Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3NG] zamiana silnika 5 na 4cyl.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 gru 2009, 03:08

Koledzy !
flgmnft pisze:Taka instalacja jest zabroniona przez polskie prawo
W chwili obecnej "nie wolno" montować instalacji 1 Generacji czyli tej z registrem. czyli dokładnie mówiąc instalacji sterowanych podciśnieniowo.

3 Generacja jest jak najbardziej legalna ale bardzo mało popularna ze względu ze było krótko stosowana i do małej liczby samochodów. przeznaczona w większości przypadków do aut z K-Jetronikiem i KE-Jetronikiem.
flgmnft pisze:No wlasnie kolego ciagly wtrysk gazu to wlasnie BLOS.
BLOS to gażnik gazu mówiąc w skrócie sterowany strikte podciśnieniem czyli coś w stylu 1 Generacji

3 Generacja to ciągły wtrysk gazu w fazie lotnej. Idealny do wtrysku mechanicznego gdyż sterowany jest przez sygnał z sondy lambda oraz podciśnienie dolotu z dodatkowego MAP sensora.
Do mechaniczne Wtrysku nie założysz sekwencji bo nie ma skąd wziąść sygnałów czasu otwarcia wtryskiwaczy -> bo wtryski mechaniczne. Dlatego stosuje się 3 Generacje

michal__, ma rację.

flgmnft, tu masz opisane co i jak http://www.centrum.audi80.pl/index2.php ... f=1&id=169

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 23 gru 2009, 16:25

i w ten spósób biorą się cuda nie dziwy,dobrze że Michał i Kamil wyprowadzili na prostą drogę,ja popieram blosa,bo znaleść 3gen. to jednak ciężko...

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 25 gru 2009, 12:45

to może spróbuj założyć gaźnik z silnika 1.9 r5 (nie pamiętam symbolu ale kumpel miał taki w coupe b2) i ten zagazować

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 27 gru 2009, 12:39

byle jaki gażnik,tylko go lekko przerobić...myśle że coś by się wykombinowało

Awatar użytkownika
brax9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 mar 2011, 10:51
Lokalizacja: zDolnyśląsk/Wołów

Post autor: brax9 » 07 mar 2011, 08:58

Witam. powiedzcie mi jak to jest gdybym chciał przełożyć z B3 3A silnik z lpg do B4 gdzie jest ABT, mam całą B3 także są wszystkie graty w B3 mam również klime i głównie dlatego chciałbym zamienić te silniki
pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 12 wrz 2011, 22:14

1) Czy skrzynka biegów z NG bedzie pasować do ABT???
2) Czy będą jakieś kłopoty techniczne np inne mocowanie poduszek itp?
3) Czy różnice w przełożeniach wpłyna pozytywnie czy negatywnie na pracę silnika ABT?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 wrz 2011, 23:02

tomastepa pisze:1) Czy skrzynka biegów z NG bedzie pasować do ABT???
2) Czy będą jakieś kłopoty techniczne np inne mocowanie poduszek itp?
3) Czy różnice w przełożeniach wpłyna pozytywnie czy negatywnie na pracę silnika ABT?
Ad 1: będzie pasować ale po drobnych modyfikacjach. :roll:

Ad 2: Zmiana sprzęgła na takie z NG czyli 228mm lub 240mm. W ABT było 210mm, Zmiana koła zamachowego na takie z NG, wieniec zębaty na kole do zmiany lub bendix w rozruszniku. Poduszki skrzyni są raczej takie same.
Zmiana półosiek z racji innych przegubów wewnętrznych,
przeguby zewnętrzne też się różnią w stosunku do ABT i NG
ewentualnie zmiana flansz od przegubów wewnętrznych.
Podpora silnika/skrzyni biegów do zmiany.

Możliwe, że o czymś zapomniałem :lol:

Ad 3: Tu masz rozpiskę co i jak ze skrzyniami przełożenia itp itd
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
Wszystko zależy jaką skrzynkę założysz wiec ciężko powiedzieć skoro nie podałeś jaki kod skrzyni bedziesz tam ładował.


Swoją drogą to po co do ABT wkładać skrzynkę z NG ?
Lepszą tańszą i prostrzą metodą jest zmiana na skrzynkę z ABT ale o innym kodzie.
bez kombinacji i przeróbek
W ABT było wiele skrzyń krótkich i długich wiec jest w czym wybierać.

Ja sporo czasu miałem ABT ze skrzynką CGT i nie narzekałem ani na przyśpieszenie ani na Vmax. na Vbiegu było 130kmh i około 2000obr wiec w trasie było super.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 13 wrz 2011, 14:54

widmo pisze:
tomastepa pisze:1) Czy skrzynka biegów z NG bedzie pasować do ABT???
2) Czy będą jakieś kłopoty techniczne np inne mocowanie poduszek itp?
3) Czy różnice w przełożeniach wpłyna pozytywnie czy negatywnie na pracę silnika ABT?


Swoją drogą to po co do ABT wkładać skrzynkę z NG ?
Moja skrzynia juz szumi.
Zamiast kupować skrzynie mam chrapkę kupić całe audi za grosze z silnikiem 2,3 tyle że silnik nie odpala. Bardzo się nad tym zastanawiam gdyż auto jest do wyszarpania za grosze

PS: Dzieki za profesjonalna odpowiedź

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 12 paź 2011, 14:11

A jak autor wątku rozważał zmianę na ABT z NG to nie lepiej już wsadzać V6?
Też uciekamy z problemów z mechanicznym wtryskiem zamieniając go na elektroniczny i jak wsadzać kasę i tak na SWAP to nie lepiej dołożyć parę groszy i mieć przynajmniej z tego całego zabiegu większą moc i ładny gang silnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl