Witam. Od niedawna jestem właścicielem Audi 90 2.0L z silnikiem PS. Mam problem z temperaturą.
Wydaje mi się, że mam spalone dwa czujniki. Jeden od temperatury wody, który idzie na zegary oraz jeden który załącza dmuchawę.
Tak oznaczył mi kolega serizzi
Przy pierwszej próbie zwarcia pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury do masy, poszedł bezpiecznik od zegarów (15 - niebiestki - 12 miejsce w puszce).
Bałem się grzebać dalej, ale wymieniłem i spróbowałem z kolejnymi pinami. Za drugim razem wskazówka temperatury wychyliła się prawie na 120 stopni.
Pierwszy czujnik do wymiany - tutaj pytanie. Na jaki jest on klucz? Bo mam tylko 27/28/32 i żaden nie pasuje, tzn na moje będzie on na 29/30, ale takich kluczy prawie nie ma... I czy będzie trzeba spuścić płyn do jego wymiany?
Potem przyszła pora na czujnik od wentylatora. (Jak się teraz okazało jest to czujnik od temperatury komory...) możliwe, że jest on sprawny, a ja go niepotrzebnie wykręciłem. Ale umożliwiło mi to sprawdzenie silnika wiatraka i jest sprawny.
Po zwarciu pinów we wtyczce, wentylator ruszył z kopyta. Aż kurz poleciał, daaawno nie był używany...
Po zdjęciu obudowy chłodnicy. Na dole nie ma czujnika...
Jest ktoś w stanie mi pomóc? Już jedną trasę zrobiłem bez chłodzenia... Na szczęście nic się nie stało. Więcej nie chciałbym tak ryzykować.
[Audi 90 B3] Problem z temperaturą i wiatrakiem.
Re: [Audi 90 B3] Problem z temperaturą i wiatrakiem.
Czujnik znajduje się z drugiej strony chłodnicy na samym dole. Musisz podejść od spodu. Zazwyczaj śniedzieją styki, sprawdź tak jak wcześniej poprzez zwarcie przewodów, jeżeli wentylator ruszy przeczyść styki i grzej silnik na postoju, kontrolując temp. za pomocą termometru.Small3r pisze:Po zdjęciu obudowy chłodnicy. Na dole nie ma czujnika....
Edit.
Jeżeli masz wentylator dwu stopniowy to czujnik ma trzy piny a przy jednostopniowym dwa piny. Zwierasz styki we wtyczce(w przypadku trzech kolejno skrajne ze środkowym).
Edit2.
Logicznie rozumując skoro czujnik jest na samym dole chłodnicy to po jego wykręceniu cały płyn wycieknie.
Ps. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Admina.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 20:15 przez marbaj, łącznie zmieniany 2 razy.
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
A ilu pinowy czujnik tam jest? 3 piny ma? I mostkować jakoś wtyczkę czy każdy pin do masy?
PS Wentylator jest sprawny, to już wiem.
EDIT Okej, dzięki. A czy przy wykręceniu tego czujnika trzeba spuścić cały płyn z układu?
[ Dodano: 2011-11-14, 23:49 ]
A czy przy wykręceniu tego czujnika trzeba spuścić cały płyn z układu?
PS Wentylator jest sprawny, to już wiem.
EDIT Okej, dzięki. A czy przy wykręceniu tego czujnika trzeba spuścić cały płyn z układu?
[ Dodano: 2011-11-14, 23:49 ]
A czy przy wykręceniu tego czujnika trzeba spuścić cały płyn z układu?