Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] wolne obroty

Post autor: papaj » 26 cze 2010, 17:33

Witam, no i stało się, niestety i mnie dopadła bolączka wolnych obrotów:/
auto jezdziło bezproblemowo na PB i LPG (blos) a dzis ze dwa razy odpalił na ok 2,5 tys RPM i spadało, a potem juz tylko gorzej, auto na pb faluje od 1200 do 2000 sa to rownomierne falowania, po odpieciu wtyczki tej koło reflektora rowno 2300RPM, po odpieciu wtyczki tej od strony błotnika tak samo, po wypięciu krokowca bez zmian. na LPG zaś cały czas rowno ok 2300rpm
przeczytałem wiele poradników i faq na temat NG ale nic mi do głowy nie przychodzi, swiece maja ok 20 tys, kable i kopułka niecałe 10. pomocy

teraz zauważyłem ze jak odepnę wezyk od filtra weglowego to obroty falują, a jak jest podpiety to wyje niemiłosiernie 2700RPM

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 26 cze 2010, 20:27

Piszesz, że czytałeś poradniki etc. i nic ci do głowy nie przychodzi ale na forum jest masa postów na ten temat i w każdym jakaś wskazówka:)

Na początek- sprawdzamy szczelność dolotu, może jakiś wężyk gdzieś spadł, gdzieś powstała jakaś dziurka etc.
Next- wyjmij krokowca i przepłucz w benzynie ekstrakcyjnej, może szczelinka gdzieś się zawiesiła.
Możesz też odpiąć aku na kilka godzinek, może jakiś błąd załapał i wariuje.

Ogólnie dziwne, że po odpięciu krokowca nie ma zmian, stawiałbym na niego.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 26 cze 2010, 21:48

Karto pisze:Możesz też odpiąć aku na kilka godzinek, może jakiś błąd załapał i wariuje.
tak zrobiłem zanim to napisałeś i po pół godziny bez aku problem znikł puki co, zobaczymy co bedzie dalej.

piszac o tym ze wszystko przeczytałem i nic do głowy nie przychodzi miałem na mysli ze zastosowałmem sie do najwaqzniejszych wskazowek typu dolot itd

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 27 cze 2010, 10:42

Ciekawa sprawa z tym odpinaniem AKU, może po podłączeniu ponownie powinno się zrobić adaptację.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 27 cze 2010, 15:29

no i długo sie nie cieszyłem, troche pojezdziłem dzisiaj i znow to samo, raz faluje raz sie zawiesza na 2700 RPM a raz jes ok.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 27 cze 2010, 22:26

Ja bym krokowca przeczyścił.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 27 cze 2010, 22:42

krokowiec poczyszczony i zmierzone miernikiem, ma 8,3 Ohm oporu czyli ok
zauwazyłem ze jak odpale auto i ma wysokie obroty to po przełączeniu LPG na BP i spowrotem to obroty wracaja do normy

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 28 cze 2010, 10:49

Ogólnie dziwne jest to, że po odpięciu krokowca nie ma zmian- powinno go przymulić bo krokowiec się zamyka. Chyba gaziarza trzeba będzie odwiedzić.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 28 cze 2010, 15:11

u mnie walczyłem z tym problemem 2 lata ale po wizycie u Dziuby problem znikł ^^ za co mu dziękuje ;] z tego co widziałem sprawdź szczelność, talerzyk i rozrzad. poza tym obadaj 2 pionowy czujnik on lubi płatać takie figle

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 cze 2010, 00:01

powiem tak: nie chce zapeszac, dzis przed robota poczyscilem talezyk, bo troche syfu tam było i po załozeniu ponownie gumy jest jak na razie ok od razu po czyszczeniu ok i po 10-u godzinach rowniez auto zapaliło normalnie bez skokow, zobaczymy co bedzie dalej

sebastiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 cze 2008, 19:41
Lokalizacja: CRY

Post autor: sebastiB4 » 26 kwie 2011, 20:45

dołącze sie do tematu przy zimnym silniku na lpg mam brak wolnych obrotów poprostu gaśnie w miare nagrzewania cos łapie w granicach 400-500obrtów pozniej gdy jest nagrzany to obroty wolne spadają do 200 czasem 400 i wzrastają na 800 zachowuje się jakby był przelewany na gazie. NA benzynie nie ma takich problemów,

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 27 kwie 2011, 14:35

Masz dokładnie odwrotny problem niż ja miałem. U mnie w miarę podnoszenia się temperatury łapał powoli wolne obroty. Jeżeli problem występuje tylko na gazie to trzeba jechać na regulację bo mieszanka za uboga na wyższą temperaturę silnika. Sprawdź jeszcze czy klapa przepływomierza się gdzieś nie blokuje przy rozgrzanym silniku bo może powietrza nie dostawać wystarczająco i go znowu zalewa gazem. No i czujnik temperatury 2-pinowy też może mieć wpływ.

sebastiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 cze 2008, 19:41
Lokalizacja: CRY

Post autor: sebastiB4 » 27 kwie 2011, 19:59

muwisz ten czujnik temperatury cos szkodzi , zimny silnik na gazie i benzynie lepiej się zbiera pozniej muli zarowno na benzynie i gazie.Skład mieszaniki na lpg na wolnych jest bogata i to mocno a srednich sonda oscyluje czyli normalna tak sam ustawiłem bo jak pojechałem do gazownika to ustawił bogata na wolny i uboga w srednim zakresie i na tych ustawienia obroty wolne miał w miare stabilne choć też spadały a przyspieszenie szkoda muwic. Z tego co wiem na mikserze nie można uzyskać odpowiedniej mieszanki

Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

Post autor: patangos » 27 kwie 2011, 21:44

wymien czujnik teperatury ten 2 pinowy ja mialem to samo. no i znajdz fachowca od k-j tronika . wyrogulowal i lata bez problemu na gazie i pb.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 28 kwie 2011, 09:57

sebastiB4 pisze:obroty wolne miał w miare stabilne choć też spadały a przyspieszenie szkoda muwic. Z tego co wiem na mikserze nie można uzyskać odpowiedniej mieszanki
No niestety to prawda. Dlatego żeby się nie denerwować w zimie to usunąłem instalację gazową i teraz mam spokój. Co do miksera to można go rozpiłować i będzie troszkę lepiej chodził. W tym temacie zgłoś się do kolegi luk_op_q89 on ci wyjaśni zasadę regulacji NG na lpg w zależności od temperatury. Dobrze opanował swoją instalację lpg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl