Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] wymiana uszczelki głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] wymiana uszczelki głowicy

Post autor: papaj » 10 maja 2011, 17:19

Witam, w czwartek oddaję auto do wymiany uszczelki głowicy bo olej sie dostaje do płynu chłodniczego, moje pytanie jest takie, co jeszcze przy okazji wymienic i ewentualnie podpowiedziec mechanikowi na co ma zwrócić szczególną uwagę?
dodam ze uszczelniacze zaworów były wymieniane ok 35 tyś km temu

i pytanie o mieszkę po takiej naprawie? na PB do ustawienia od nowa? na LPG z blosem tez? czy zostawić tak jak jest?

Awatar użytkownika
Mateusz794
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mateusz794 » 10 maja 2011, 17:38

to nic ze wymieniałeś uszczelniacze 35 tyś.km temu, koszt ich nie jest dużyi,więc lepiej od razu wymienic, oczywiści sprawdź wszystkie uszczelniacz na wale i głowicy bo ich koszt tez nie jest duży i cały kompletny rozrząd wraz z pompą wody+ olej,filtry i płyn do chłodnicy.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 10 maja 2011, 17:55

Mateusz794 pisze:km temu, koszt ich nie jest dużyi,
Mateusz794 pisze:bo ich koszt tez nie jest duży i
I ziarnko do ziarnka chłop popłynie z kasą--może cały silnik niech wymieni.
Jeśli uszczelniacze były wymieniane,nie bierze oleju-zostaw.
Po wymianie nic nie powinno się zmienić w ustawieniach.
Rozrząd jeśli się zbliża czas to można o tym pomyśleć.
Przypomnij sobie czy pod uszczelką głowicy nie było wilgotno-bo można było by się pokusić o przyplanowanie głowicy.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 10 maja 2011, 19:46

głowica będzie planowana na pewno bo majster powiedział ze bez planowania nawet nie zakłada, rozrząd ma 50 tys wiec powinno byc ok, a ze wstepnej rozmowy wynikło ze majster mowł ze jak były uszczelniacze robione to lepiej nie ruszać bo potem trzeba zawory docierac itd

olej i płyn chłodniczy to sprawa oczywista bo teraz jest dwa w jednym

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 11 maja 2011, 20:33

Uszczelniacze nie sa drogie a zaworki przydało by sie podocierac przynajmniej wykozystac zdjecie głowicy jak cos robic to z sensem mozna sie tez pokusic o porting głowicy i wtedy wiesz ze jest zrobiona igła

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 11 maja 2011, 20:46

no tak ale to są dodatkowe koszty, a planowanie bedzie napewno robione tak jak pisałem wyżej. nie chce rozbierac głowicy bo im wiecej sie rozkopie tym wiecej niespodzianek moze sie przydazyc

temat na razie nie aktualny, uszczelka ok ale jest nowy problem opisany w innym temacie

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 25 cze 2011, 00:16

To moze i ja sie podlacze do tematu.
Mam zamiar w nie dalekiej przyszlosci :-P zdjac glowice u szwagra w 90 2.3(NG) celem poprawienia po partaczach(mechaniku)Jak juz bede mial glowice na wierzchu to planuje odrazu zrobic jej remont,planowanie,docieranie zaworow,wymiana uszczelniaczy itp., Czy musze na cos szczegolnie zwrocic uwage?? Prowadnice zaworow tez sie wymienia??

A wracajac do tematu 50tys km to ja bym juz wymienil pasek rozrzadu jak bedzie zdjety,po ponownym zalozeniu bedzie juz inaczej rozciagniety/ulozony,zeby pozniej nie nastapila nie mila niespodzianka :-/

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 lip 2011, 19:12

PICEK1 pisze: Mateusz794 napisał/a:
km temu, koszt ich nie jest dużyi,

Mateusz794 napisał/a:
bo ich koszt tez nie jest duży i

I ziarnko do ziarnka chłop popłynie z kasą--może cały silnik niech wymieni.
Jeśli uszczelniacze były wymieniane,nie bierze oleju-zostaw.
Po wymianie nic nie powinno się zmienić w ustawieniach.
Rozrząd jeśli się zbliża czas to można o tym pomyśleć.
Przypomnij sobie czy pod uszczelką głowicy nie było wilgotno-bo można było by się pokusić o przyplanowanie głowicy.
Koszt uszczelniaczy w porównaniu do całej roboty jest śmieszny
może 40zł/komplet

Uszczelniacz wałka rozrządu zawsze montuje sie nowy koszt moze 12zł

Jeśli uszczelka była oryginalna i samochód jeździ na LPG warto pomyśleć o gniazdach zaworowych i planowaniu głowicy.

Prowadnice zaworów są częściami wymiennymi, jednak o ich wymianie decyduje szlifierz który sprawdzi w jakim stopniu są zużyte.

Przy takiej robocie nie ryzykowałbym zakładanie "używanego" zestawu rozrządu.
Lepiej założyć nowe i mieć spokój. Przedmówca dobrze napisał o używanym rozrządzie <piwo>

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że kompletna regeneracja głowicy 5cyl 10V po zerwanym pasku rozrządu wygląda tak:

10 szt nowych zaworów
10 szt uszczelniaczy zaworowych
10 szt prowadnic zaworowych
Szlifowanie i docieranie gniazd zaworowych
Planowanie głowicy
Szczelność głowicy
Komplet nowych uszczelek na całą głowicę firmy Elring

koszt 800-900zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl