[b4 2.3 NG] sonda lambda
Możesz mieć dwa rodzaje - albo musisz włożyć bezpiecznik w przekaźnik pompy paliwa (w zespole przekażników i bezpieczników), albo zrobić sobie testerek wpinany do złącza diagnostycznego. Jak go zrobic? Na stronie PKA80 jest książka D.Korpa. Tam znajdziesz.mlodysowa pisze:a które to było dokładnie złącze... i jaki rezystor zastosowac do jakiej diody aby zrobić taki tester ona ma reagować noramlnie na 12V ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
wracając do pierwotnego tematu. możecie mi powiedzieć jaka rezystancja powinna być na przewodach podgrzewania takiej sondy? moerzyłem ostatnio i wyszło mi ok 4 ohmów ( nie kohmów). podejrzewam zwarcie, ale chciałbym sie upewnić. Przyłożyłem końcówki omomoierza do dwóch białych przewodów idących do sondy. więc myśle że pomiar był poprawny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [b4 2.3 NG] sonda lambda
Witam, jak jest z odczytem wartości sondy lambda? W książce " Reguluję i naprawiam" jest informacja, że idealny stan to gdy lambda=1, wszędzie w postach jest informacja, że sonda działa w zakresie 0V-1V a w książce D. Kropa jest informacja, że lambda<1 to mieszanka bogata zakres napięć sondy 0.8-1V, przy uboższej mieszańce (lambda>1) uzyskiwana jest wartość 0.1V.
W książce jest również informacja, że układ regulacji pracuje w zakresie lambda=0.8 do lambda=1.2, jak to rozumieć, skoro wszędzie jest informacja o zakresie pracy sondy od 0V do 1V?
Czy lambda=1 odpowiada jakiemuś napięciu z zakresu 0V-1V?
W książce jest również informacja, że układ regulacji pracuje w zakresie lambda=0.8 do lambda=1.2, jak to rozumieć, skoro wszędzie jest informacja o zakresie pracy sondy od 0V do 1V?
Czy lambda=1 odpowiada jakiemuś napięciu z zakresu 0V-1V?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4 2.3 NG] sonda lambda
Sonda wąskopasmowa właśnie najlepiej pokazuje czy mieszanka jest poniżej czy powyżej 1 i na tej zasadzie opiera się regulacja. Zwykle sterownik sprawdza czy napięcie jest poniżej czy powyżej 0,5V i jak jest poniżej to wzbogaca i odwrotnie jak jest powyżej to zubaża. Nie może tego robić za szybko bo przestrzeli i dlatego ważne jest aby nawet bez sondy mieszanka była możliwie taka sam przy każdych obrotach i obciążeniach. Jak się reguluje ręcznie to jak się ustawi na 0,5 to powinna być najbliżej lambda 1 jak się da.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4 2.3 NG] sonda lambda
Sterownik na podstawie wskazań sondy dąży aby lambda była 1. Badając na końcu układu wydechowego tu już praktycznie wyrównane jest na 1, gdy regulacja działa.