[B3 coupe 2.3NG] słabo przyspiesza...ale czemu?
[B3 coupe 2.3NG] słabo przyspiesza...ale czemu?
witam. na dniach kupiłem coupe 2.3 NG. dość tanio było więc nie jest idealne....mianowicie chodzi o to że silnik jest mułowaty mimo że jeźdże na benzynie. trzyma wolne obroty, nie faluje, może troszeczke, pod maską wszystko wydaje sie szczelne przy tym całym wtrysku, mysle że to jest wada właśnie wtrysku i rzeczy z nim zwiżanych, bo silnik nie kopci, wygląda na zdrowy, 2 lata w polsce i jeden właścieciel. moze ktos sie spotkał i ma jakieś doświadczenia z takiego typu usterką? bo nie znalazłem akurat tego na forum. Oszczędzcie mi wypowiedzi że to wtrysk mechaniczny i jest kłopotliwy:)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2007, 18:01 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
no silnik ma gaz....założony jakoś dziwniue, idą dwa przewody do z parownika do mixera, jakieś kombinacje...ale sprawdzałem czy moze jest pogięta ta tarcza spiętrzająca czy jak to sie nazywa, ale jest ok, nie widac żeby było cos pogięte od strzału gazu albo coś. ok zmienie świece itp i zobacze coi bedzie
Heheh silnik ma gaz i zwęzke w dolocie przez to a Ty się zastanawiasz czemu słabo idziekuba2955 pisze:no silnik ma gaz....założony jakoś dziwniue, idą dwa przewody do z parownika do mixera, jakieś kombinacje...ale sprawdzałem czy moze jest pogięta ta tarcza spiętrzająca czy jak to sie nazywa, ale jest ok, nie widac żeby było cos pogięte od strzału gazu albo coś. ok zmienie świece itp i zobacze coi bedzie
Wywal gaz, albo zamontuj BLOSA lub IGS, bo to co masz nie bezie jeździć nigdy tak jak powinno
Wiem bo mam zagazowane NG niestety
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
kuba2955, Jak miałem kiedyś NG w coupe, to tez miałem problem z przyśpieszaniem, jak później sie okazało walniety był czujnik spalania stukowego....ale w NG to nigdy nic nie wiadomo :lol: Opisz doładniej jak to jesty z tym przyspieszaniem, czy wogóle nie ciągnie czy moze ciągnie do np. 3 tyś obrotów a potem nie??Czy dużo Ci pali na 100? Ale co do spalania to jestem zorjenotowany jedynie w PB bo gazowni nie miałem. Moze byc padnieta sonda, lambda, rozdzielacz wtrysku, regulator ciśnienia wtrysku, czujnik detonacji stukowej, kable, świece, aparat, a nawet zabity filtr powietrza. Jest masa rzeczy ktore powodują opisywane przez Ciebie objawy. A sprawdzałeś v-maxa jak to sie tam u Ciebie ma?
vmax nie sprawdzałem...ciagnie tak dośc słabo do 3 tys, ma dziure i od 4 zaczyna lepiej ciągnąć. ale do tych 4 tys ciężko dobić, kręci sie do czerwnoego pola ale nie z taką szybkością jak powinien. filtry są nowe, obroty trzyma równo na wolnych. jutro porządnie sie zabieram za samochód:) a jak sprawdzić ten czujnik spalania stukowego, drogi jest?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
To że ciągnie słabo do 3tyś to w sumie normalne te silniki zaczynją jechać dopiero powyżej 4tyś. A żeby sprawdzić czujnik, jak sama nazwa wskazuje trzeba w niego uderzyć młoteczkiem delikatnie i powinien zareagować na kablach jakimś napieciem ale jakim to nie wiem druga sprawa musi być dokrecony z odpowiednią siłą tzn 25Nm. Sprawdz może zapłon czy jest dobrze ustawiony, rozrząd, i skład mieszanki na analizatorze spalin, kolejną sprawą możgą byc położone wtryski, od jazdy na gazie zapiekły sie. Jak wiadomo wtryski chłodzone są paliwem.... Możesz spróbowac wlać do paliwa jakiś srodek do czyszczenia wtrysków np. castrola. Moze tez był szczał gazu i poszła przepływka. Bez serwisu raczej sie nie obedzie. A może zbyt wiele wymagasz od tego auta, w brew pozorą 136PS słabo jedzie w tym aucie rewelacji jakiejs nie ma, a zwałsza po gazie. Ja swoją dla porównania jechałem 230km.h na kołach 16 i to był max. A od 0 do 100 to zbierała mi sie dużo gorzej niż mój pkrecony predzej golf III 1.9 TD 123PS.