Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all NG] Silniczek krokowy - jego sterowanie, napiecie zmien

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 04 kwie 2012, 21:17

ale jakby waz zasysało to by chyba gasl
Wystarczy dźwignąć maskę i zobaczyć zassany czy nie.
zatrzymuje sie sa obroty 1500 gasze i odrazu odpalam i sa 900
Łapie jakieś błędy, podpiąć VAG lub wymigać kody błyskowe nie wiem jak tam masz.
ten stycznik na dole troche ciezko sprawdzic bez demontazu przepustnicy/kolektora
Jak koledzy piszą miernik w łape i zmierzyć czy jest obwód albo nastawić uszy bo jak na zgaszonym silniku ruszysz przepustnicą to wyraźnie słychać pstryknięcie stycznika.

Bez urazy kolego lecz zamiast eliminować po kolei przyczyny których może być mnóstwo (wszystkie możliwe opisane na forum) to nie robisz nic tylko negujesz podpowiedzi i wymyślasz coraz to nowe objawy. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2012, 21:29

Po pierwsze jak ja wam dam silniczek krokowy (krokowca) to nie wstaniecie :!: bo jak wy tak mówicie to chyba nie macie bladego pojęcia o elektronice wiec nie wiem po co to ruszacie.

Po drugie zawór regulacyjny ( bo tak to się nazywa) może się przywieszać (zacierać, zacinać) i tu raczej bym uderzył. Komputer steruje nim tylko po obrotach. I włączniku który wspominacie daje info do komputera żeby przejął kontrole wolnych obrotów i w tym czasie zaczyna działać zawór regulacyjny.

A po trzecie o którym systemie mowa? KE Jetronic czy KE III Jetronic.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 21:52 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 04 kwie 2012, 21:36

marbaj pisze: Bez urazy kolego lecz zamiast eliminować po kolei przyczyny których może być mnóstwo (wszystkie możliwe opisane na forum) to nie robisz nic tylko negujesz podpowiedzi i wymyślasz coraz to nowe objawy. Powodzenia.
Pomagaj jak sie znasz, ale nie pisz chlopakowi bzdur i ne zawracaj mu gitary stycznikiem bo mylisz problem z objawem i przyczyna.

Skoro dzieje sie to na benzynie i na gazie to problemu chyba szukalbym w elementach ktore dzialaja przy pracy na obu paliwach ktorymi zasilane jest auto.

Czy sonda jest sprawna? Nie chce mi sie wierzyc, ze to moze ona glupiec, ale jest to wielce prawdopodobne. Sonda dziala jak osiagnie 300C ale to napewno nie trwa 50km ;) Mozesz profilaktycznie podjechac na astacje kontroli pojazdow i niech zapna analizator i sprawdza CI czy sonda zyje i dziala prawidlowo. Wsumie to nie wiem sam w co strzelac... ale nic Cie to nie kosztuje ;]

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 04 kwie 2012, 22:14

wiec sonda byla walnieta jakis czas temu kupilem nowa Boascha wymienili mi ja ustawili wszystko gaz i pb , po jakims tygodniu padla , kupilem taka sama sonde i chodzi. Sprawdze to co napisaliscie i dam znac , tylko musze miec troche czasu zeby pojezdzic dluzej

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 04 kwie 2012, 22:42

maciek1006 pisze:wiec sonda byla walnieta jakis czas temu kupilem nowa Boascha wymienili mi ja ustawili wszystko gaz i pb , po jakims tygodniu padla , kupilem taka sama sonde i chodzi. Sprawdze to co napisaliscie i dam znac , tylko musze miec troche czasu zeby pojezdzic dluzej
Ahaaaaa... czyli objawy z walnieta sonda byly inne niz te teraz. Czyli, ze mozna by ja wykluczyc... a szkoda ;/

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 04 kwie 2012, 23:22

mgruszecki pisze:nie pisz chlopakowi bzdur i ne zawracaj mu gitary stycznikiem
Kolego nie ja zacząłem wątek ze stycznikiem a jedynie opisałem za co odpowiada i jak go sprawdzić.
Pomagaj jak sie znasz - Wsumie to nie wiem sam w co strzelac...
Tym tekstem strzeliłeś sobie w stopę.
Jarewa pisze:Po pierwsze jak ja wam dam silniczek krokowy (krokowca) to nie wstaniecie :!: Komputer steruje nim tylko po obrotach.
Jak ja Ci dam komputer :-D to zwykły sterownik i koło komputera nawet nie leżał.

Panowie idą Święta więcej luzu he he.[/code]
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 23:28 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 04 kwie 2012, 23:28

Ja mam rozwiazanie tego problemu:

NIE jezdzic w trasy dluzsze jak 50km ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2012, 05:50

marbaj pisze:Jak ja Ci dam komputer
Engine Control Unit

Ale są dwa typy w zależności od wersji.

Ja pisałem wadą jest zawór regulacyjny, stąd podwyższone obroty.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 05 kwie 2012, 09:40

podmienie ten zawór regulacyjny jeszcze na dniach bo akurat kumpel tez ma ng

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 05 kwie 2012, 11:35

Jarewa pisze:Po pierwsze jak ja wam dam silniczek krokowy (krokowca) to nie wstaniecie :!: bo jak wy tak mówicie to chyba nie macie bladego pojęcia o elektronice wiec nie wiem po co to ruszacie.
Pochopne wnioski ze pojecia nie mamy. A dokladnie wlasnie tak to sie nazywa kolego elektroniku wiec nie ublizaj komus na podstawie wlasnej niewiedzy.

"Silnik krokowy, silnik skokowy – silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie." I to wlasnie on odpowiada za obroty na biegu jalowym.

Oczywiscie, mozna go nazywac tez zaworem regulacyjnym biegu jalowego, ale to ciagle jest silnik krokowy - potocznie "krokowiec"
Jarewa pisze:Po drugie zawór regulacyjny ( bo tak to się nazywa)

A o ktory "ZAWOR REGULACYJNY" Ci chodzi?? Wiesz ile jest zaworow regulacyjnych w ng jak i kazdym innym ??
Jarewa pisze:może się przywieszać (zacierać, zacinać) i tu raczej bym uderzył. Komputer steruje nim tylko po obrotach. I włączniku który wspominacie daje info do komputera żeby przejął kontrole wolnych obrotów i w tym czasie zaczyna działać zawór regulacyjny.
Wez Ty sobie miernik, dodaj troche gazu i zobacz czy krokowiec nie jest sterowany. Kolejna bzdura, ze sterownik bierze info TYLKO Z OBROTOW i STYCZNIKA :)

Moze i ja sie nie znam ale nie udaje ze jestem znawca. Ne mniej jednak to o czym piszesz nie swiadczy o mojej wiedzy, tylko o Twoim jej braku <piwo>

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 05 kwie 2012, 12:09

jak zmierzyc napiecie na kostce od krokowego ? sciagac ja czy sie wpiac ? bo po sciagnieciu pokazauje 13,5v , na zaplonie niecałe 11,5V.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 05 kwie 2012, 12:31

Zmierz na odpalonym na wpietej wtyczce jak chodzi normalnie i w momencie gdy CI wejdzie na 1500. Jesli napiecie bedzie takie samo w obu przypadkach to znaczy ze potoczny "krokowiec" sie przycial.

Podmien go na inny i pojezdzij bo masz taka mozliwosc mowiles, ale wyciagnij tez swojego i zobacz srubokretem czy chodzi lekutko i czy sie nie przycina. Jak juz go wytargasz to wyczysc go, nic to nie kosztuje ;) Zalej go benzyna ekstrakcyjna czy nitrem i zrob mu trzesienie (kilkakrotnie). Potem albo przedmuchaj, albo zostaw niech odparuje. Na koniec psiknij do srodka jakims smarowaczem choc podobno to nie najlepszy pomsyl z tym psikaniem tam czyms co lapie syf.

Ale zmierz tez jak mowilem potencjometr i nie dlatego, ze to on ale dla swietego spokoju, bynajmniej mojego - bo wiem jakie cuda moze robic potencjometr o czym na wlasnej skorze mialem przyjemnosc sie przekonac.

Potencjometr zmierz rowniez jak chodzi normalnie i w momencie gdy zawisnie na 1500. Potencjometr jest przy wtrysku, od strony blotnika, wtyczka z 3 kabelkami, do srodkowego miernikiem, a drugi z miernika do masy (do aku czy gdziekolwiek indziej).

A krokowiec od gazu... sorry ale nigdy nie mialem gazu poza kuchenka, zapalniczka i butla na wakacje i wsumie jak by ktos podrzucil jak dzialaja ze soba oba krokowce w przypadku instalacji LPG... to bylbym wdzieczny i madrzejszy o nowa wiedze ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2012, 17:33

mgruszecki pisze:Oczywiscie, mozna go nazywac tez zaworem regulacyjnym biegu jalowego, ale to ciagle jest silnik krokowy
No skoro nadal nie odróżniasz silnika krokowego od zwykłego elektromagnesu który działa na zasadzie cewki która przyciąga lub oddala iglice (zawór) to wybacz nie dyskutuje dalej.

Elektromagnesy też nazwij korkowcem twoim tokiem myślenia.

Do autora problemu.

Czasami podmianka nic nie daje jeśli nie mamy 100% pewnego, mycie tego jest ciężkie ale wykonalne. A mierzenie miernikiem mało daje tam trzeba sprawdzić impuls i wypełnienie.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 05 kwie 2012, 17:59

Jarewa pisze:
mgruszecki pisze:Oczywiscie, mozna go nazywac tez zaworem regulacyjnym biegu jalowego, ale to ciagle jest silnik krokowy
No skoro nadal nie odróżniasz silnika krokowego od zwykłego elektromagnesu który działa na zasadzie cewki która przyciąga lub oddala iglice (zawór) to wybacz nie dyskutuje dalej.
W tym wypadku, zasada dzialania daje jednakowy wynik. Wiec czy to jest elektromagnes czy silnk krokowy mozemy go nazwac tak samo - wazne ze KAŻDY wie o co chodzi a z Twojego opisu ktory byl ogolnikowy niestety nie.

Zaworow w aucie jest kilka, trzeba bylo jak juz jestes taki scisly napisac o ktory CI chodzi. Rozumiem, ze nie o zawor regulacj cisnienia ? Tamten tez inaczej dziala a tez jest zaworem regulacji. Mozemy sie tak dochodzic calymi dniami tylko po co.

Ja i tak obstawiam, ze krokowiec nie ma z tym nic wspolnego, zwlaszcza, ze na LPG dziala jeszcze drugi krokowiec od gazowni.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2012, 18:06

Silnik krokowy składa się z wirnika wzbudzenia (1) (rys. poniżej), złącza elektrycznego zasilania (2) i obrotowego zaworu (3). Zawór obrotowy zwykle ma kształt grzybka, który cofając się otwiera przelot powietrza dodatkowego, równolegle do przelotu głównego zamykanego przez przepustnicę. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym z ECM. Zmiana kierunków obrotu następuje przez zmianę biegunowości prądu elektrycznego.
Obrazek


Działanie silnika krokowego
Aby określić liczbę kroków ECM (Electronic Control Module = Elektroniczny moduł sterujący) intepretuje sygnały z:
Czujnika położenia wału korbowego (prędkość obrotowa silnika)
Czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym (MAP sensor)
Czujnika temperatury płynu chłodzącego
Napięcia akumulatora (stan naładowania baterii)
Stacyjki (czy mamy włączony zapłon)

Dzięki tym informacjom ECM może sterować silnikiem krokowym w celu kompensacji panujących aktualnie warunków.


A tak wygląda zawór regulacyjny wolnych obrotów

Obrazek

Różnice widać w budowie. Jak i w pinologi krokowy to minimum 3pin a zawór dwa pin co da nam jakąś informacje jak to sprawdzić.


To że gaz ma własny wcale nie oznacza że na gazie nieaktywny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl