Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG + LPG] Tryb awaryjny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

[b4 2.3 NG + LPG] Tryb awaryjny

Post autor: Lasgo07 » 20 mar 2013, 20:19

Witam. Postanowiłem założyć nowy temat ponieważ pilnie potrzebuje Waszej porady. Moje Audi po odpięciu sondy przeszło sobie w tryb awaryjny. Czyli podniesione obroty na biegu jałowym. Co lepsze przy podpiętym czujniku temp od Ecu aut nie chce odpalić na PB. Po odpięciu odpala od razu ale nie chce wyjść z tego trybu awaryjnego.

Jak się tego pozbyć ? Czujnik chyba walnięty po nie pokazuje oporności wcale przez zmierzenie a napięcie na 1 pinie wynosi 0.43V a na drugim 1,52V.

czarny286

Post autor: czarny286 » 21 mar 2013, 10:49

a czemu odłączyłeś sondę ?

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 21 mar 2013, 11:46

czarny286, chciałem zobaczyć reakcję silnika ale wkurzyłem sie i pojechałem kupić miernik. Po zmierzeniu sondy na benzynie wyszło 0,6V i napięcie pulsujące, na grzałce 14V. Na gazie wyszło 0,4V i napięcie stałe, grzałka 14V

czarny286

Post autor: czarny286 » 21 mar 2013, 12:23

w podobnym temacie,założonym przez ciebie napisałem dzisiaj jak ma być podłączona sonda lambda,myślę,że powinieneś zweryfikować to najpierw,czyli czy masz dobrze sondę podłączoną :!:

dodam,że powinieneś mieć przez sterownik gazowy przepiętą sondę,wszystko jest w moim poście opisane,w momencie przełączenia auta na lpg komputer musi nadal zbierać info z sondy i na odwrót na PB tak samo,czyli po przełączenie z LPG na PB musi być sygnał do ECU

chyba,że masz jakąś inna instalację lub nie posiadasz silniczka krokowego do regulacji dawki gazu i jest zastąpiony zwykłą śrubą :!: przerabiałem to u mnie,co nie znaczy,że sonda ma nie działać poprawnie

uwierz mi,że od złego podłączenie lub nie sprawnej sondy takie cyrki potrafią się dziać :!:

co do sprawdzania za pomocą miernika sondy,to nie do końca da tobie pewność czy sonda działa poprawnie,moja rada to zweryfikuj podłączenie przewodów do sondy i jedz ją sprawdzić gdzieś do elektryka który ma oscyloskop

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 21 mar 2013, 16:00

czarny286, U mnie silniczek krokowy nawalił. Jest odpięty i zastąpiony śrubą. Czy jeśli kupię silniczek i go podłączę to wtedy wszystko wróci do normy ? Aktualnie na gazie sonda pokazuje stały odczyt a na benzynie sobie próbkuje.

Jeśli silniczek coś zmieni to jutro jadę do gazownika po nowy :)

czarny286

Post autor: czarny286 » 21 mar 2013, 16:53

powiem tak,śruba do regulacji gazu różni się tym od silniczka krokowego:mając śrubę ustawia tobie gazownik auto na analizatorze spalin,tak samo jest z śilnikiem krokowym ale różnica jest taka,że mając śrubę auto przy większym obciążeniu lub agresywnej jezdzie może być słabsze,przy zimnym silniku na gazie może kuleć,spalanie hmm czasami jest większe,czasami mniejsze u mnie było większe !

z nie sprawną sondą montaż silniczka krokowego mija się z celem,silniczek krokowy zbiera dane z sądy i ustawia sobię dawkę paliwa LPG

jeśli na gazie odczyt jest stały to sonda nie jest podpięta pod komputer gazowy,może dlatego,że jest nie sprawna,powiedział bym na pewno lub ktoś miał problemy i założył śrubę,dlatego być może są problemy,przy działającej sondzie i mając silniczek krokowy jest mniejsze prawdopodobieństwo strzału na LPG-oczywiście mają sprawny układ wysokiego napięcia

najpierw sprawdz sondę i czy jest dobrze podłączona w poście wszystko opisałem,pózniej pomyślimy dalej

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 21 mar 2013, 18:08

czarny286, Sprawa się wyjaśniła. Byłem u gazownika i jak spojrzał to powiedział że u mnie jest prowizorka elektroniki od gazu. Trzeba by było zmienić całe okablowanie wraz z centralką. Założyć czujnik temp. oraz centralkę która z czytuję sobie ustawienia do LPG z czujników silnika.

Za cały interes powiedziano mi 400 zł z robotą. Wtedy ponoć spalanie ma sporo zejść.

Iść na to ?

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 21 mar 2013, 18:13

a jakie masz spalanie teraz? dodam ze NG w B4 spokojnie moze łyknąć 15L LPG

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 21 mar 2013, 18:21

16,5 L po mieście w spokojnej jeździe, w trasie około 13 litrów

czarny286

Post autor: czarny286 » 21 mar 2013, 18:58

moja pali tak :

B4 Avant 2.3 Ng

około 13,5 L mieszana jazda,bo tak jezdzę w lato spada 1 l mniej

powiem tobie nie zastanawiaj się nad tym,tylko zrób to jak trzeba,jak sam napisałeś,to jest jakaś prowizorka a jazda na gazie ma być tańsza tak :?: bo jeśli nie to po co ten LPG jak pali jak smok :!: w skali miesiąca,przelicz sobie ile kasy będziesz do przodu,pomijając bezpieczeństwo jazdy na lpg

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 21 mar 2013, 20:17

czarny286, No dokładnie masz rację. Ja jeżdżę sporo i jazda teraz bardzo dużo mnie kosztuje. Jutro o 8 rano jadę aby to przerobili i mam nadzieję że będę zadowolony ze spalania. Dam znać o postępach ;)

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 17 lut 2014, 00:41

i jak te postępy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl