Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 20V NM] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Kaiko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2012, 16:39
Lokalizacja: Tczew

[2.0 20V NM] sonda lambda

Post autor: Kaiko » 17 cze 2013, 21:23

Witam wszystkich!!! Mam pytanie odnośnie sondy w tym silniku!
Moja audnica zaczęła palić dosyć konkretne ilości paliwa ;-) od razu pomyślałem o sondzie, chcąc wymienić sondę podniosłem auto do góry i patrze ze sondy niema jest wkręcona zwykła śruba. Próbowałem poszukać na forum i u wujka google coś na ten temat i sam już nie wiem napotkałem rożne wypowiedzi ''że w tyn silniku nie ma wo gule sondy''? i teraz sam już nie wiem bo jeśli jest to gdzie jest kostka do dopięcia???liczę na waszą pomoc :-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 cze 2013, 07:42

ten silnik nie ma sondy. Jeśli zaś chodzi o spalanie to albo : czujnik temperatury trójpinowy, albo knocksensory (czyli czujniki stuku w bloku silnika) albo lejące wtryski przez niedomagającą opornicę na podszybiu, albo już same wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 cze 2013, 09:45

W 90% będą to stukowce. Sprawdź jeszcze jakiego typu masz stuki - stare są namosiężnej grubej sztycy z gwintem a nowe to oczka + śruba bodajże 8ka. Te pierwsze często pękały od zbyt mocnego dokręcenia. Stary typ miał tendencje do łamania się gwintu.

Te same problemy przechodziłem z 7A/NM - w obu przypadkach stuki.

Kaiko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2012, 16:39
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Kaiko » 18 cze 2013, 18:35

Czyli jednak to prawda ze ten silnik nie ma sondy :-) Tą opornice w podszybiu miałem już raz podmienioną i nie czułem żadnej różnicy także to odpada zostaje reszta! Musze znaleźć gdzie jest podpięcie i podjechać na kompa to się morze wszystko wyjaśni :-D

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 cze 2013, 18:37

Jeśli mnie pamięć nie zawodzi to NMy są diagnozowane poprzez kody błyskowe (7A do któregoś roku chyba też...ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 cze 2013, 19:22

powodzenia z komputerem, nie podepniesz.
Tylko kody błyskowe, a i tak tam niewiele się dowiesz.

Kaiko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2012, 16:39
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Kaiko » 18 cze 2013, 20:10

Czyli komp odpada :-( Przed chwilą byłem zobaczyć jakie mam te Knock Sensor i jest tak jak pisze bloku oczka w środku śruba - http://www.ecstuning.com/Audi-90-Quattr ... ck/ES6112/ takie coś! I zauważyłem że jeden ma pęknięty ten kołnierzyk a przewód jest poklejony taśma izolacyjną także pewnie mam winowajce :-D Mam jeszcze jedno pytanie, wiecie ile takie coś kosztuje i jakiej firmy najlepiej kupić :?: Chciałbym wymienić dwa od razu, bo są tylko dwa :?:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 cze 2013, 20:46

No to już masz odpowiedź co może być powodem usterki. Jak bedziesz wymieniał to staraj się dokręcić z wyczuciem do pierwszego oporu. Nie staraj się tego naprawić bo nie ma sensu. Dobrze by było abyś oba jednocześnie wymienił.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 cze 2013, 22:08

szukaj używek z silników 2.2 Turbo 20v , bo nowych nie znajdziesz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 cze 2013, 22:16

Dostanie ale w zamienniku. Mozesz sprobowac wsadzic od AAH ale maja ciut inne parametry i nie wiem czy do konca spelnia oczekiwania.

Kaiko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2012, 16:39
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Kaiko » 19 cze 2013, 19:22

Pojeździłem po pracy po sklepach i nic nie znaleźli , morze jakbym miał numery tych czujników to poszło by lepiej ale nie chce ich wykręcać bo pewnie by się rozpadły w dłoniach i tylko bym sobie pogorszył :-( Jakby ktoś znał te numery i podał było by super :-)

Leo myślisz że te od 2,2 turbo były by lepsze czy lepiej poszukać od NM???

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 cze 2013, 20:27

niektórzy założyli także czujniki z AAH i też dają sobie radę z tego co wiem.

Morze jest szerokie i głębokie, ale może zainstaluj sobie etkę to będzie Ci łatwiej...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 cze 2013, 20:48

Powinny być dwa czujniki
niebieski - 054905377B
zielony - 054905377C

Dane dla NM 1989 rok.

Kaiko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2012, 16:39
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Kaiko » 21 cze 2013, 18:54

I znowu rundka po sklepach i nic, no trudno będę szukał używek lub spróbuje W ASO !!
Audi z tym silnikiem mam od nie dawna i cały czas dowiaduje się czegoś nowego, cały czas do przodu ;-) Wielkie dzięki za pomoc!!!!!

Leo skoro piszesz że od 2.2 20V Turbo pasuje to myślałem że już to przerabiałeś i wiesz że będzie działać :-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 21 cze 2013, 22:04

ja miałem od jakiejś 200 i różnica na plus, ale przewód był krótszy i był puszczony po skosie byle spiąć wtyczke z gniazdem :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl