Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 ]1.9td dziwny problem z dławieniem...

ODPOWIEDZ
piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

[80 b3 ]1.9td dziwny problem z dławieniem...

Post autor: piotr1989pl » 01 paź 2012, 12:25

Witam, mój problem dotyczy audi 80 b3 88' 1.9td -ale bez turbiny wpiętej czyli praktycznie 1.9d, (po przekładce) dokonanej ostatnie przez pewnego nieudolnego mechanika. Wczoraj wybrałem się autem do W-wy odległość ok 230km ode mnie przy okazji sprawdziłem auto po tym jak pół roku stało u mechanika pewnego :/ i ku mojemu zdziwieniu bardzo dziwne objawy się pojawiły....zatankowałem 35l ropy na stacji pod tytułem bliska, i wyruszyłem mówię spokojnie wystarczy na 430km...wskazówka pokazywała pół baku....i powoli opadała i nagle auto mając ok 30l ropy zaczęło się dusić i zgasło w samym centrum wawy....masakra. Mówię może licznik okłamuje coś...ale żeby spalić na 230km 35l ...a miałem bańkę z ropą , dolałem 5l wskazówka się podniosła a auto odpaliło....dziwne.Przejechałem ok 80km i pod sporą górkę to samo....dusi trzęsie, gubi obroty jakby coś przytykało układ paliwowy....ale dolałem znów na stacji 8l ropy wskazówka równo na 35l w baku i jedzie....wskutek czego nie pytajcie ile wydałem na ropę...zanim się dotoczyłem do domu. I teraz pytanie cóż to może być i na co ewentualnie zwrócić uwagę? Auto podkreślę stało nie jeżdżone ok 5,5miesiąca na warsztacie, może syf w baku ? bądź w układzie paliwowym ? no nie jest możliwe aby paliło 10/100. Silnik był wymieniany z 1.9d na 1.9td ale mechanik turbo nie umiał podpiąć,albo mu się nie chciało ehh. Poza tym licznik fakt coś z nim nie tak wieszają się kilometry dzienne i przebyte, a wskazówka temp przekręcona na 200st, (tak kupiłem) a mechanik oczywiście nie umiał tego zrobić. Poza tym jak się dławił czuć było przy nawiewie jakby ropę w aucie (zapewne jakieś nieszczelności) obawiam się również że nie przepala do końca ropy...ale dziwne spadł poniżej 35l na wskazówce i już go dusiło dolało się i jechał. Proszę o ewentualne wskazówki, wiem że ciężko wróżyć z "fusów" w tym wypadku ale chociaż na co mam ewidentnie zwrócić uwagę. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 10:03 przez piotr1989pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 paź 2012, 23:53

A czy wskaźnik od temperatury cały czas stoi na końcu skali, czy tylko jak jest włączony zapłon? Bo jeżeli gdy jest włączony zapłon to może masz walnięty regulator napięcia od wskaźnika paliwa i temperatury. Znajduje się on z tyłu licznika. Dlatego wskaźnik paliwa może Ci źle pokazywać stan paliwa i np gdy spalisz 30L z 35L ropy to wskaźnik pokazuje Ci że masz jeszcze 30L a co do czego to w zbiorniku masz pusto.
A co do tych objawów to może masz podkręconą dawkę paliwa i dużo pali. Sprawdź przewody paliwowe czy nigdzie się nie pocą ropą. Zobacz gdy silnik pracuje czy idą pęcherzyki powietrza do pompy.
Skoro czujesz zapach ropy w środku to możliwe jest że gdzieś paliwo ucieka-sprawdź czy przy wtryskiwaczach czy gdzieś nie cieknie po silniku.

piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: piotr1989pl » 01 paź 2012, 23:59

Niestety kupiłem auto z uszkodzoną uszczelką pod głowicą....wskutek czego właściciel handlarz chciał ukryć tą wadę przekręcając wskaźnik od temperatury, że niby nie działa w ogóle....na dodatek ostatni mechanik usiłując to naprawić spowodował dodatkowo gdzieś zwarcie i żarzy się wciąż kontrolka od oleju na dole ta mała...ehhh nic będę sprawdzał jak kolega zasugerował. Do tej pory wskaźnik paliwa działał w miarę, ale fakt że może coś być z wtryskami auto po wymianie silnika na zimnym po odpaleniu kopci na czarno, a jak się rozgrzeje czasem przy lekkiej redukcji również zostawia smugę dymu....mam wrażenie że nie przepala do końca ropy.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 paź 2012, 00:04

Być może wtryski mogą "lać" co też powoduje większe spalanie-sam się o tym przekonałem. Przez te zwarcie co zrobił mechanik teraz może źle pokazywać wskaźnik paliwa.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 02 paź 2012, 09:15

Ale idac po mniejszych kosztach to mazna by bylo najpierw sprobowac zmniejszyc dawke i zobaczyc co sie dzieje a potem ew. wtryski.

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 13 gru 2012, 15:46

Skoro mechanik zrobił zwarcie to winny to naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl