[AUDI B4 vs B3] przekładka silnika z B3 do B4
[AUDI B4 vs B3] przekładka silnika z B3 do B4
Witam, mam pytanie czym się różni silnik z B4 od B3 chodzi mi o 2.0 115KM
Z góry dzięki
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 22:15 przez brax9, łącznie zmieniany 1 raz.
a jak bym chciał przełożyć z b3 ten 113 czy 115KM on tam miał do b4 gdzie seryjnie był 90KM, dużo roboty przy tym by było? skrzynia by podeszła od tego 90KM i jak z elektryką??
Czy nie warto w to się bawić....
Mam B3 rozbitą ze sprawnym silnikiem ładnie chodzi i mam B4 z uszkodzonym silnikiem i chciałbym coś z tym zrobić i nie wiem czy lepić je czy na części wystawić
Pozdrawiam
Czy nie warto w to się bawić....
Mam B3 rozbitą ze sprawnym silnikiem ładnie chodzi i mam B4 z uszkodzonym silnikiem i chciałbym coś z tym zrobić i nie wiem czy lepić je czy na części wystawić
Pozdrawiam
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Skoro ma dwa samochody to jak najbardziej opłacalna! Ja do swojego b3 wsadziłem pełnego TDI i kosztowało mnie to, poza zakupem dawcy, całe 200zł i dwa piwa aby przyspawać łapy pod silnik. Nie opłacalne? Chyba dla lenia, jak się ma kompletne samochody. Nie muszę chyba nadmieniać, że na sprzedaży części, które mi zostały, trzy razy wrócił mi się zakup dawcy.sprawa zupełnie nieopłacalna niestety...
brax9
Jak masz dwa kompletne samochody i umiesz kręcić kluczem to spokojnie sobie poradzisz z przekładką w dwa tygodnie. Musisz tylko z b3 wziąć cały mechaniczny wtrysk i osprzęt do tego, elektrykę (najlepiej) również z b3 trzeba żywcem przenieść i będzie działać. Skrzynia będzie pasować bez problemu, odczytaj jeszcze jakie oznaczenia ma która skrzynia i porównaj długości.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Też się bałem przekładania instalacji elektrycznej ale na szczęście Niemiec zaprojektował to tak, że tylko w jeden sposób da się kabelki podłączyć. Jak rozciągniesz wszystko w samochodzie oraz w komorze silnika to sam zobaczysz, że kabelki same podchodzą pod wtyczki. Do tego rózne kolory i kształty, trudno się pomylić.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dołączę się do tematu. Trepek pocieszyłeś mnie, bo czeka mnie swap z 90tki - silnik 7a do mojego coupe i z mojego coupe ABK do 90tki:P taki mały myk, ale właśnie boję się tej przekłądki elektroniki, tzn. Chciałbym wiedzieć czy wiązke silnika podpina się pod instalację elektryczną czy trzeba razem z instalacją elektryczną auta przekładkę robić? Pozdrawiam
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki,właśnie się o tym przekonałem,porażka. <osohozi> .Chyba nie mam wyjścia i będę musiał szukać silnika od b3.
[ Dodano: 2011-11-30, 21:25 ]
Szukałem,szukałem i nie znalazłem-silnika AAD 2.0 do B3, a to co było to kupa złomu.Wstawiłem 2.0 od B4 i jestem na etapie dorabiania łap,lewą już mam prawie gotową,nie jest może to mistrzostwo świata ale ważne by spełniły swoje zadanie.Jak skończę to wrzucę kilka zdjęć.Kolektor ssący,wydechowy pasuje,muszę sprawdzić pokrywę zaworów ale to raczej to samo, wymienić koło na wale bo jest na wieloklin.... co może jeszcze nie pasować a nie ma zamiennika? <mur>
[ Dodano: 2011-12-13, 21:21 ]
Panowie i Panie! Silnik ABK od B4 śmiga w mojej B3!Przedtem był AAD.Różnica to mocowanie(łapy) do poduszek bocznych trzeba je dorobić,kolektor ssący, wydechowy trzeba przełożyć,to wiadomo-wtrysk mechaniczny a w ABK elektryczny a kolektor wydechowy jest inny bo inaczej jest prawa łapa w B4,ale pasuje od B3-taka sama głowica(!).......
.....wstawiłem silnik od B4 ABK i... stuk puk,korbowód wyszedł przez miskę olejową!....
załamka...nigdzie na forum nie ma czy ktoś zmienił AAD na ABK,zwątpiłem,może głowica inna...wstawiłem drugi i znowu jakieś stuki,ręce opadają,a na rozrządzie brakowało trzech zębów aaaaaaaaaaaa!Kolejny złom?Zmieniłem pasek dalej stuki,brak mocy...co dalej?Wina rozrządu(uszkodzony przez pasek) czy ABK nie może pracować na wtrysku mechanicznym?(inny skok zaworów?)...mea culpa,szkolny błąd,przynajmniej przy tym drugim silniku,pomyliłem kolejność przewodów zapłonowych...śmieszne a jednak. Tempo pracy i brawura mnie zgubiła.Koledzy pomogli a już chciałem wyciągać motor i oddać go sprzedawcy. Właśnie świętuje sukces bo wszystko sam robiłem po raz pierwszy......a wszystko zaczęło się od braku ogrzewania,kisiel w zbiorniku płynu chłodzącego,wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła,wyżarte kanały wodne nie tylko w głowicy ale i w bloku silnika!Petrygo jest takie żrące?Żonka zadowolona bo to jej auto,sam jeżdżę A6 ale ta B3 Sport Edition to moje oczko w głowie.
[ Dodano: 2011-12-13, 21:36 ]
Prawa łapa
[ Dodano: 2011-12-13, 21:42 ]
Sport Edition
[ Dodano: 2011-11-30, 21:25 ]
Szukałem,szukałem i nie znalazłem-silnika AAD 2.0 do B3, a to co było to kupa złomu.Wstawiłem 2.0 od B4 i jestem na etapie dorabiania łap,lewą już mam prawie gotową,nie jest może to mistrzostwo świata ale ważne by spełniły swoje zadanie.Jak skończę to wrzucę kilka zdjęć.Kolektor ssący,wydechowy pasuje,muszę sprawdzić pokrywę zaworów ale to raczej to samo, wymienić koło na wale bo jest na wieloklin.... co może jeszcze nie pasować a nie ma zamiennika? <mur>
[ Dodano: 2011-12-13, 21:21 ]
Panowie i Panie! Silnik ABK od B4 śmiga w mojej B3!Przedtem był AAD.Różnica to mocowanie(łapy) do poduszek bocznych trzeba je dorobić,kolektor ssący, wydechowy trzeba przełożyć,to wiadomo-wtrysk mechaniczny a w ABK elektryczny a kolektor wydechowy jest inny bo inaczej jest prawa łapa w B4,ale pasuje od B3-taka sama głowica(!).......
.....wstawiłem silnik od B4 ABK i... stuk puk,korbowód wyszedł przez miskę olejową!....
załamka...nigdzie na forum nie ma czy ktoś zmienił AAD na ABK,zwątpiłem,może głowica inna...wstawiłem drugi i znowu jakieś stuki,ręce opadają,a na rozrządzie brakowało trzech zębów aaaaaaaaaaaa!Kolejny złom?Zmieniłem pasek dalej stuki,brak mocy...co dalej?Wina rozrządu(uszkodzony przez pasek) czy ABK nie może pracować na wtrysku mechanicznym?(inny skok zaworów?)...mea culpa,szkolny błąd,przynajmniej przy tym drugim silniku,pomyliłem kolejność przewodów zapłonowych...śmieszne a jednak. Tempo pracy i brawura mnie zgubiła.Koledzy pomogli a już chciałem wyciągać motor i oddać go sprzedawcy. Właśnie świętuje sukces bo wszystko sam robiłem po raz pierwszy......a wszystko zaczęło się od braku ogrzewania,kisiel w zbiorniku płynu chłodzącego,wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła,wyżarte kanały wodne nie tylko w głowicy ale i w bloku silnika!Petrygo jest takie żrące?Żonka zadowolona bo to jej auto,sam jeżdżę A6 ale ta B3 Sport Edition to moje oczko w głowie.
[ Dodano: 2011-12-13, 21:36 ]
Prawa łapa
[ Dodano: 2011-12-13, 21:42 ]
Sport Edition