Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 90 B3] Problem z temperaturą i wiatrakiem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

[Audi 90 B3] Problem z temperaturą i wiatrakiem.

Post autor: Small3r » 11 lis 2011, 21:32

Witam. Od niedawna jestem właścicielem Audi 90 2.0L z silnikiem PS. Mam problem z temperaturą.

Wydaje mi się, że mam spalone dwa czujniki. Jeden od temperatury wody, który idzie na zegary oraz jeden który załącza dmuchawę.

Tak oznaczył mi kolega serizzi
Obrazek

Przy pierwszej próbie zwarcia pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury do masy, poszedł bezpiecznik od zegarów (15 - niebiestki - 12 miejsce w puszce).

Bałem się grzebać dalej, ale wymieniłem i spróbowałem z kolejnymi pinami. Za drugim razem wskazówka temperatury wychyliła się prawie na 120 stopni.

Pierwszy czujnik do wymiany - tutaj pytanie. Na jaki jest on klucz? Bo mam tylko 27/28/32 i żaden nie pasuje, tzn na moje będzie on na 29/30, ale takich kluczy prawie nie ma... I czy będzie trzeba spuścić płyn do jego wymiany?

Potem przyszła pora na czujnik od wentylatora. (Jak się teraz okazało jest to czujnik od temperatury komory...) możliwe, że jest on sprawny, a ja go niepotrzebnie wykręciłem. Ale umożliwiło mi to sprawdzenie silnika wiatraka i jest sprawny.
Obrazek

Po zwarciu pinów we wtyczce, wentylator ruszył z kopyta. Aż kurz poleciał, daaawno nie był używany...

Obrazek
Po zdjęciu obudowy chłodnicy. Na dole nie ma czujnika...

Jest ktoś w stanie mi pomóc? Już jedną trasę zrobiłem bez chłodzenia... Na szczęście nic się nie stało. Więcej nie chciałbym tak ryzykować.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Re: [Audi 90 B3] Problem z temperaturą i wiatrakiem.

Post autor: marbaj » 13 lis 2011, 12:56

Small3r pisze:Po zdjęciu obudowy chłodnicy. Na dole nie ma czujnika....
Czujnik znajduje się z drugiej strony chłodnicy na samym dole. Musisz podejść od spodu. Zazwyczaj śniedzieją styki, sprawdź tak jak wcześniej poprzez zwarcie przewodów, jeżeli wentylator ruszy przeczyść styki i grzej silnik na postoju, kontrolując temp. za pomocą termometru.

Edit.
Jeżeli masz wentylator dwu stopniowy to czujnik ma trzy piny a przy jednostopniowym dwa piny. Zwierasz styki we wtyczce(w przypadku trzech kolejno skrajne ze środkowym).

Edit2.
Logicznie rozumując skoro czujnik jest na samym dole chłodnicy to po jego wykręceniu cały płyn wycieknie.
Ps. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Admina.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 20:15 przez marbaj, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 13 lis 2011, 13:51

A ilu pinowy czujnik tam jest? 3 piny ma? I mostkować jakoś wtyczkę czy każdy pin do masy?
PS Wentylator jest sprawny, to już wiem.

EDIT Okej, dzięki. A czy przy wykręceniu tego czujnika trzeba spuścić cały płyn z układu?


[ Dodano: 2011-11-14, 23:49 ]
A czy przy wykręceniu tego czujnika trzeba spuścić cały płyn z układu?

tomii11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52

Post autor: tomii11 » 15 paź 2012, 15:55

ma dwa piny z tego co pamiętam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl