 16:31 ]
jest ktos kto potrafi mi pomóc bo kończa mi sie pomysły
[ Dodano: 2011-10-26, 21:28 ]
widze, że to forum nie jest odpowiedniem miejscem gdzie mozna znależć pomoc w konkretnym problemie szkoda :-x
[ Dodano: 2011-10-27, 21:12 ]
dzis wyjąłem talerzyk od przepływki i jest duzo lepiej talerz był cały ale ten plastik na którym sie opiera jest pęknięty czyli miala strzał gazu kiedys
[ Dodano: 2011-11-02, 21:09 ]
pomoże ktoś ?
[ Dodano: 2011-11-15, 21:52 ]
dalej obrotu sporo mi falują. ale jak wyjme talerz od przepływki to jest super i zauważyłem, że to ramie od przepływki z oporem podnosze do góry nie wiem czy tak ma byc czu cos sie tam zatarło?
pomóżcie bo jnuz nie mam pomysłow a nie moge jezdzic na samym gazie
[ Dodano: 2011-10-25, 07:30 ]
to tak wyeliminowałem wszystkie nieszczelności lewusy itd jest w miare ale odpalam silnik po nocy ledwo wchodzi na 900 i w miare rozgrzania silnika wchodza na 1100 i tak juz trzyma tylko jak czasem zgasze ja i odpale to wcale spada do zera od tak traci wolne obroty postoi z godzine odpalam i znów trzyma 1100 co to może byc ?
[ Dodano: 2011-10-25, 17:43 ]
dzis podmieniałem silnik krokowy żadnej reakcji na kablu nie ma sygnału do krokowca
[ Dodano: 2011-10-26, 16:31 ]
jest ktos kto potrafi mi pomóc bo kończa mi sie pomysły
[ Dodano: 2011-10-26, 21:28 ]
widze, że to forum nie jest odpowiedniem miejscem gdzie mozna znależć pomoc w konkretnym problemie szkoda :-x
[ Dodano: 2011-10-27, 21:12 ]
dzis wyjąłem talerzyk od przepływki i jest duzo lepiej talerz był cały ale ten plastik na którym sie opiera jest pęknięty czyli miala strzał gazu kiedys
[ Dodano: 2011-11-02, 21:09 ]
pomoże ktoś ?
[ Dodano: 2011-11-15, 21:52 ]
dalej obrotu sporo mi falują. ale jak wyjme talerz od przepływki to jest super i zauważyłem, że to ramie od przepływki z oporem podnosze do góry nie wiem czy tak ma byc czu cos sie tam zatarło?
pomóżcie bo jnuz nie mam pomysłow a nie moge jezdzic na samym gazie