Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

[b4 2.3 NG] sonda lambda

Post autor: mlodysowa » 10 lip 2008, 17:54

witam czy w dobry sposób sprawdzałem sonde ... zwyklym miernikiem wpiołem sie w jedn z trzech przewodów ten czarny i do masy po odpaleniu autka wartośc na mierniku była 6V i się nie zmieniała czy w taki sposób określe czy jest walnięta sonda ... :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2008, 19:57

mlodysowa pisze:w jedn z trzech przewodów ten czarny i do masy po odpaleniu autka wartośc na mierniku była 6V
:shock: Zdecydowanie za dużo, coś jest nie tak. Albo coś pokręciłeś albo masz potężne przebicie na sondzie. Napięcie na tym przewodzie powinno oscylować w przedziale 0,1-0,9 V .

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 10 lip 2008, 21:14

sprawdzał mi to znajomy mechanik i patrzyłem mu przez ramię byc może tam było 0,6V + jakas końcówka ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 11 lip 2008, 08:02

Jak chcesz mieć porządnie sondę sprawdzoną musisz ją podpiąć pod oscyloskop, silnik musi być rozgrzany i mieć roboczą temperaturę pracy. Zwykłym miernikiem możesz nic nie sprawdzić bo nie wyłapie oscylacji napięcia, które generuje sonda. Jak już masz podpięty oscyloskop to dodając i ujmując gazu patrzysz jak zmienia się napięcie. Jak wyjdzie ładna sinusoida to wszystko jest w porzo. Jeżeli0 napięcie jest stałe to sonda kaputt.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 lip 2008, 10:52

foxbat, można zwykłym miernikiem, ale analogowym. Pięknie sprawdza się sondę, bez użycia oscyloskopu.

[ Dodano: 2008-07-11, 10:53 ]
mlodysowa,
odpaleniu autka wartośc na mierniku była 6V i się nie zmieniała
- mierzyłeś napięcie grzałki - na czarnym kablu...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 lip 2008, 11:50

k44761, to w NG sonda na czarnym ma grzałkę? Myślałem, że grzałka to dwa białe, a czarny to sygnał.
k44761 pisze:foxbat, można zwykłym miernikiem, ale analogowym. Pięknie sprawdza się sondę, bez użycia oscyloskopu.
Za duża bezwładność (bardzo często jeszcze zwiększona sumatorem), nie widać szybkości reakcji (zbocze wykresu) :-) . Oscyloskop jest niezbędny do 100% pewności

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 lip 2008, 13:45

UUU moja pomylka - czarny - sygnalowy, 2 biale - 12V na grzalke.
Zalezy jakiego miernika sie uzywa, ja mam dziadowski analogowy ze sklepu za 25 zł, mam rowniez oscyloskop, mam tez porzadny cyfrowy Fluke. Na wszystkich trzech przyrzadach mozna bez problemu sprawdzic sonde, amplituda sygnału na analogu jest taka sama jak na oscyloskopie. Dodatkowo przy pomiarach cyfrowym Fluke trzeba go przekonfigurować.

Generalnie sonda działa z częstotliwością 1Hz, co spokojnie "łykają" mierniki analogowe (no może nie takie za 9zł).
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 lip 2008, 15:45

k44761, Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby można było wychwycić milisekundowe różnice (kształt zbocza przebiegu) miernikiem analogowym, a tak się zaczynają objawiać niedomagania sondy podnoszące spalanie. Owszem można w ten sposób sprawdzić czy sonda wogóle działa ale nie sprawdzi się czy jest w 100% sprawna, a nie np. mocno zakopcona sadzą.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 11 lip 2008, 16:20

dzieki za odpowiedzi już zkupiłem nową sonde jutro zmieniam. Chyba dwie osoby by sie nie myliły co doniej gaziarz i mechanik oboje mówią że padnięta :-|

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 lip 2008, 21:10

Danek, milisekundowe to nie, ale kto mierzy sonde na milisekundy? :) Nie będę się sprzeczał - oscyloskop jest najlepszym narzędziem do sprawdzania sondy, jednak nie każdy go posiada, natomiast z dużą dozą dokładności można zmierzyć ją innymi sposobami. Poza tym proporcjonalnie do dłuższego czasu reakcji, zmienia się również amplituda, a to juz prosto wyczaić :) <ok>
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 12 lip 2008, 19:41

Sonda i przepływomierz wymienione problem z wolnymi obrotami zniknoł :mrgreen:
niestety pojawił się następny troche ciężko pali :-( czy sonda musi sie jakoś przystosowac do tego eku ... wiecie oco mi chodzi czy po jej założeniu odrazu powinna śmigac bez problemu .... :-/ dodam jeszcze że na lpg jest lalunia lecz na benie te wolne obroty są utrzymuje 850-900 rmp ale odczuwam jednak delikatne drgania :-/

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 lip 2008, 23:08

W NG wystarczy odłączyć akumulator, żeby wykasować aktualne mapy z pamięci RAM. Przy okazji wykasujesz też błędy. Potem - zalezy w co wierzysz:
1. jesli wierzysz w bajki, zrob adaptację, czyli wyłączając wszystkie odbiorniki prądu odpal zimne auto i poczekaj do włączenia się wentylatorów.
2. jeśli twardo stąpasz po ziemi i masz głowę na karku, jezdzij, na paczątku dynamiczniej, tak, aby silnik poznał zachowania w każdych warunkach.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 13 lip 2008, 09:01

no dobra. wymieniony przepływomierz. A czy po wymianie przepływomierza byłeś na regulacji mieszanki? ale nie na oko, tylko z miernikiem CO wpiętym w wydech? Wbrew pozorom źle wyregulowana mieszanka też ma wpływ na obroty biegu jałowego.

Regulację mieszanki trzeba koniecznie zrobić, jeżeli wymieniłeś sam przepływomierz, a zostawiłeś stary rozdzielacz. A nawet jak wymieniłeś komplet - Przepływomierz i rozdzielacz to i tak zrobiłbym regulację mieszanki
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 13 lip 2008, 10:09

foxbat pisze:no dobra. wymieniony przepływomierz. A czy po wymianie przepływomierza byłeś na regulacji mieszanki? ale nie na oko, tylko z miernikiem CO wpiętym w wydech? Wbrew pozorom źle wyregulowana mieszanka też ma wpływ na obroty biegu jałowego.

Regulację mieszanki trzeba koniecznie zrobić, jeżeli wymieniłeś sam przepływomierz, a zostawiłeś stary rozdzielacz. A nawet jak wymieniłeś komplet - Przepływomierz i rozdzielacz to i tak zrobiłbym regulację mieszanki
dobrze kolego napisałeś i napewno może być z tym właśnie problem ponieważ to właśnie ja sprzedawałem ten przepływomierz z rozdzielaczem a dawke paliwa miałem zwiększoną żeby lepiej mi chodził :mrgreen:
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 13 lip 2008, 12:22

a w jaki sposób można wyregulować skład mieszanki , myślałem że w ng jest to niemożliwe :-/ tak jak wili piszesz być może za dużo dostaje paliwa bo ciężko pali a jak dodam gazu przy odpalaniu to wogóle nie odpali :-( tak jak by go zalwało

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga