[B4 2.3 NG] Wymiana obydwu czujników temp, niepodzianka
[B4 2.3 NG] Wymiana obydwu czujników temp, niepodzianka
Cześć,
Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku i inne problemy (z odpalaniem, obrotami).
Odpalanie i obroty trochę się poprawiły, wentylator na pewno działał. Ucieszony postępem po jakimś czasie kupiłem drugi czujnik - 3-pin, bo 4-pin już dawno nie produkują - i nagle okazało się, że samochód zalewa się benzyną przy podłączonym 2-pinowym czujniku! Na LPG chodzi na obydwu czujnikach. Na podłączonym 2-pin nie odpalisz, bo silnik zalewa się benzyną.
Obydwa czujniki działają, ale sobie przeszkadzają, dlaczego? <osohozi>
Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku i inne problemy (z odpalaniem, obrotami).
Odpalanie i obroty trochę się poprawiły, wentylator na pewno działał. Ucieszony postępem po jakimś czasie kupiłem drugi czujnik - 3-pin, bo 4-pin już dawno nie produkują - i nagle okazało się, że samochód zalewa się benzyną przy podłączonym 2-pinowym czujniku! Na LPG chodzi na obydwu czujnikach. Na podłączonym 2-pin nie odpalisz, bo silnik zalewa się benzyną.
Obydwa czujniki działają, ale sobie przeszkadzają, dlaczego? <osohozi>
Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy. Czujnik 3 - 4 pinowy to tylko wskazania temp. na desce i nie ma nic do pracy silnika.
2 pinowy tylko oryginał Bosch i sprawdzenie rezystencji w poszczególnych zakresach temperatury silnika. Zamiennikami nie ma co sobie głowy zawracać.
Ps.
2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.
2 pinowy tylko oryginał Bosch i sprawdzenie rezystencji w poszczególnych zakresach temperatury silnika. Zamiennikami nie ma co sobie głowy zawracać.
Ps.
2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.
Żadna nowość.marbaj pisze:Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy. Czujnik 3 - 4 pinowy to tylko wskazania temp. na desce i nie ma nic do pracy silnika.
Silnik nie gaśnie jak puszczę pedał gazu, tylko kiedy na chodzącym silniku na benzynie podepnę czujnik dwupinowy, wtedy go zalewa benzynąAmadeo pisze: czy sama gasnie jak puscisz gaz? jak wkreca sie u Ciebie na obroty?
Słuchaj niby jesteś admin a piszesz, nie pomagając, spodziewałbym się tego raczej po kimś mniej "kompetentnym"PieterB pisze:widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.
I to jest jedyne zdanie warte uwagi, jak dotychczas! Jednak, silnik odpala bez większego problemu, chodzi równo, dopiero gdy podepnę czujnik 2-pin to zalewa benzyną.marbaj pisze:2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.
Mój 2-pionwy jest z przodu, dopnę tu zdjęcie za chwilę. Na pewno wygląda tak:luk448 pisze:Dwu pinowy z tylu glowicy
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie rozumiem czy nowy czujnik nie może być uszkodzony(napisałem to w tym sensie), sprawdzałeś go :?: gdzieś na forum kiedyś widziałem dane zdaje się dla tego czujnika teższychu pisze: PieterB napisał/a:
widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.
Słuchaj niby jesteś admin a piszesz, nie pomagając, spodziewałbym się tego raczej po kimś mniej "kompetentnym"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak będziesz sprawdzał ten czujnik to pamiętaj że do NG jest on 2w1. Normalny ma wyprowadzenia z wbudowanego termistora na obu pinach wtyczki. W czujniku NG są dwa połączone z masą (obudową czujnika) a każdy z pinów to wyjście jednego termistora. Więc sprawdzasz po jednym pinie z obudową. Przy 20°C powinno być 3000Ω przy 80°C około 300Ω. Jak sprawdzisz pomiędzy pinami to powinno wyjść dwa razy tyle co na jednymi pinie i masie.
szychu pisze:Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku
marbaj napisał/a:Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy
Coś tu nie gra.szychu pisze:Żadna nowość.
Ale do że czy. Odpinając czujnik 2 pinowy sterownik nie widzi pomiaru temp. i ją uśrednia dlatego silnik odpala. Podpinając z powrotem sądząc z opisu widzi zbyt niską temp. i wzbogaca mieszankę na nastawniku lub uruchamia wtrysk rozruchowy. Jedno i drugie powoduje zalewanie.
Podłącz czuj. temp. a odepnij rozruchowy i nastawnik ciśnienia. wtedy odpal i zobacz co zalewa podpinają po koleji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
n0rb92 pisze:z tymi czujnikami tez lipa kupilem dwa 3 pinowe i zaden nie smigal dopiero 4 pinowy uzywke kupilem i działa
jak było napisane wcześniej te 3 pinowe i 4 pinowe nie mają nic do rzeczy z odpalaniem ipt. ja kupiłem 2 pinowy czujnik firmy KW i też do końca nie działa jak na leży odpala bez problemu ale jak się zagrzeje do zaczyna ''zalewać'' silnik ale jak troszkę więcej się zagrzeje silnik działa dobrze
- sebek04343
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 07 sie 2013, 01:03
- Lokalizacja: Radom