Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Wymiana obydwu czujników temp, niepodzianka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B4 2.3 NG] Wymiana obydwu czujników temp, niepodzianka

Post autor: szychu » 20 wrz 2014, 07:38

Cześć,
Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku i inne problemy (z odpalaniem, obrotami).
Odpalanie i obroty trochę się poprawiły, wentylator na pewno działał. Ucieszony postępem po jakimś czasie kupiłem drugi czujnik - 3-pin, bo 4-pin już dawno nie produkują - i nagle okazało się, że samochód zalewa się benzyną przy podłączonym 2-pinowym czujniku! Na LPG chodzi na obydwu czujnikach. Na podłączonym 2-pin nie odpalisz, bo silnik zalewa się benzyną.
Obydwa czujniki działają, ale sobie przeszkadzają, dlaczego? <osohozi>

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 20 wrz 2014, 11:37

Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy. Czujnik 3 - 4 pinowy to tylko wskazania temp. na desce i nie ma nic do pracy silnika.
2 pinowy tylko oryginał Bosch i sprawdzenie rezystencji w poszczególnych zakresach temperatury silnika. Zamiennikami nie ma co sobie głowy zawracać.
Ps.
2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.

Amadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2014, 13:21
Lokalizacja: Lodzkie

Post autor: Amadeo » 20 wrz 2014, 11:39

Witam ja mam podobny problem a jak u Ciebie auto reaguje na odpalanie czy musisz podpompkowac kilka razy przekrecajac zaplon by odpalila? czy sama gasnie jak puscisz gaz? jak wkreca sie u Ciebie na obroty?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 wrz 2014, 13:00

szychu, widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 wrz 2014, 20:54

marbaj, ma racje.Dwu pinowy z tylu glowicy tylko Bosch.3-4 pinowy odpowiada za wskazanie temperatury na desce.I tez polecam kupic ori ale chyba drogi- albo bdb zamiennik.Tansze klamia jak nasi politycy -pokazuja glupoty na wskazniku.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 21 wrz 2014, 10:50

marbaj pisze:Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy. Czujnik 3 - 4 pinowy to tylko wskazania temp. na desce i nie ma nic do pracy silnika.
Żadna nowość.
Amadeo pisze: czy sama gasnie jak puscisz gaz? jak wkreca sie u Ciebie na obroty?
Silnik nie gaśnie jak puszczę pedał gazu, tylko kiedy na chodzącym silniku na benzynie podepnę czujnik dwupinowy, wtedy go zalewa benzyną
PieterB pisze:widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.
Słuchaj niby jesteś admin a piszesz, nie pomagając, spodziewałbym się tego raczej po kimś mniej "kompetentnym"
marbaj pisze:2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.
I to jest jedyne zdanie warte uwagi, jak dotychczas! Jednak, silnik odpala bez większego problemu, chodzi równo, dopiero gdy podepnę czujnik 2-pin to zalewa benzyną.
luk448 pisze:Dwu pinowy z tylu glowicy
Mój 2-pionwy jest z przodu, dopnę tu zdjęcie za chwilę. Na pewno wygląda tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 wrz 2014, 10:58

szychu pisze: PieterB napisał/a:
widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.

Słuchaj niby jesteś admin a piszesz, nie pomagając, spodziewałbym się tego raczej po kimś mniej "kompetentnym"
nie rozumiem :-/ czy nowy czujnik nie może być uszkodzony(napisałem to w tym sensie), sprawdzałeś go :?: gdzieś na forum kiedyś widziałem dane zdaje się dla tego czujnika też

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 21 wrz 2014, 11:13

PieterB pisze: czy nowy czujnik nie może być uszkodzony(napisałem to w tym sensie)
Może być, sprawdzę go gdy się dowiem, jak. Widzisz, jak wiele zależy od tego jak piszesz.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 21 wrz 2014, 18:34

A jaki kupiles ten czujnik?Ori Boscha?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 wrz 2014, 18:55

Jak będziesz sprawdzał ten czujnik to pamiętaj że do NG jest on 2w1. Normalny ma wyprowadzenia z wbudowanego termistora na obu pinach wtyczki. W czujniku NG są dwa połączone z masą (obudową czujnika) a każdy z pinów to wyjście jednego termistora. Więc sprawdzasz po jednym pinie z obudową. Przy 20°C powinno być 3000&#937; przy 80°C około 300&#937;. Jak sprawdzisz pomiędzy pinami to powinno wyjść dwa razy tyle co na jednymi pinie i masie.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 21 wrz 2014, 23:55

szychu pisze:Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku
marbaj napisał/a:Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy
szychu pisze:Żadna nowość.
Coś tu nie gra.
Ale do że czy. Odpinając czujnik 2 pinowy sterownik nie widzi pomiaru temp. i ją uśrednia dlatego silnik odpala. Podpinając z powrotem sądząc z opisu widzi zbyt niską temp. i wzbogaca mieszankę na nastawniku lub uruchamia wtrysk rozruchowy. Jedno i drugie powoduje zalewanie.
Podłącz czuj. temp. a odepnij rozruchowy i nastawnik ciśnienia. wtedy odpal i zobacz co zalewa podpinają po koleji.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 22 wrz 2014, 10:28

Niestye nie kupiłem ori bosh-a :( Dlatego zrobię tak jak piszecie, sprawdzę oporność.
@marbaj, nie doczytałeś " i inne problemy (z odpalaniem, obrotami). " :P za to dzięki za dobrą podpowiedź, sprawdzę, co tak naprawdę zalewa silnik!

n0rb92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:31
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: n0rb92 » 22 wrz 2014, 16:48

z tymi czujnikami tez lipa kupilem dwa 3 pinowe i zaden nie smigal dopiero 4 pinowy uzywke kupilem i działa

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 22 wrz 2014, 22:42

n0rb92 pisze:z tymi czujnikami tez lipa kupilem dwa 3 pinowe i zaden nie smigal dopiero 4 pinowy uzywke kupilem i działa

jak było napisane wcześniej te 3 pinowe i 4 pinowe nie mają nic do rzeczy z odpalaniem ipt. ja kupiłem 2 pinowy czujnik firmy KW i też do końca nie działa jak na leży odpala bez problemu ale jak się zagrzeje do zaczyna ''zalewać'' silnik ale jak troszkę więcej się zagrzeje silnik działa dobrze

Awatar użytkownika
sebek04343
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 sie 2013, 01:03
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebek04343 » 04 paź 2014, 01:15

Zalewa zawór za silnik oczkiem krokowym. Powinien wtrysnac paliwo przy rozruchu. A u kumpla lałcaly czas paliwo do kolektora i rozwalił przez to silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl