Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 Coupe NG] Problem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Macieju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2008, 17:00
Lokalizacja: Ciechanów

[B3 Coupe NG] Problem z zapalaniem

Post autor: Macieju » 14 sty 2010, 18:56

Witam, Panowie potrzebuje waszej pomocy :oops: Czytałem duzo na forum juz mnie glowa boli i sa podobne przypadki, ale konkretnego nie znalazlem. Mianowicie samochod posiada instalacje gazowa i silnik 2.3NG. Codziennie rano w mrozy bardzo ladnie mi palil. Zapalalem ja na benzynie odsniezalem przelaczalem na lpg i w droge. Wszystko bylo dobrze do wczoraj. Po powrocie do domu i po wyjsciu po 20min samochod zapalil bez problemu, pojechalem na stacje wlalem lpg(stacja zaufana tankuje tam od poczatku) i samochod wgl nie chcial mi odpalic na benzynie zeby go przelaczyc na lpg. Przelaczylem go na sam lpg i z trudem odpalil. Zauwazylem ze mam rezerwe benz. ale ok 6-8l powinno byc poniewaz wskazowka byla na rowni z gorna czescia czerwonego pola. Wlalem rowniez benz i problem nie ustal. Po powrocie samochod postal ok 3 godzin i wieczorem odpalil na benzynie i zgasl, za drugim razem od razu gdy zapalil przelaczylem na lpg i chodzil ladnie, tak samo dzis rano zapalil i zgasl i pozniej bylo wszystko ok. Natomiast po powrocie do domu zatrzymalem sie pod sklepem i znowu problem z rozruchem. Panowie co moze byc przyczyna tego szalenstwa mojej Nuńki :?: Dodam ze ostatnio sama mi po nocy weszla na takie obroty ze od razu przelaczyla sie na lpg i jechalem dopuki sie ssanie nie schowalo na 5k obr. a to nie jest chyba dobre dla silnika :-(

Awatar użytkownika
czarna k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2008, 08:22

Post autor: czarna k » 14 sty 2010, 22:46

sprawdź silniczek krokowy bo to on moze być powodem tych szaleństw :roll: z obrotami wymontuj go i wymocz w benzynie , oraz sprawdź czujnik temp 2 pinowy przy głowicy on może podawać zły :evil: sygnał do ECU dlatego może słabo odpalać

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 sty 2010, 10:39

Macieju, skoro czytałeś o NG wiesz jak nieładnie reaguje na lewe powietrze.Od tego się zaczyna diagnozę NG.
Niezależnie od tego czy to NG czy inny silnik benzynowy z tradycyjnym aparatem zapłonowym należy zdemontować kopółkę ocenić stan palca i styków kopółki(oraz węgielka w sklepieniu kopółki).Wykręcić skontrolować świece oczyścić ustawić właściwą przerwę.Nie zapomnij o kablach zapłonowych ;-)
Kolejny krok to układ paliwowy.Jeśli filtr ma swoje nalatane wymień(poniżej 15tyś.km nie trzeba,wystarczy zdemontować ocenić co z niego wypłynie i wtedy ew.wymienić).
Oczywiście to o czym pisze czarna k, należy pamiętać,
czarna k pisze:wymontuj go i wymocz w benzynie
w benzynie ekstrakcyjnej,bo ona nadaje się do czyszczenia... oprócz moczenia wypada też porządnie wyczyścić.
Gdy wyeliminujesz lewe powietrze(z krokowcem włącznie)sprawność ukł.zapłonowego,poprawne działanie górnego czujnika temp. drożność i sprawność ukł.paliwowego(w tym wtryskiwacz rozruchowy) twoje problemy powinny się zakończyć.
Zwracam uwagę na nie dobrą praktykę na forum:
Dobrze że podajemy kolegą typowe usterki i ich zródła,ale nie zapominajmy że często niedomaga więcej niż jeden układ/podzespół bądz wymaga interwencji.
Dlatego diagnozowanie/naprawa usterki powinna odbywać się zgodnie z zasadą "zaczynamy od rzeczy najprostszych".Kontrolując kolejno eliminujemy wszystkie usterki/niedomagania(może występować usterka główna-np.unieruchamiająca silnik oraz usterki dodatkowe które całkowicie nie unieruchamiają silnika a jedynie wspomagaja tą pierwszą lub w niedługim czasie się nią stają).
Poprawna diagnoza/naprawa:1.Sprawność ukł.zapłonowego/elektrycznego od aku.
2.szczelność dolotu
3.sprawność układu zasilania
4.sprawność czujników temp.
Są to czynności które dzięki forum i stosunkowo prostym/tanim narzędziom można wykonać samodzielnie.

Hipotetyczny przypadek:
Zaczynając np.od czujnika temperatury który jest trafiony,wymieniamy go auto pali(ekstra trafiliśmy usterkę za pierwszym razem <ok> ) i jazda.Super ale nie raczyliśmy nawet zajrzeć po kopółkę która systematycznie zarasta na stykach powodując gorszy/utrudniony transfer prądu co wykańcza kable,skraca żywotność świec,podwyższa zużycie paliwa i pogarasza osiągi.

Pracujmy przy naszych autach "zgodnie ze sztuką" a odwdzięczą się bezawaryjnościa ;-)

Macieju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2008, 17:00
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Macieju » 15 sty 2010, 18:10

Dzieki luk_OP_Q89 za tak wyczerpujaca odpowiedz :mrgreen: Powiem tak samochodem jezdze caly czas jest problem z zapalaniem na benzynie. Na gazie zapala i jezdzi tyle ze wolne obroty to 2000. Gdzie w NG szukac filtru paliwa :?: Jak byly pierwsze przymrozki w pazdzierniku wymienilem swiece na beru ultra x titanum no i zostala wymieniona przez mechanika uszczelka kolektora ssacego, poniewaz samochod wtedy ledwo co palil a jak zapalil to chodzi na tzw 3 garach. I bylo wszystko dobrze. Dzis rano zapalila na benzynie i od razu zgasla, za drugim razem zapalila i od razu jak przelaczylem na lpg, natomiast juz pozniej moglem ja odpalic tylko na lpg wiec mozna szukac przyczyny w filtrze paliwa bo mialem rezerwe wiec moze jakis sfek wpadl do niego :-D Rano pogrzebie w silniku i zobaczymy o wszystkim bede informowal ;-)

[ Dodano: 2010-01-15, 21:44 ]
Panowie zapomialem dodac jeszcze ostatnio zauwazylem ze na benzynie kopci jak diesel na zderzaku jak mialem snieg to automatycznie robil sie czarny lecialy czarne spaliny ale samochod pracowal na benzynie bez zarzutu a na gazie to jak to na gazie po przelaczeniu biala chmura. Kolega mi mowil ze czarny dym moze byc spowodowany dopalaniem paliwa przez te swiece. Nie znam sie dlatego pytam moze to tez jakis powod do tych problemow :cry:

[ Dodano: 2010-01-16, 17:06 ]
A wiec tak dzis sprawdzilem kopulke, silniczek krokowy, przeplywomierz w blaszke w srodku, kopulke, filtr paliwa i powietrza. Wszystko poczyszczone i jak nie dzialala tak nie dziala. Na benzynie chodzi jak trzymam noge na gazie i przy 4-5k obr ponizej sie dlawi i gasnie. Na gazie dzis utrzymywala 2,5k obr. Zatankowalem za 30zl gazu i przejechalem 32km i butla pusta co na tym robilem ok 100km :-/

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 19 sty 2010, 11:57

Macieju pisze:Kolega mi mowil ze czarny dym moze byc spowodowany dopalaniem paliwa przez te swiece. Nie znam sie dlatego pytam moze to tez jakis powod do tych problemow
Bzdura,bogata mieszanka.Z tego co piszesz zbyt bogata.
Macieju, piszesz dość chaotycznie.Np:w pierwszym poście wymieniasz ssanie...którego twój silnik nie posiada.
Proponuje abyś pobrał sobie z naszego centrum materiały dotyczące silnika ,budowy ,regulacji "sam naprawiam..." znajdziesz w centrum parę przydatnych pozycji.
Dzięki nim dowiesz się jak działa twój silnik,że ma wtrysk(apropo ssanie...) ,gdzie jest filtr paliwa(lewa górna część komory silnika najłatwiej trafić po przewodach paliwowych...).
Myślę że wtedy informacje zawarte na forum(silnik NG był wałkowany milion razy...)będą dla ciebie bardziej czytelne.

Macieju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2008, 17:00
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Macieju » 20 sty 2010, 16:39

No nie jestem mechanikiem, a nie wiem wielu rzeczy o tym silniku :-) Dzis mechanik grzebal i niemogl nic znalesc i okazalo sie ze na dole ta podstawa przeplywomierza zostala odksztalcona. W jaki sposob nie wiem, ale nie dalo sie silnika wyregolowac zeby chodzil tak jak powinien. Zatem musze szukac nowego przeplywomierza :-/

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 20 sty 2010, 21:38

Macieju, Zapewne odkształciła się klapka spiętrzająca.Polecam inwestować w mechanika który zna ten typ zasilania/silnika.Czytaj forum,ten temat też tam znajdziesz.
Macieju pisze:No nie jestem mechanikiem, a nie wiem wielu rzeczy o tym silniku
Dzięki forum możesz to zmienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl