Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3Q 2.3 20V 7A]wymiana rozrządu i stuki w napędzie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 cze 2007, 14:32

Jeszcze pasek wspomagania i klimy jak masz. Gates najlepiej.

Pisz do ADAMa 12 z AKP, na tym forum też jest zarejestrowany, on ma dobre ceny.


PS Jak wymieniasz łańcuszke na wałki to warto by było skontrolować stan hydropopychaczy i jak jakieś klekoczą wymienić na nowe, w sumie jedna robota ;-)

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 04 cze 2007, 18:29

A czy wymiana łańcuszka to coś skomplikowanego? czy jak zdejmie się dekiel to trzeba zmieniać uszczelkę.
Oraz na co warto zwrócić uwagę i czy jakieś niespodzianki podczas wymiany?
No i czytałem że mechanicy robią to marudząc bo muszą trochę przodu zdjąć, a jak to zrobić bez zdejmowania? czy to jakaś sztuczka czy po prostu mało wygodne i mozolne ale powoli się da?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 cze 2007, 19:56

Leski pisze:No i czytałem że mechanicy robią to marudząc bo muszą trochę przodu zdjąć, a jak to zrobić bez zdejmowania? czy to jakaś sztuczka czy po prostu mało wygodne i mozolne ale powoli się da?
Zderzaka nie trzeba zdejmować, wystarczy odkręcić 6 śrub i zdjąć łącznik między lampami i odchylić chłodniczkę wody, ale niektórzy naciągacze robią z tego taką afere jakby musieli silnik cały wyciagać.

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 04 cze 2007, 21:09

jmm pisze: Zderzaka nie trzeba zdejmować, wystarczy odkręcić 6 śrub i zdjąć łącznik między lampami i odchylić chłodniczkę wody, ale niektórzy naciągacze robią z tego taką afere jakby musieli silnik cały wyciagać.
No właśnie pamiętam jak w B4 w tdi chlodnicę wyjmowali.
No dobra w miarę postępu prac będę pytał.
Dzięki za pomoc

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 04 cze 2007, 22:50

Leski pisze:A czy wymiana łańcuszka to coś skomplikowanego? czy jak zdejmie się dekiel to trzeba zmieniać uszczelkę.
Sama wymiana łańcuszka nie jest skomplikowana jak już zdejmujesz dekiel to kup od razu uszczelkę - będziesz miał spokój na przyszłość.
Przy wymianie łańcuszka dobrze by było żeby wszystkie śruby i panewki w tych samych miejscach co przed odkręceniem ;-) . Zakładając łańcuszek szczególna uwagę zwróć na znaki na wałkach - muszą być naprzeciw siebie, ja chwilkę się męczyłem żeby tak było (zawsze przeskakiwało mi o jeden ząbek :-P )
Obrazek
Obrazek
W sumie więcej czasu zajmuje rozkręcanie i zdejmowanie wszystkiego (dolot itp.) żeby się dostać do wałków niż sama wymiana łańcuszka :-P
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 05 cze 2007, 07:57

No dobra wszystko jasne, jak na razie ;-)
Zagadam ze swoim kolegą który trochę się na mechanice zna czy się podejmuje.
Dzięki wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 09 cze 2007, 13:18

Też się zabieram do wymiany rozrządu.

Możesz napisać co wymieniłeś, jakiej firmy i koszt samych części?

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 10 cze 2007, 20:49

No napiszę, bo kupiłem właśnie zaworówkę.
W sprawie części gadałem z adamem 12m muszę jeszcze podać mu kod vin aby wszystko było cacy

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 10 cze 2007, 22:38

A wiecie morze ile trwałości ma łańcuszek
czy morze wymieniać dopiero jak zacznie chałasować ?
Mnie też czeka wymiana rozrządu więc napiszcie jaki jest koszt części.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 11 cze 2007, 00:58

SPEED pisze:A wiecie morze ile trwałości ma łańcuszek
czy morze wymieniać dopiero jak zacznie chałasować ?
Mnie też czeka wymiana rozrządu więc napiszcie jaki jest koszt części.
Ja wymieniłem łańcuszek bo był trochę słyszalny. Co do ceny to za Boscha zapłaciłem 35 zł. ;-)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 11 cze 2007, 08:49

SPEED pisze:A wiecie morze ile trwałości ma łańcuszek
czy morze wymieniać dopiero jak zacznie chałasować ?
Mnie też czeka wymiana rozrządu więc napiszcie jaki jest koszt części.
Wsadź palcec przez korek wlewu oleju i po naciskaj łańcuszek, jak ma choć odrobine luzu to złom.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 11 cze 2007, 09:04

Ponczo.....A jaki jest odgłos złego łańcuszka?

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 11 cze 2007, 10:21

PABLO pisze:Ponczo.....A jaki jest odgłos złego łańcuszka?
Poprostu brzęczy jak by ci ktoś tam śrubek i nakrętek nasypał, bardziej obrazowo to jak silnik suzuki gsx ;-)

Przy koszcie 35zł to chyba nie ma co nad tym się zastanawiać

[ Dodano: 2007-06-11, 10:31 ]
Jeszcze skorzystam że jest tutaj kilku posiadaczy 20v to spytam na jakim oleju jeździcie?
Najprawdopodobnie miałem w swoim półsysntetyk 10W40, ale nie wiem jakiej firmy.
Czy lepiej zmienić na pełny syntetyk czy jeździć dalej na pół?
Przebieg 180tys blisko prawdopodobny
Ostatnio zmieniony 11 cze 2007, 11:11 przez Leski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 11 cze 2007, 10:46

Jeździj dalej na półsyntetyku

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 11 cze 2007, 11:07

ponczo pisze:W sumie więcej czasu zajmuje rozkręcanie i zdejmowanie wszystkiego (dolot itp.) żeby się dostać do wałków niż sama wymiana łańcuszka :-P
Pozdrawiam
Jedynym sposobem na zdjęcie i wymianę tego łańcucha jest wyjęcie wałków?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga