Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędu sterownika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

[B4 2.3 NG] Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędu sterownika

Post autor: Kaczors51 » 20 sie 2016, 20:18

Witam, robiłem kody błyskowe u siebie i miałem błąd 2-3-1-2 (brak sygnału od czujnika temp płynu chłodzącego) tylko kurde nie wiem od którego, górny wymieniałem, prawidłowo steruje mieszanką, dolny tez wydaje się okej, temperatura na zegarach prawidłowa. Zauważyłem też , że wentylator chłodnicy ma tylko jeden bieg, ten szybki (powinien mieć dwa ? wolny i szybki ?), który załącza się gdy temperatura jest 97-100 stopni(taka temperatura dochodzi tylko w korkach w gorące dni), a wydaje mi się że ten wolny bieg powinien się wcześniej załączać. Czy to może mieć coś z tym błędem związek ? :-P Czekam na odpowiedzi :-D
;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2016, 22:43

Błąd tego górnego 2pin. Skoro wymieniałeś sprawdź ciągłość przewodów jeden idzie do sterownika paliwa drugi do sterownika zapłonu, dokładnie sprawdź też masę czyli obudowę bo są przypadki że króciec traci połączenie z głowica przez uszczelkę i śruby.

Co do wentylatora nic nie ma wspólnego, a 1 czy 2 sprawdź ile dochodzi kabli do silnika wentylatora jak 2 to tylko jednobiegowy układ jak 3 to dwubiegowy układ.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 22 sie 2016, 23:54

Dzięki za odpowiedź. Co do tego czujnika jutro posprawdzam ciągłość przewodów, podłacze dodatkową mase i dam znać, był on wymieniany z racji,że stary powodował, że auto nie odpalało na ciepłym, ten nowy z tego co pamiętam zachowywał odpowiednią rezystancje mimo, że to zamiennik, po odłączeniu czujnika auto pracuje na bogatej mieszance, więc niby okej. Aaa jeszcze jedno, jak odbywa się kasowan

Do wentylatora dochodzą 3 kable, gdzie znajdę jakiś czujnik odpowiedzialny za to ? Wydaje mi się, że przekaźnik znajduje się przy bezpiecznikach, co mogę posprawdzać ?

Aaa jeszcze jedno, dobrze robię kasowanie błędów:
-podłączanie kontrolki i przycisku do masy
-włączam zapłon (nie zapalam)
-odłączam masę od kontrolki
-wyłączam zapłon.
;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sie 2016, 17:28

Czujnik jest na dole chłodnicy po stronie wentylatora, w skrzynce dwa przekażniki sprawdź elektrycznie wypinając z czujnika temperatury i rób zawarcie 1x1 na każdym i powinno dmuchać słabo i mocno 2 biegi. Dodatkowo NG ma trzeci przekaźnik tak zwany wentylator po zapłonie na ochłodzenie silnika czujnik w okolicy pokrywy zaworów tył strony nie pamiętam taki wkręcany w blachę dwa pin żeby przetestować zrób na nim zwarcie na włączonym zapłonie i wyłącz zapłon powinno dmuchać nie inna kolejność (zapłon/zwara/wyłączenie zapłonu)

Ja takiego kasowania nie znam jedynie przez odpięcie aku na parę minut.

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 23 sie 2016, 17:35

Kasowanie


- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.

albo jak Jarewa napisał odłączyć aku

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 sie 2016, 19:10

A błędy nie kasują się przypadkiem zaraz po wymiganiu... Albo wyłączeniu zapłonu bo ke-jetronic w NG nie ma nawet podpiętego stałego plusa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 sie 2016, 19:39

maciek889 pisze:A błędy nie kasują się przypadkiem zaraz po wymiganiu... Albo wyłączeniu zapłonu bo ke-jetronic w NG nie ma nawet podpiętego stałego plusa.
tak, zgadza się okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sie 2016, 20:57

maciek889 pisze:Albo wyłączeniu zapłonu bo ke-jetronic w NG nie ma nawet podpiętego stałego plusa.
Ma stały plus błędy pamięta. Dokładnie ecu pin 19. A jeszcze bardziej dokładnie to bezpiecznik nr19.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2016, 08:02

Hmm, to czemu np podczas migania błędów nie wolno wyłączyć zapłonu? Myślałem że wówczas mogą się zapisane błędy skasować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sie 2016, 09:42

Jarewa pisze:
maciek889 pisze:Albo wyłączeniu zapłonu bo ke-jetronic w NG nie ma nawet podpiętego stałego plusa.
Ma stały plus błędy pamięta. Dokładnie ecu pin 19. A jeszcze bardziej dokładnie to bezpiecznik nr19.
Rzeczywiście, spojrzałem na inny schemat i jest. A na prostym schemacie z programów typu autodata nie ma tego stałego plusa narysowanego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 24 sie 2016, 13:53

Co do tego błędu to sprawdzałem masę, przejścia, wszystko jest okej, opór czujnika w normie, ale mniejsza z tym, bo auto działa dobrze. Może to wina tego, że to jest zamiennik czy coś.


A jeśli chodzi o sprawę wentylatora, to ktoś przy kostce czujnika w chłodnicy zmostkował dwa piny, od 1 i 2 biegu, więc wentylator chodził cały czas na maksymalnych obrotach, zrobiłem tak jak powinno być i jeszcze muszę przeczyścić lub wymienić ten czujnik, bo wentylator się załącza raz dobrze, a raz za późno, a czujnik przy pokrywie zaworów działa jak należy.

Dzięki za pomoc piwoa80
;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sie 2016, 14:11

Zobacz czy na włączonym zapłonie na obu pinach odłączonej wtyczki czujnika będziesz miał 5V względem masy. A później zobacz jakie napięcia będziesz miał na podłączonej wtyczce do czujnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga