[b4 2.3 NG] sonda lambda
Możesz mieć dwa rodzaje - albo musisz włożyć bezpiecznik w przekaźnik pompy paliwa (w zespole przekażników i bezpieczników), albo zrobić sobie testerek wpinany do złącza diagnostycznego. Jak go zrobic? Na stronie PKA80 jest książka D.Korpa. Tam znajdziesz.mlodysowa pisze:a które to było dokładnie złącze... i jaki rezystor zastosowac do jakiej diody aby zrobić taki tester ona ma reagować noramlnie na 12V ...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
wracając do pierwotnego tematu. możecie mi powiedzieć jaka rezystancja powinna być na przewodach podgrzewania takiej sondy? moerzyłem ostatnio i wyszło mi ok 4 ohmów ( nie kohmów). podejrzewam zwarcie, ale chciałbym sie upewnić. Przyłożyłem końcówki omomoierza do dwóch białych przewodów idących do sondy. więc myśle że pomiar był poprawny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 239
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [b4 2.3 NG] sonda lambda
Witam, jak jest z odczytem wartości sondy lambda? W książce " Reguluję i naprawiam" jest informacja, że idealny stan to gdy lambda=1, wszędzie w postach jest informacja, że sonda działa w zakresie 0V-1V a w książce D. Kropa jest informacja, że lambda<1 to mieszanka bogata zakres napięć sondy 0.8-1V, przy uboższej mieszańce (lambda>1) uzyskiwana jest wartość 0.1V.
W książce jest również informacja, że układ regulacji pracuje w zakresie lambda=0.8 do lambda=1.2, jak to rozumieć, skoro wszędzie jest informacja o zakresie pracy sondy od 0V do 1V?
Czy lambda=1 odpowiada jakiemuś napięciu z zakresu 0V-1V?
W książce jest również informacja, że układ regulacji pracuje w zakresie lambda=0.8 do lambda=1.2, jak to rozumieć, skoro wszędzie jest informacja o zakresie pracy sondy od 0V do 1V?
Czy lambda=1 odpowiada jakiemuś napięciu z zakresu 0V-1V?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4 2.3 NG] sonda lambda
Sonda wąskopasmowa właśnie najlepiej pokazuje czy mieszanka jest poniżej czy powyżej 1 i na tej zasadzie opiera się regulacja. Zwykle sterownik sprawdza czy napięcie jest poniżej czy powyżej 0,5V i jak jest poniżej to wzbogaca i odwrotnie jak jest powyżej to zubaża. Nie może tego robić za szybko bo przestrzeli i dlatego ważne jest aby nawet bez sondy mieszanka była możliwie taka sam przy każdych obrotach i obciążeniach. Jak się reguluje ręcznie to jak się ustawi na 0,5 to powinna być najbliżej lambda 1 jak się da.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4 2.3 NG] sonda lambda
Sterownik na podstawie wskazań sondy dąży aby lambda była 1. Badając na końcu układu wydechowego tu już praktycznie wyrównane jest na 1, gdy regulacja działa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga