Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NM 2.0 20v] Problemy z mocą a swap jako rozwiazanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

[NM 2.0 20v] Problemy z mocą a swap jako rozwiazanie

Post autor: lasombra » 26 lis 2011, 17:24

Witam, jak w temacie. Co trzeba miec/trzeba zrobic zeby zrobic swapa na 2.6? Ława pasuje? A najwazniejsze czy skrzynie podejdzie od moje NMa. Ewentualnie trzeba zrobic jakies przerobki? Mam na oku silnik + instalacja od naszego klubowicza.

[ Dodano: 2011-11-26, 17:26 ]
jedyny swap jaki wykonalem to w vw golfie mkII z 1.3 na 1.8..
Ostatnio zmieniony 07 gru 2011, 16:29 przez lasombra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lis 2011, 17:30

Celem tego swapu jest ?

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 26 lis 2011, 17:46

Pozbycie sie NMa bo juz nie mam sily na niego... Wsadzielm woreczek pieniedzy a dalej nie jedzie nawet jak 2.3 10v a pali jak smok.

[ Dodano: 2011-11-26, 17:50 ]
aha NMa moge sprzedac bo podobno to silnik ''kolekcjonerski'' nie wiem co w nim ludzie widza..

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 lis 2011, 00:34

1. Zmien mechanika.
2.2.6 pali jak smok i nie jedzie.
3 Sagem zadał dobre pytanie.
2.6 to kibel jeszcze wiekszy jak NM

Pozdro

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 27 lis 2011, 17:43

Zapytam konkretnie. A jezdziles kiedys NM? Zebys sie przejechal bys zmienil zdanie. Nawet 100% w seri i 100% sprawny jedzie jagby chcial a nie mogl.

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 27 lis 2011, 20:26

no cóż, wychodzi na to że jeden i drugi jedzie jakby chciał a nie mógł :mrgreen:
nie wsadzaj 2.6 chyba że chcesz wydać jeszcze więcej pieniędzy i jeszcze bardziej się załamać. poza dużą trwałością 2.6 i prostą konstrukcją nie widzę więcej plusów. pomyśl nad 1.8t, 2.3 20v ( powinno być najłatwiej), 2.8 30v, 2.2t lub jakies 1.9tdi jak cie kręcą diesle. przy każdym bedzie dużo roboty wiec zastanów się czy nie lepiej zmienić auto.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 27 lis 2011, 20:26

lasombra


Co jest nie tak z Twoim NM, i pisz na PW czy chcesz sprzedac silnik i za ile ...


Według mnie jest to nierozsądny Swap.... ale Twoja wola...


Najlepiej było by wsadzić tam inny silnik ale R5.... nie v6

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lis 2011, 20:34

jeśli chcesz już zmieniać, to wsadź 1.8T.

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 27 lis 2011, 22:14

No coz, w domu sa 4 Audi, ojciec ma a6 c4, jest a8d2 i mam do jazdy na co dzien a6 c4 2.6 148kg ciezsza a wlecze jak wsciekla i nigdy nie mialem problemow z tym silnikiem wiec dlatego wstrzelam sie w 2.6. Ze dobrze by bylo 2.3 20v to wiem - najprostrze rozwiazanie ale mam dosc balaczek tego typu silnikow zaczynajac od stukowcow.... 2.2 to baja, na allegro stoi na sprzedaz jeden egzemplarz porobiony za 7tys+ natomiast 2.6 to chyba najtansze rozwiazanie oprocz 2.3 10v.

[ Dodano: 2011-11-27, 22:18 ]
mam okazje kupic s4 (100 c4) 2.2t revo za nie duze pieniadze, rozmyslalem o tym zeby wziasc ja na dawce ale przy 2.2 jest od ciula przerobek w komorze silnika (podobno) i sam nie dam rady

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 lis 2011, 22:26

lasombra pisze:Zapytam konkretnie. A jezdziles kiedys NM? Zebys sie przejechal bys zmienil zdanie. Nawet 100% w seri i 100% sprawny jedzie jagby chcial a nie mogl.
Jeżdziłem i wiem jak to jedzie. 2.6 też miałem i 7A i 2.3 kv kk I 2.8 w ośce. Przerobiłem wszystko chyba poza 1Z w b4 .

mam okazje kupic s4 (100 c4) 2.2t revo

BIerz o Ile to orginalne REVO to fajny rodzynek i 303 ps na start ogółem fajne C4 jeżdziłem i naprewde daje rade :mrgreen: Chyba bym wolał zostawić ori REVO niż coupe.


Pozdro
Z 7a zero problemów ze swapem a wsadzanie każdego V6 to rzeźba.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 01 gru 2011, 07:40

Dla chcącego nic trudnego :-)

Wszystko da się zrobić - a przecież nie rezygnuje się z takich czynności w momencie kiedy ma się graty tylko dlatego, że dużo roboty :mrgreen: Im więcej roboty tym większa satysfakcja <ok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 gru 2011, 08:16

lasombra pisze:Zapytam konkretnie. A jezdziles kiedys NM? Zebys sie przejechal bys zmienil zdanie. Nawet 100% w seri i 100% sprawny jedzie jagby chcial a nie mogl.

Mam obecnie NMa...miałem 2,3 10 i 20V. Rzetelnie...do 4tys obr nic się nie dzieje w przeciwieństwie do 10V a powiedzmy że do 2,3 20V. 7A budzi się szybciej niż NM ale słabszą górę ma. NM to wyjątkowy motor wysokoobrotowy specjalnie do sportu robiony - stąd też jest tak poszukiwany choćby przez helmutów.

Zamiana NM na ABC to totalna pomyłka. Osiągi będą gorsze a i spalanie też wcale nie spadnie. Do spalania 20V N/A trzeba się przyzwyczaić a przede wszystkim trzeba o nie zadbać. 7A paliło mi 15-18 natomiast NM przy tym samym stylu jazdy spala 12-14. NORMA!

Jeśli już chcesz pozbyć się NMa to szedłbym tylko wyżej - 20VT. Ja ta droga idę i w marcu wyjadę (mam nadzieję) zadowolony. Jedyna rzeźba to przełożenie wiązki kompletnej, przestawienie chłodnicy i jedna łapa od S4... Poza tym sama przyjemność :)

Przemyśl dokładnie ten ruch!

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 gru 2011, 08:28

nie wiem co za 7A macie, bo moje pali mi 10-11 przy codziennej jeździe do pracy.
I - ma bardzo dobry dół, napewno NG nie ma lepszego. A może po prostu mam dobry egemplarz? Chętnie stanę z jakimś NG się spróbować...

uważam, że jeśli chcesz już zmieniać to na 1.8T. koniec kropka.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 gru 2011, 08:40

Leo, nie ma bata na 7A aby z dołu dobrze wstawało. Technologicznie jest stwierdzone, ze głowice 4 zaworowe i więcej na cylinder mają o wiele słabszy dół niż 2 zawory.

Co do spalania...jazda na luzie się nie liczy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 gru 2011, 08:53

dobra, będzie filmik. Który bieg chcesz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl